Archief - welke Radiator ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guardian-X-

Legacy Member
Ben aant zien voor ne Wc setup samen te steken. Zal voor op een intel conroe setup zijn aangezien mijne 939 setup eruit gaat


dit komt erin :

240 rad
700l/u pomp
Res in 5.25 inch bay
graka + cpu koelen
Tygon tubing

zoek high-end gerief :)

mijn grootste vragen zijn bij het Rad . het wordt alleszins een 2x120mm rad maar de vraag is welken

black ice zijn de bekendste en ook duurste
Alpha-cool zeker nie onbekend en goedkoper

types radiator

Alpha-cool radiator NexXxoS Xtreme II

Alpha-cool radiator NexXxoS HC 240-L (Xtreme en de LE beiden zelfde prijs ong. )

Alpha-cool radiator NexXxoS pro II ( nja pro zal wss nie echt zo vet zijn )

Black ICE radiator GT Stealth 240 - black ( de duurdere en ook heel dunne ? koelt da dan nog wel goe? ) andere black ice series niet verkrijgbaar in shop dak zou bestellen spijtig genoeg

Airplex EVO 240 ( redelijk duur ivg met alph-cool )

Pompen :

Laing ( heel duur maar degelijk ook volledig ander design dan alle andere merken qua manier van pompen ) ook verkocht door swiftech (ddc series doen spijtig genoeg maar 400l/u en das te weinig

Eheim moet ik nie hebben venwege te groot .

Hydor is goedkoop en mss zelf even degelijk als eheim ? de grootte valt mee en het uiterlijk ook.

ofwel de MCP650 van swiftech (laing)
ofwel de hydor seltz L 20 ( geen 12v serie :S maar asetek heeft daar een mod voor ..mss apart verkrijgbaar ? )

prijsverschil is immens en beiden 700L/u

dus als mensen ervaing hebbe met verschillende soorten rad's ..alle hulp is welkom

dendaak

Legacy Member
Ik weet niet maar ik heb een waterkoeling met alles in van Koolance zeer degelijk je moet maar eens kijken op hun website misschien zit er iets tussen naar je zin .

SMa

Legacy Member
Als pomp:
ga naar de aquariumwinkel en zoek daar een Sicce,
allemaal degelijke pompjes.
Niet groot, en als je ze op iets zachts zet ook onhoorbaar (ze trillen nogal, en de tafel/case zou meetrillen).


Persoonlijk zou ik een heatercore als rad steken.
En beter 2*120mm steken, 1 tussen pomp & cpu en 1 tussen cpu & vga.

Rajiv

Legacy Member
Als pomp heb ik de Swiftech mcp655, kan hoge druk afleveren, onhoorbaar, wel prijskaartje van 95 euro

Als rad heb ik de hwlabs black ice extreme, maar kan niet direct beter alternatief geven. Ben niet zo vertrouwd met andere merken

Guardian-X-

Legacy Member
@ward : kweenie .. coolance is nie echt verdeler van high-end maar wel van all in 1 solutions .. tzijn geen slechte maar gene high-end ook en redelijk duur voor wat je krijgt

@ Sma : een quote uit Tweakers WC topic = => Sicce pompen zijn een stuk goedkoper met een kwaliteit die daar bij past. Ze zijn een stuk compacter dan de Eheim pompen en redelijk stil. De Nova en de Idra bevatten volgens de website een speciale control valve waarmee je de capaciteit van de pomp kan veranderen.

nuja denk toch da de kwaliteit nie zo goed is als de laing / hydor / eheim pompen dus voor sicce ganek passen denk ik ( btw aquarium winkels zijn heel duur ivg met webshops )

Heatercore zijn dat dat goeie rad's ? nog niet veel gezien ( wss te weinig voor echt goei gerief te zijn)

@Rajiv : dat zijn idd de producten die ik op het oog heb alleen is de pomp enorm duur : / tis natuurlijk wel de beste pomp voor WC atm. en 12v koppeling

alvast bedankt voor de reply's

SMa

Legacy Member
Dit is geen kwaliteit?
Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor setup je voor ogen hebt, met high CFM fans is een heatercore onklopbaar. Als je stilte wilt neem dan een gewoon (minder performant) rad.
Een heatercore is ook niet moeders mooiste.

imo een domme conclusie: "wss te weinig voor ect goei gerief te zijn"
Kwaliteit moet je zoeken. Daarvoor zijn veel mensen te lui, dus zijn de makkelijk te krijgen "high-performance" rads populair.
Ook verkiezen veel mensen liever stilte en schoonheid boven performance.

Sicce Idra:
1300l/h vind ik wel goed voor €35.

Guardian-X-

Legacy Member
SMa zei:
Dit is geen kwaliteit?
Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor setup je voor ogen hebt, met high CFM fans is een heatercore onklopbaar. Als je stilte wilt neem dan een gewoon (minder performant) rad.
Een heatercore is ook niet moeders mooiste.

imo een domme conclusie: "wss te weinig voor ect goei gerief te zijn"
Kwaliteit moet je zoeken. Daarvoor zijn veel mensen te lui, dus zijn de makkelijk te krijgen "high-performance" rads populair.
Ook verkiezen veel mensen liever stilte en schoonheid boven performance.

Sicce Idra:
1300l/h vind ik wel goed voor €35.

welja menne case wordt zwaar gemod dus 90% van alles in menne case zal zichtbaar en verlicht zijn . Ik zeg nie da de heatercore slechte rad's zijn maar ik heb ze gewoon nog nie veel tegengekomen op inet .. anyway het mag dan wel een über rad zijn maar ze zijn gewoon te lelijk

ivm de sicce . De specs zijn mss wel goed maar zijn ze even betrouwbaar/degelijk als andere merken ? zeg nu zelf 35€ voor een 1300l/u pomp ?? de 95€ kostende swiftech doet maar 1200L/u alsk me nie vergis
aan kwaliteit hangt een prijskaartje .

Schoonheid en performance is nu net wat ik nodig heb . btw heb al heel wat opgezocht ( fora, sites en webshops bekeken ) en heb die rad's doodgewoon bekan nie gezien ( freezing HW / caseking e.d verkope die niet )

een alpha-cool en Black ice hebben de performance EN de looks dermee dat ik in die richting zoek

Stilte is niet echt nodig . 30dba fan's maar denk niet dat een black ice rad ofzo minder goed presteerd met high cfm dan low . ( kan zijn dat de heatercore beter presteerd dan black ice enzo op zelfde Cfm maarja )

edit : cpu block zal een Swiftech Storm zijn

SMa

Legacy Member
Guardian-X- zei:
Schoonheid en performance is nu net wat ik nodig heb . btw heb al heel wat opgezocht ( fora, sites en webshops bekeken ) en heb die rad's doodgewoon bekan nie gezien ( freezing HW / caseking e.d verkope die niet )
Ik kan me niet voorstellen dat je nergens gelezen hebt dat auto-radiators de beste zijn, en dat is nu net een heatercore.

Nuja, als je het niet mooi vindt neem dan een gewone rad ;)
Daar kan ik je wel niet mee verderhelpen, ik heb wel ondervonden dat de Black Ice radiators overal geapprecieerd worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan