Ik heb de headset al gebruikt op tientallen LAN's (occ - fom - netgamez - ...) en dan hoor je zo goed als niets van het buitengeluid. De oren van de headset zijn vrij groot en omsluiten je oren volledig, ze worden dus afgesloten (overkoepeld) en dat helpt veel.
Het grote voordeel is dat het niet alleen volledig afsluit, maar ook nog eens goed zit. Ik heb vroeger nog een headset gehad met meer dan degelijk geluid waar de oren ook helemaal bedekt waren, maar na een half uur kon ik de headset niet meer op men kop verdragen omdat het pijn begon te doen, dat heb ik hier helemaal niet.