Archief - Welke online shop is nu eigenlijk het goedkoopst?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

awaces

Legacy Member
Welke online shop zou nu het goedkoopste zijn voor het aankopen van een volledig nieuw systeem inc verzendingskosten naar belgië.
ik heb hier wel een gekend lijstje samengesteld. Maar de goedkoopste of de aanraders ?
Ik dacht dat Zercom en Afuture wel sterke aanraders waren ?
dit heb ik :

Micro mail
Afuture
Zercom
Azerty
4Launch
Informatique
Myxom
Dynabyte
PIXmania
MyCom
4AllShop
Freezing Hardware
SiComputers
komplett

Tharionos

Legacy Member
je kan ook eens kijken naar


caseking ( gewoon even google )

hangt af van welk onderdeel of ze goedkoper zijn .

Ik heb bv een goede koop gedaan bij tones door tijdens een 6 procent kortings week alles te bestellen en een erg goede koop gedaan .

maar die tweakers.net is inderdaad een zeer goede site om te zien waar je de beste onderdelen kan vinden aan de beste prijs .

ik wilde ook eerst afuture nemen maar de winkel gaf me geen goed gevoel en ik had ook een review gelezen dat me nog al afkeerde .

awaces

Legacy Member
Tharionos zei:
je kan ook eens kijken naar


caseking ( gewoon even google )

hangt af van welk onderdeel of ze goedkoper zijn .

Ik heb bv een goede koop gedaan bij tones door tijdens een 6 procent kortings week alles te bestellen en een erg goede koop gedaan .

maar die tweakers.net is inderdaad een zeer goede site om te zien waar je de beste onderdelen kan vinden aan de beste prijs .

ik wilde ook eerst afuture nemen maar de winkel gaf me geen goed gevoel en ik had ook een review gelezen dat me nog al afkeerde .

Hmm ja..
Klinkt allemaal wel mooi maar als ik een systeem samen steek zou ik me graag beperken tot 1 site. Anders betaal ik iedere keer verzendingskosten erbij.

Ik google even caseking

Tharionos

Legacy Member
geachte heer ,

dat snap ik volkomen dit heb ik ook gedaan toen ik recent de onderdelen voor mijn nieuwe pc had besteld .


bent u nog student , miss kan u dan eens kijken of het interessant is uw onderdelen bij Tones gent te bestellen . Daar krijg je imiddels korting als je student bent ( 5 procent ) .

dit is geen subjectieve reclame :P gewoon facts

Vic 40+

Legacy Member
Let niet alleen op goedkoop,neem de shop beoordeling ook mee in je keuze waar te kopen=alleen groene sterren.

De volgende komen er wel goed uit dacht ik,

Zercom
SiComputers
Azerty

Ook gezien het gegeven dat ze alle de meeste onderdelen wel hebben of kunnen leveren en dus complete systemen kunnen afleveren/assembleren.

mdgf

Legacy Member
Eerder de zotte kant met hun abominabele aftersales...

En er is geen allround goedkoopste shop, afhankelijk van uw setup zie je wat het goedkoopst uitkomt.

awaces

Legacy Member
Oké, ik denk dat ik het via ZerCom zal doen.
Tones in Gent klinkt ook interessant... Ik ben nog student maar ik volg netwerkbeheerder en heb geen studentenkaart wat waarschijnlijk een vereiste is ?

Tharionos

Legacy Member
studentenkaart of bewijs van inschrijving kan ook denk ik

best eens hun een mailtje sturen , ze antwoorden snel and correct , daarmee ben je zeker het juiste antwoord te krijgen .

juist even geinformeerd en ik herinner me nog dat de salesmanager zij :

elke student jong / oud / docent / avondonderwijs maakt kans op deze korting

kzal even is zien of ik die antwoordmail nog vind

[ De 5% korting voor ALLE studenten (dag- of avondonderwijs, jong of oud, maakt niet uit) geldt inderdaad enkel in onze winkel te Sint-Martens-Latem, en dit op vertoon van de student zelf, mét studentenkaart (hetzij bij bestelling, hetzij bij afhaling, maar de student wordt mét studentenkaart minstens 1 keer fysiek in onze winkel in St-Martens-Latem verwacht). ]

dus normaal gezien zou je er kans op moeten maken .

dus als je een bewijs kan leveren dat je student bent zou dit normaal geen probleem mogen zijn

mdgf

Legacy Member
Maar zelfs met die 5% korting zal tones nog duurder zijn dan andere shops incl levering (gratis bij tones). Of dat is meestal toch zo, je kunt eens kijken, want hun prijzen schommelen nogal.

En @tharionos: zet alles in 1 post ipv er 3 (met edits) achter elkaar te zetten, of je krijgt boel met Davion ;)

mythe

Legacy Member
mdgf zei:
Maar zelfs met die 5% korting zal tones nog duurder zijn dan andere shops incl levering (gratis bij tones). Of dat is meestal toch zo, je kunt eens kijken, want hun prijzen schommelen nogal.

En @tharionos: zet alles in 1 post ipv er 3 (met edits) achter elkaar te zetten, of je krijgt boel met Davion ;)
Tones is de laatste tijd serieus verbeterd in prijzen en op sommige zelf gewoon zeer scherp geprijsd. Mijn geheugen daar vandaag gekocht en is nergens goedkoper te krijgen in België. Dat terzijde heeft Tones ook weer zeer goede service. Vergeet wel altijd mijn studentenkaart te tonen :(.

Goedkoopste is gewoon volledig België en als je wil eventueel Nederland of Duitsland. Ik bestel gewoon bij Tones voor losse onderdelen en voor grotere, duurdere stukken vaak bij azerty of 4launch. Wil ook wat service als er iets aan is en ik weet dat die shops dat leveren. Jaha was ook goed, maar levert geen losse stukken meer.

awaces

Legacy Member
Hmm... Ik lees wel dat studentenkaart duidelijk verplicht is ...
Die heb ik dus niet, ik heb natuurlijk wel een inschrijvingsbewijs van mijn opleiding.
Maar als dit voldoende zal zijn?

Sergeant_bob

Legacy Member
daar kom ik nu achter dat tones 5% korting geeft voor studenten -_- .
Maar goed voor volgende keer ! :)

ATI

Legacy Member
power4pc vind ik heel goed,kwa prijs ook en in nederland bestel ik bij azerty.

mdgf

Legacy Member
mythe zei:
Tones is de laatste tijd serieus verbeterd in prijzen en op sommige zelf gewoon zeer scherp geprijsd. Mijn geheugen daar vandaag gekocht en is nergens goedkoper te krijgen in België. Dat terzijde heeft Tones ook weer zeer goede service. Vergeet wel altijd mijn studentenkaart te tonen :(.

Goedkoopste is gewoon volledig België en als je wil eventueel Nederland of Duitsland. Ik bestel gewoon bij Tones voor losse onderdelen en voor grotere, duurdere stukken vaak bij azerty of 4launch. Wil ook wat service als er iets aan is en ik weet dat die shops dat leveren. Jaha was ook goed, maar levert geen losse stukken meer.
As I said: het schommelt, mijn cpu en psu komen ook van daar omdat ze er op dat moment goed geprijsd waren, maar een halve maand later zou het op die twee onderdelen alleen al 30€ meer geweest zijn tov andere shops.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan