Archief - Welke voeding +600W?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Foose

Legacy Member
Yeee guys

Zit met een probleem: mijn huidige voeding (B-merk 550W) is volgens mij veel te zwak om mijn systeem te runnen. Op idle of bij het spelen van oudere games of 'visueel beperktere' games ondervind ik geen problemen. Echter bij BF3 bijvoorbeeld krijg ik na enkele minuten al een BSOD. Het kan bijna niet anders dan aan die belabberde voeding liggen, my bad I know.

Dus... ik zoek een andere, krachtigere en betere voeding van een A-merk deze keer. Doch zie ik door de bomen het bos bijna niet meer :p.

Ik denk bijvoorbeeld aan Corsair CX600, die eveneens mooi geprijsd is. Is 600W dan wel voldoende? Ik wil deze keer zéker zijn dat de voeding het aankan. Daarom dacht ik ook aan een CoolerMaster Silent Pro M700.. Dit lijkt mij min of meer de perfecte voeding, doch wat aan de dure kant.

Iemand een gulden middenweg?? Liefst Corsair of CoolerMaster als ik reviews bekijk, maar ik sta open voor andere merken. Prijsklasse liefst tussen €70 à €100

Specs:
Windows 7 Ultimate (64)
HD 1TB
Intel i7 950 @ 3.07GHz
12 Gig Ram
GeForce GTX 560 Ti 448 (1280MB)
DVD-drive, kleine fan achteraan de case en ng wat USB-slots vooraan

Thanks!

phate_13

Legacy Member
Het is, zoals je zelf al door hebt, de kwaliteit van de voeding die belangrijk is. Maar dus niet het wattage. In feite zul je met een 450 Watt voeding zeker al toekomen voor die setup. Al is wat meer marge natuurlijk wel aan te raden, voor toekomstige updates ed. Als je ooit SLI wilt gaan met een dergelijke kaart, dan zou ik richting een 700 Watt voeding kijken. Indien je denkt nooit een setup in die aard te steken, dan kom je ruim toe met 500 Watt.

Dan, wat voor voeding? Antec Truepower, Corsair TX, HX of AX, Seasonic, ... Allemaal deftige opties. De Corsair CX zou ik eerder links laten liggen, omdat dit eerder een "basis" voeding is. Ik zou voor een deftige setup ook een deftige voeding nemen.

Foose

Legacy Member
Thanks, nu weet ik een stuk meer ;). Kan ik al wat doelgerichter gaan zoeken

dawnzolino

Legacy Member
idd, als er 1 ding is waar je niet mag op 'besparen' is het je voeding. niet da je een 2KW voeding moet kopen voor in een pentium 3 maar volgens de wattage da je nodig hebt.
en goede/degelijke voeding is oh zo belangrijk :)

Foose

Legacy Member
Was redelijk stom van me idd. Doch zal het mij niet meer voorvallen :cool:

Foose

Legacy Member
Tis een Corsair TX550M geworden trouwens. Super! Stiller dan de vorige én most important: BF3 speelt vlotjes :cool:. Modulaire kabels zijn ook leuke extra.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan