Archief - welke game pc?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spiderbait911

Legacy Member
weet iemand van jullie mss een winkel in de kempen die dit alles heeft of een betrouwbare winkel die alles verzend
greetz :)

murrey

Legacy Member
als ge die X1900XT voor 480€ is da wel vele beter.
die maakt de 7900GT in en heeft 512MB.
ik heb em via PM gestuurd dat em die X1900XT moet nemen.
gaat em langer mee kunne doen.

Stre@mus

Legacy Member
Een betrouwbare winkel die alles verzend: www.jaha.be (daarvan komt de config die ik je heb voorgesteld)
Andere winkels: www.tones.be www.hofline.be (kijk eens in de sticky)
murrey zei:
als ge die X1900XT voor 480€ is da wel vele beter.
die maakt de 7900GT in en heeft 512MB.
ik heb em via PM gestuurd dat em die X1900XT moet nemen.
gaat em langer mee kunne doen.
'k Zou bij de 7900GT blijven, de X1900XT is inderdaad beter, maar imo zeker de 150€ extra niet waard. Anders zou 'k wel een 7900GTX aanraden, die is nog eens beter dan de X1900XT, maar natuurlijk ook weer duurder. Persoonlijk zou ik een beetje budget over houden voor later of voor wat games.

murrey

Legacy Member
hier wordt altyd een X2 3800+ aangeraden.
maar dat is een cpu als je gaat overclocken.
maar die jongen gaat wss ni overclocken dus moet hij iets in de 4000 gaan zien.
daar is de 4200+ een uitstekende keus.

murrey

Legacy Member
Kijk, Game PC

X2 4200+
G.Skill 2GB ram
Seagate 250GB
Sapphire X1900XT
Antec Sonata 450W
BenQ blabla DVD-rw
MSI K8N Neo4-Fi

totaal: 1435€

Davion

Legacy Member
Een X1900XT is marginaal beter, maar ook stukken duurder, een DOMME aankoop noem ik dat.

Stre@mus

Legacy Member
Kijk, mijn idee over grafische kaarten is de volgende:
Er komen altijd nieuwe 3D-technologiën uit, DirectX-versies, shaders,... you name it. En natuurlijk houden de fabrikanten van grafische kaarten hiermee rekening, zodat hun nieuwe kaarten deze nieuwe technologiën ondersteunen. Het is dus beter van elke keer een goeie kaart te kopen (zoals een 7900GT) aan een deftige prijs, en deze dan af en toe te vervangen (dan heb je die nieuwe technologie die ondersteund wordt) als dat nodig blijkt te worden. Een top-of-the-range kaart kopen met in gedachten 'dan gaat ze langer alle games kunnen spelen' is dus dom, omdat deze kaart wel de rekenkracht heeft om het langer uit te houden, maar de nieuwe technologiën gaan er niet in zitten...

Wat ik toepas: maximaal 300€ voor een grafische kaart en upgraden als het nodig wordt. (Ik heb mijn 6600GT nu al meer dan een jaar, die heeft mij in der tijd 160€ gekost en die speelt nog altijd vlot, dus high-end is echt niet van doen)

Fr1sKo

Legacy Member
murrey zei:

Wow, meneer heeft grafiekskes gevonden voor 1 specifiek spel waar die xt niet slecht presteert.
Als het van mij afhangt, koop nooit de beste uit zijn reeks maar 1 van de mindere uit de beste reeks (zoals die 7900GT), prijs kwaliteit is stukken beter en meestal kunt ge die toch met gemak een beetje OC'en zodat ie evesnel draait als een kaart die meer dan 100€ meer kost.
Ik ben ook fervente fan van nvidia (lees: fervente tegenstander van ati :p), maar als ge van plan zijt veel HL2 of iets dergelijks te spelen gaat ge beter voor een ati.

murrey

Legacy Member
Fr1sKo zei:
Wow, meneer heeft grafiekskes gevonden voor 1 specifiek spel waar die xt niet slecht presteert.
Als het van mij afhangt, koop nooit de beste uit zijn reeks maar 1 van de mindere uit de beste reeks (zoals die 7900GT), prijs kwaliteit is stukken beter en meestal kunt ge die toch met gemak een beetje OC'en zodat ie evesnel draait als een kaart die meer dan 100€ meer kost.
Ik ben ook fervente fan van nvidia (lees: fervente tegenstander van ati :p), maar als ge van plan zijt veel HL2 of iets dergelijks te spelen gaat ge beter voor een ati.
ga al de pagina's af lol, of zijde blind ofzo
fear, bf2 etc. etc.
de X1900XT is ZEKER beter als de 7900GT.
rofl ... al die fanboys is lol, weten dat em beter is en toch nog beweren dat de 7900GT eve goe is.
En ik een usernote krijgen omdak zeg da de PS3 beter ga zijn als X360, daardoor bennek fanboy (OMG!)
en wat er van u afhangt, daar geeft niemand om.
dus ik stel voor da ge maar zwijgt al dat het is war er uit u mond komt.:ironic:

Stre@mus

Legacy Member
Fr1sKo zei:
Wow, meneer heeft grafiekskes gevonden voor 1 specifiek spel waar die xt niet slecht presteert.
We moeten wel beeke beleefd blijven, en of anandtech nu betrouwbaar is of niet, de prestaties zijn zeker niet slecht.
Maar 'k heb de indruk dat de threadstarter hiermee niet veel wijzer wordt, hij zal ondertussen ook al wel begrepen hebben dat de prestaties van al deze kaarten heel goed zijn en dan moet hij zelf maar beslissen hoeveel geld hij aan die grafische kaart wil hangen. Mijn mening hieromtrend staat enkele posts eerder.
Murray zei:
de X1900XT is ZEKER btere als de 7900GT
Is vrij logisch, gezien het prijsverschil van 150€. (Vergelijking van appelen met peren)

murrey

Legacy Member
belgarath03 zei:
en anandtech is objectief zeker :lol::ironic:
wa wet gy dervan, ze levere een van de beste reviews da er zijn.
veel betrouwbaarder als tomshardware shit or whatever.
majah ..? gy zijt de man eh en gy zult et wel weten :sop:

speciaal voor frisko

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2717&p=6 BF2
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2717&p=7 F.E.A.R.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2717&p=8 QUAKE 4
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2717&p=9 SC: Chaos Theory

"een spel waar de X1900XT toevallig goed presteerd"
hij is ALTYD beter

belgarath03

Legacy Member
zo had ik het ook niet bedoeld maar hun testen met intel en amd zijn niet altijd even objectief geweest in het verleden

murrey

Legacy Member
belgarath03 zei:
zo had ik het ook niet bedoeld maar hun testen met intel en amd zijn niet altijd even objectief geweest in het verleden
ze vergelijken altyd ALLE AMD's met ALLE intels, dus wat was er subjectief aan?
ze vergelijken nu ook alle gfx-kaarten met elkaar.

Davion

Legacy Member
AnandTech is zeker betrouwbaar hoor.
T'is zoals fr1sko zegt, ge koopt beter nu een kaart van 300€ (7900GT), die heeft mss 5fps minder dan die van 450€ (X1900XT), maar is prijs/kwaliteit dan ook veel hoger, dan geeft ge geen nutteloos geld weg.

En houd het hiet eens wa kalm, als het derover gaat sewes gaat em dicht.

bfree

Legacy Member
ik heb in het verleden al veel gewisseld tussen nvidia & ati (huidige = radeon 9800). Heb altijd al gekeken naar meeste waar voor mijn geld, 2 jaar geleden was dat radeon 9800 en nu heb ik een 7900GT besteld.
Enkel spijtig dat de 7900's bijna nie leverbaar zijn :cry:
bah! op nvidia for making me wait

belgarath03

Legacy Member
ze hebben/hadden de neiging vroeger om Intel wat voor te trekken alhoewel ik moet bekennen dat ze dit veel minder doen

spiderbait911

Legacy Member
kent er iemand de online pc winkel www.powerbits.be?
daar staat bijna dezelfde pc die murrey had voorgesteld
tegen een iets lagere prijs kent iemand deze winkel ? en is hij betrouwbaar?
thx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan