Archief - Welke headset?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

humpty hump

Legacy Member
Ik wil een headset kope voor meestal te gamen (Ccs, cod) en skype maar ook e beetje voor muziek :music: mijn budget is maar 50 tot 60 eur max

DaMob

Legacy Member
Ik heb een vraagje i.v.m. die pc150. Sluit die het geluid van buitenaf goed af? Of hoor je er alles nog door? Want ik zoek dus een soort van dj-koptelefoon, maar dan voor pc. Mijn budget is max 70€. Geluidskwaliteit moet niet schitterend zijn, maar ook niet barslecht natuurlijk. En het volume moet natuurlijk ook vrij hard gaan.

Het voornaamste is dat hij het geluid goed afschermt.

Ps: Er moet geen micro aanhangen.

Alvast merci! :)

MeMento-DFB

Legacy Member
Ik gebruik de Icemat Siberia en ik ben er erg content van, mooi design en uitstekende sound. Sennheiser heeft ook wat degelijke headsets maar ik heb al anderhalf jaar geen enkel probleem met mijn headset. De icemat heeft ook een uberlange kabel (kan je er wel af doen) maar ook altijd handig als je wilt rondlopen...

Neem maar eens een kijkje op www.tek-9.net/shop

DaMob

Legacy Member
En mijn belangrijkste vereiste? Dus dat hij het geluid afsluit? Dat is toch het belangrijkste :).

MeMento-DFB

Legacy Member
Ik heb de headset al gebruikt op tientallen LAN's (occ - fom - netgamez - ...) en dan hoor je zo goed als niets van het buitengeluid. De oren van de headset zijn vrij groot en omsluiten je oren volledig, ze worden dus afgesloten (overkoepeld) en dat helpt veel.

Het grote voordeel is dat het niet alleen volledig afsluit, maar ook nog eens goed zit. Ik heb vroeger nog een headset gehad met meer dan degelijk geluid waar de oren ook helemaal bedekt waren, maar na een half uur kon ik de headset niet meer op men kop verdragen omdat het pijn begon te doen, dat heb ik hier helemaal niet.

MeMento-DFB

Legacy Member
Ik heb de headset al gebruikt op tientallen LAN's (occ - fom - netgamez - ...) en dan hoor je zo goed als niets van het buitengeluid. De oren van de headset zijn vrij groot en omsluiten je oren volledig, ze worden dus afgesloten (overkoepeld) en dat helpt veel.

Het grote voordeel is dat het niet alleen volledig afsluit, maar ook nog eens goed zit. Ik heb vroeger nog een headset gehad met meer dan degelijk geluid waar de oren ook helemaal bedekt waren, maar na een half uur kon ik de headset niet meer op men kop verdragen omdat het pijn begon te doen, dat heb ik hier helemaal niet.

humpty hump

Legacy Member
:D :D hoeveel kost die Icemat Siberia:music: want die ziet ter mij ook eel verleidelijk uit

NoizeSuppressor

Legacy Member
Sennheiser, ik heb ne witte van een euro of 50, die is prachtig om muziek te luisteren op pc... Zal straks exact type is meegeven...

Voor te mixen heb ik een hdj maar das +- 150 knickers...

humpty hump

Legacy Member
kheb nog e vraagske wa is het verschil as ge da usb stuk bij die Icemat Siberia erbij koopt?

Tsommy

Legacy Member
Ik heb ook een nieuwe headset nodig en ik twijfel op dit moment tussen een sennheiser PC150 of 160 of een icemat siberia. EN idd bij die siberia kan je em krijgen met een soort tussenstuk dat in de usb moet wat is dat juist en is da wa deftig?

MeMento-DFB

Legacy Member
dat tussenstuk is een aparte (7.1 als ik me niet vergis) USB soundcard die werkt door gewoon in te pluggen in de USB. Ik heb de headset getest met zowel de USB als zonder, er was een lichte (maar dan ook lichte) verbetering met mijn onboard 6.1 soundcard (die erg goed is). Voor iemand met een mindere souncard is het de mogelijkheid een degelijke soundcard er direct bij te kopen. Als je al een High End Creativeof dergelijke in je pc hebt steken is het natuurlijk weggesmeten geld.

De icemat siberia kost 69 euro zonder USB soundcard en 89 met. Ik zou ze echt aanraden de siberia, vet goed geluid en je ziet er ook nog eens stylish uit :D (ik heb de witte)

DaMob

Legacy Member
NoizeSuppressor, sluit die het geluid goed af? Ja sorry dat ik er zo op door dram op die vraag, maar het is echt wel belangrijk :).

Als het niet zo zou zijn, dan toch maar die icemat pakken :).

Merci allemaal!

humpty hump

Legacy Member
dus bij die siberia is die usb nie nodig als je al een 7.1 onboard geluidskaart hebt

humpty hump

Legacy Member
waar kank die siberia dan het best bestelle op die site zelf of zijn er andere sites?

DaMob

Legacy Member
Ik heb hier juist een creative hq-1300 aangeraden gekregen. Voldoet deze genoeg aan mijn eisen?

Rage

Legacy Member
Ik heb de Sennheiser HD435 gekocht voor €50.
foto: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20051216/zent01.jpg

Ik kan deze ook aanraden, de geluidskwaliteit is vrij goed. (zeker voldoende voor games, mp3 enzovoorts) De bass vond ik iets teleurstellend, dus als ge die ook gaat gebruiken voor uw stereo, zorg dat ge een equalizer hebt.

Deze omsluit uw oren niet, die liggen op uw oren, ik vind dat gemakkelijker, ik heb lange haren en heb dus problemen met koptelefonen die rond mijn oren hangen, die 'trekken' aan men haren als ik die gewoon opzet, anders moet ik altijd men haren wegduwen. Als ik deze opzet hoor ik ook niets van het buitengeluid, ze moeten echt al komen roepen langs mij als ik dat ding opheb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan