Archief - Welke voeding? Pick one.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-BVR-

Legacy Member
Goede morgen!

Ik ben dus nog altijd naar de perfecte voeding op zoek. Ik twijfel tussen onderstaande drie:

http://i44.tinypic.com/vyqhhz.png

Doeleinden:
Liefst (semi-)modulair
moet in de toekomst 6950 in crossfire kunnen draaien in combinatie met een overclockte 2500k

Systeem:
6950 2Gb (later in Xfire)
i5-2500k
8Gb DDR3 (1333MHz)
128Gb SSD (M4 of 830)
later nog een opslagschijf erbij

Thoughts?

Destiser

Legacy Member
'k heb uw systeem eens door de Corsair PSU configurator gehaald (Configurators) en die beveelt 1kW aan, dus ik zou persoonlijk geen 650W kopen dan

DanielG

Legacy Member
Destiser zei:
'k heb uw systeem eens door de Corsair PSU configurator gehaald (Configurators) en die beveelt 1kW aan, dus ik zou persoonlijk geen 650W kopen dan

Die configurators zijn nooit juist, mag daar niet vanuit gaan. 650W is meer dan genoeg voor zijn systeem...

-BVR-

Legacy Member
Hahaha, 1kW. N/o, maar sorry. Met zoiets moet je hier niet afkomen. Ik weet genoeg over PC's en ik heb genoeg reviews, stress tests en benches gelezen om te weten dat zoiets nogal veel bullshit op een hoopje is. Als ik jou was, zou ik daar ook niet op vertrouwen hoor.

Pedroo

Legacy Member
De XFX'n zijn gebaseerd op Seasonic voedingen. De besten m.a.w..
Uiteindeliijk de AX650 ook(nog ietsje beter denk ik), maar vind het prijsverschil daarvoor veeel te groot. Ga voor de XFX ;)

mdgf

Legacy Member
Pedroo zei:
De XFX'n zijn gebaseerd op Seasonic voedingen. De besten m.a.w..
Uiteindeliijk de AX650 ook(nog ietsje beter denk ik), maar vind het prijsverschil daarvoor veeel te groot. Ga voor de XFX ;)

Tzijn alledrie seasonics :unsure:.

En tjah, ze gaan qua kwaliteit in functie van de prijs (maar niet persé evenredig).
AX650>Truepower>xfx 650
De xfx heeft als nadeel dat er geen overloadbescherming opzit en dat hij ook wel durft door te branden boven de 700W (maar dat ga je niet halen, dus of je daar rekening mee moet houden das wat anders).

Toevallig zijn dat de 3 voedingen waar we voor de 4tech best-buy guide naar zaten te kijken voor de 2 zwaarste systemen (1x cf 6950 en 1x optie tot-). Uiteindelijk is het de xfx geworden bij de goedkoopste en de ax bij de duurste.

Pedroo

Legacy Member
mdgf zei:
Tzijn alledrie seasonics :unsure:.

En tjah, ze gaan qua kwaliteit in functie van de prijs (maar niet persé evenredig).
AX650>Truepower>xfx 650
De xfx heeft als nadeel dat er geen overloadbescherming opzit en dat hij ook wel durft door te branden boven de 700W (maar dat ga je niet halen, dus of je daar rekening mee moet houden das wat anders).

Toevallig zijn dat de 3 voedingen waar we voor de 4tech best-buy guide naar zaten te kijken voor de 2 zwaarste systemen (1x cf 6950 en 1x optie tot-). Uiteindelijk is het de xfx geworden bij de goedkoopste en de ax bij de duurste.

LOOOl, had niet gezien dat de 3e een Antec Truepower was :p
Die 4tech is zalige site, de uitgebreide Hardware-kant van 4gamers! Net hetgeen ik zalig vind ;)
:niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan