Archief - Welke tft kiezen..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Innerlife

Legacy Member
Ik ben stilaan aan het rondkijken voor een TFT, en mijn oog is gevallen op de gamersline van Acer..

De algemene lijst

En hierbij de lijst van schermen waarop ik een oogje had:

AL1722hs-17"
AL1751As - 17"
AL1751Cs - 17"
AL1714ms - 17"

Van de Ferrari en Prestige line heb ik geen voorkeur voor een model, dus die series mogen alvast weggelaten worden..

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee op wat ik nu juist echt moet letten.. vandaar laat ik het over aan de kenners, die ik dan ook alvast wil bedanken!

Eisen:
- Ik game soms, dus indien die gamersline ook ECHT daarvoor dient is dat wel een pluspunt
- Ik zou er graag langdurig op kijken zonder tranende ogen/koppijn
- Budget is redelijk "vrij", maar ik zou niet graag boven de €350 gaan.., liefst onder de €300, maar als het erboven is is het geen ramp
- Er mogen ook andere voorstellen gedaan worden uit die lijst, maar ik heb enkel behoefte aan 17" of 19", geen breedbeeld toestanden.

Ik ontvang verder graag kritieken en tips,alle verdere info is zeer welgekomen!

Alvast bedankt ;)

mvg

ho_Ot

Legacy Member
Onlangs ne 19" van Medion gelanceerd en das een vrij goed scherm... (kost 299)

En ik zou vooral letten op uw ms (hoe lager hoe beter, 14ms is vrij traag bijvoorbeeld) en uw Hz(60-65 minimum)

EDIT: ook letten op helderheid en contrast (voor de koppijn :D)

Innerlife

Legacy Member
Yep, uw puntjes wist ik al, maar ik wacht op mensen die ervaringen delen van één van die schermen :p Of die vinden dat er écht eentje de kop uitsteekt.

Ik ga het allesinds bij Acer houden, zover was ik nu al na al dat twijfelen :p

Bedankt voor uw reply

ho_Ot

Legacy Member
AL1751Cs - 17" lijkt mij zeer deftig...
4ms is zeer goed!
Denk dat het minste op dit ogenblik iets van een 2ms is (Samsung 940BF)

Innerlife

Legacy Member
Ik had het ook al op den dieje..lijkt mij idd een deftig scherm, wel duur.. nog mensen met eigen ervaringen of tips? :)

Cliff

Legacy Member
Als het Acer moet zijn die wat ho_Ot aanraad, anders zou ik eens piepen bij Samsung of Benq !

Grtz,

Cliff

Headeater

Legacy Member
1751CS is belachelijk

ik heb een 1951AS (8ms, zal wel gelijk zijn voor 1751AS) en dat is meer dan snel genoeg. ik game veel (en veel shooters) en heb nog nooit de minste last gehad. de meerprijs van CS is het dus echt niet waard

however and more imporantly

waar gaat je scherm staan. want als je voor acer gaat zit je met een blinkend scherm. lees als: als het in een verlichte ruimte staat of je belichting zit achter je gaje vooral jezelf zien ;) . blinkende schermen zijn ook een stuk vermoeiender om op te kijken. maar aan de andere kant zijn de kleuren wel wat scherper, mooier (vergelijk met een ontwikkelde foto en een afgedrukte. de blinkende ontwikkelde zal er altijd wat scherper uitzien)

ikzelf heb voor de mooiere kleuren gekozen omdat ik in de grafische wereld zit. maar in autocad moet ik met een grijze achtergrondwerken omdat ik met de standaard zwarte op een spiegel zit te kijken. and i know i'm pretty, maar ik moet me nu toch niet hele dagen zien :p

Dx-Solutions

Legacy Member
Yep,

Hoe kleiner de ms hoe slechter het contrast. ms wordt gemeten van grijs naar grijs, een beetje vals, maar kom. Dus hoe kleiner de ms hoe meer de pixels (deurtjes) openstaan om sneller te kunnen reageren. Hoe meer de deurtjes openstaan, hoe slechter uw contrast en dat is ook belangrijk bij gamen, niet?

Ik stel voor om nog ff te wachten! De SED panel is op komt met contrast ala CRT en net zo dun ala tft (lcd). ff geduld, de tft prijzen zullen in de grond zakken.

VB) SED: http://www.canon.com/technology/display/

the boogyman

Legacy Member
Dx-Solutions zei:
Yep,

Hoe kleiner de ms hoe slechter het contrast. ms wordt gemeten van grijs naar grijs, een beetje vals, maar kom. Dus hoe kleiner de ms hoe meer de pixels (deurtjes) openstaan om sneller te kunnen reageren. Hoe meer de deurtjes openstaan, hoe slechter uw contrast en dat is ook belangrijk bij gamen, niet?

Ik stel voor om nog ff te wachten! De SED panel is op komt met contrast ala CRT en net zo dun ala tft (lcd). ff geduld, de tft prijzen zullen in de grond zakken.

VB) SED: http://www.canon.com/technology/display/


SED wordt constant uitgesteld door de fabrikanten dus in't slechtste geval gaan ze nooit op de markt komen(concurrentie OLED etc) ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan