Archief - Welke Voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Acegamer

Legacy Member
Hoi,

Na 8 Jaar, wordt het wel eens tijd dat ik mij een nieuwe computer aanschaf.
Momenteel heb ik het mobo en processor al besteld.

Alleen hoe weet ik nu precies welke voeding ik nodig zal hebben?

PC specs:
Kingston HyperX 16 GB DDR3-1866
Kingston HyperX HyperX Cooling Fan
CORSAIR H100 Hydro Series Liquid CPU Cooler
OCZ RevoDrive 3 240GB
INTEL CORE i7 3930K
ASUS Rampage IV Extreme
ASUS GTX570 DCII/2DIS 1280Mb GDDR5 PCI-E
Cooler Master HAF X

Bestaat er een tool om dit te bereken? Of kan er mij iemand helpen, het zou me alvast een groot plezier doen.

Alvast bedankt!

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats moet je voor aankoopadvies, op het aankoopadvies forum zijn.
In de tweede plaats, op de kast, en misschien de GPU na, is er niets "goeds" aan die pc.

Acegamer

Legacy Member
@ Phate_13
wrm is die niet goed? Het is niet bedoeld voor te gamen...
En wrm gelijk zo zeiken man.. ik vraag de voeding nie of het een al dan nie "goed" systeem is.
En begin nou ook niet over het feit.. prijs/kwaliteit..

phate_13

Legacy Member
Zelfs voor andere zaken dan gamen is dat gewoon crap. Maar als je geen hulp wilt geen probleem, zoek het dan zelf maar uit. Koop dan toch ook gewoon dadelijk de zwaarte voeding die je vind.

Ik heb tijd genoeg verspild met mensen zoals jouw proberen te helpen.

Aap

Legacy Member
Acegamer zei:
PC specs:
Kingston HyperX 16 GB DDR3-1866
Kingston HyperX HyperX Cooling Fan
CORSAIR H100 Hydro Series Liquid CPU Cooler
OCZ RevoDrive 3 240GB
INTEL CORE i7 3930K
ASUS Rampage IV Extreme
ASUS GTX570 DCII/2DIS 1280Mb GDDR5 PCI-E
Cooler Master HAF X

Vergeet zeker niet te kijken of dat de CORSAIR H100 past in je case. Als je niet van plan bent om over te klokken, lijkt me deze koeling tochwel overdreven.

Als "Kingston HyperX HyperX Cooling Fan" om je ram te koelen is, is dit zinloos.

Acegamer

Legacy Member
Aap zei:
Vergeet zeker niet te kijken of dat de CORSAIR H100 past in je case. Als je niet van plan bent om over te klokken, lijkt me deze koeling tochwel overdreven.

Als "Kingston HyperX HyperX Cooling Fan" om je ram te koelen is, is dit zinloos.

Bij tones, rade ze me die toen aan, voor die case. Dus ik ga ervan uit dat het wel zal passen. Overklocken gaat een kameraad voor me doen, daar blijf ik zelf af :$

Wat ram koeling, heeft dus niet veel nut? Het ding kost maar 20€ Maar is dus niet echt nodig ? Bedankt voor de tip!

SpeedFreak.be

Legacy Member
... ok dus de onderdelen zijn ook nog eens vele malen te duur aangezien tones nu echt niet goedkoop genoemd kan worden.

Acegamer

Legacy Member
Maar ik koop niets bij tones he :)
Ik ben er enkel ter info eens langs geweest. dat had ik ook al door.. ik vind de zelfde producten soms tot 50€ goed koper bij een ander!

dawnzolino

Legacy Member
in zo een pc, steek dan een gtx580 lightening :) of een 560 SLI, of 6950 CF opstelling

SXe

Legacy Member
phate_13 zei:
In de eerste plaats moet je voor aankoopadvies, op het aankoopadvies forum zijn.
In de tweede plaats, op de kast, en misschien de GPU na, is er niets "goeds" aan die pc.

²



OT:

600 Watt is al zeker voldoende. Maar dan vraag ik me af wrm je een GTX 570 in een pc steekt die NIET voor gaming bedoeld is?

Musk

Legacy Member
mdgf zei:
Waar moet die pc voor dienen?

Dit.



Als het niet voor te gamen is dan zie ik al in de eerste plaats niet in waarom die GTX570 daarin zit en waarom dat belachelijk dure ramgeheugen.

Acegamer

Legacy Member
@ SXe, thx!
@ Musk.. nou af en toe zal er nu ook nog wel eens een game gespeeld op worden.
Deze bak zal vooral dienen voor video rendering in 4k, 3D rendering, special effects, dus ook een iets of wat degelijke 3Dkaart is wel nodig. Aan de reacties te zien is de 570 dus ook wel een goede kaart?

Nou ik ben alvast benieuwd.. mijn huidige is nog een AMD 3500+, ATI X800xt, 2Gb, 12TB HDD .. dus ik ben aardig benieuwd voor deze :)

dawnzolino

Legacy Member
3Drendering wordt voornamelijk door de CPU uitgevoerd. steek daar iets wat simpelere graka in en je kan ook gaan 3d renderen :)
en IMO zou ik iets ruimer gaan qua voeding :)

phate_13

Legacy Member
Welja, de discussie is even via pm gebeurd omdat deze begon met een off-topic discussie, ik zal echter de belangrijkste puntjes toch ook maar hier posten, zodat het voor iedereen overzichtelijk blijft :


  • Zoals iemand zojuist al aanhaalde in je topic, is een koeling voor geheugen inderdaad overbodig. Ik heb nog nooit van te warm geworden geheugen gehoord. En zeker niet met de nieuwere manieren van overclocken. Vroeger ging de snelheid van geheugen mee omhoog als je je cpu overclockte, tegenwoordig is dat niet meer het geval bij Intel.
  • Daarbij samenhangend : Sneller geheugen heeft ook geen praktisch nut. Het verschil is minimaal, voor de helft van de prijs zou je 16GB 1600Mhz geheugen moeten vinden. Oftewel, voor dezelfde prijs 32GB. Al weet ik niet of nuttig zou zijn voor jouw.
  • De grootste weggegooide kost, zal wellicht het moederbord zijn, deze zijn bij de S2011 socket allemaal wel redelijk duur, maar in feite heb je zeer weinig aan een duurder moederbord. Performanter zal je pc er zeker niet van worden. Hierbij moet je vooral kijken naar de aansluitingen. Als je alle benodigde aansluitingen terugvind op een goedkoper bord, ga dan gerust daar voor.
  • GPU: Een van de betere keuzes hier denk ik, zou goedkoper kunnen (GTX560 Ti is bijvoorbeeld interessanter uit een puur prijs/prestatie standpunt), maar in dit geval een goede keuze. (Normaal is AMD ook interessanter, maar met CUDA in het achterhoofd, zeker deze houden.)
  • CPU : Indien je van 6 cores gebruik kunt maken, wat me hier wel lijkt, de beste keuze voor een professionele omgeving. (Snellere rendertijden zullen in werkuren de meerprijs snel terugbetalen. :) )
  • SSD : Ik ken de werkload niet goed, maar dit lijkt me wel overkill te zijn, en denk ik dat gewone, snelle ssd's ook ruim voldoende zullen zijn. Echter, indien je denkt hier wel voordeel uit te halen, beter safe than sorry zeker?
  • CPU-cooling : Relatief duur, wel deftig. Al denk ik dat je misschien nog iets beters zou kunnen doen voor dat budget. Maar het is zeker geen slechte keuze.
  • Kast : Is natuurlijk persoonlijk. Heb je deze zelf gekozen? Persoonlijk vind ik dat een lelijke kast. :p
  • Voeding : Ik zou voor zo'n deftige pc zeker uitkijken naar een gold-labeled voeding. Met een 500Watt zou je zeker ruim toekomen. Maar het kan, kijkende naar het budget ed. natuurlijk geen kwaad om nog wat meer marge te nemen.

Als kast heb ik uiteindelijk dan ook concreter nog de Fractal Design Define XL USB 3.0 Black Pearl prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch voorgesteld.

(Merk overigens op dat deze puntjes er gekomen zijn na al wat "concessies", voor een pc met andere doeleinden kun je deze niet gebruiken bedoel ik hiermee.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan