Archief - Welke v/d 4 draadloze routers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beste prijs/kwaliteit router


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten.

HyToKa

Legacy Member
D-Link DI-524 Wireless Router 4xports 49.95€
DI-524

US Robotics USR805470 Wireless Starter Kit - router 4-ports switch + USB wireless adaptor 54G 802.11g 69.95€
USR805470

D-Link DI-514 Router /4xF + Enet Wless 802.11b VPN 59.00€
http://computerparts.be (networking and USB)

D-Link DI-624 AirPlusXtremeG 802.11g 108Mbps Wireless AP + broadband Router + 1xF+ENet Switch 75.00€
http://computerparts.be (networking and USB)


tis gwn voor 1 laptop draadloos en 1 pc met draad
indien er geen grote kwaliteitsverschillen zijn zou ik voor de DI-524 of DI-514 gaan

zeg aub gwn welke van de 4 ik zou moeten nemen en wrm

thx all

Davion

Legacy Member
Kzou de USR pakken omdak ik daar goede ervaring mee heb, echter zal D-Link ook wel zijn werk doen.

Dayofdead

Legacy Member
Ik heb juist slechte ervaring met D-Link, daarom USR.

HyToKa

Legacy Member
zouden er grote snelheids/bereiks verschillen opzitten?

zou het kunne dat de DI-514 (computerparts)
DI-524 zou meten zijn
DI-514 staat niet op de D-link website? bestaat de DI-514 wel? of ist een typo?

mijn voorkeur gaat voorlopig naar de DI-624 vanwege de 108Mbps :)

Yank

Legacy Member
De DI 514 heeft wel maar 802.11b (=11Mbps), de andere hebben 802.11g (=54Mbps), als je grote bestanden overzet maakt dat toch wel een verschil.
De 624 heeft zelf 108Mbps, maar da's nog geen standaard, werkt alleen bij producten (= zender en ontvanger) van zelfde merk normaalgezien.

HyToKa

Legacy Member
dus die 108Mbps kunne we niet gebruiken met een fujitsu siemens laptop en een zelf samengestelde PC

indien niet, dan zou ik voor de DI-524 gaan :)

Yank

Legacy Member
Je kunt het wel gebruiken, maar aan maximumsnelheid van 54Mbps (of lager indien de ontvanger 54Mbps niet ondersteunt).

SMa

Legacy Member
ik stem voor USR omdat ik nog nooit een goede ervaring gehad heb met D-Link (en er is zo al véél materiaal door men handen gegaan)
-> routers die niet te beveiligen zijn (gasten van D-Link komen er dan voor kijken, lossen niets op, en laten een gepeperde factuur achter), pci-kaartjes die niet compatibel zijn met andere merken, ...
op school is het ook allemaal D-Link & weekelijks ligt het netwerk plat. er komen dan gespecialiseerde firma's om het weer op gang te trekken,
maar een switch of router maakt dan weer een fout en het is weer zover, broadcast storms komen ook al geregeld voor

blijf gewoon weg van D-Link, tis dikken brol

:edit:
en nog iets van D-Link
veel beloven, weinig geven [specs zijn niet altijd 100% waarheid]

mss beter een goede router zoeken van Linksys
:edit:

HyToKa

Legacy Member
hmm, ge doet me weer twijfelen hé

kzit ook wa in de informatica sector en ik heb nog geen problemen gehad met D-link

tzal wss de DI-524 worde :)
goekoop en goed genoeg, denk ik? :)

saikoboarder

Legacy Member
je opent hier een poll iedereen stemt op USR. en jij gaat net voor het andere merk. welk nut had deze poll dan als je besluit toch al vast stond ?

HyToKa

Legacy Member
omdat ik een foutje gemaakt heb
de USR in de poll is niet dezelfde als in m'n eerste post
ik twijfel tussen die van in de post
niet dien van in de poll

daarom hou ik geen rekening met de poll :)

Davion

Legacy Member
Zegt da dan, of PM mij, bad post ofzo, en dan past ne mod dat aan, wij kunnen dat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan