Archief - Welk s754 mobo?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[MJ]

Legacy Member
Ik ga een s754 systeempje in elkaar boksen. Ik weet alleen niet goed welk mobo ik bij mijn hw-boer zou halen. Mijne maat heeft ooit een van deze twee gehad, en veel probs met gehad, maar ik weet niet meer welk...
Iemand verdere ervaring met een dezer bordjes?

Asus K8N M/B S754 Nforce 3
of
ASUS K8V-X

L@TrO

Legacy Member
als het een van die zou moeten zijn, dan zou ik voor de 1ste gaan.

Davion

Legacy Member
Het eerste als het echt van die moet, maar beter, of eigenlijk het beste mobo voor S754 is de DFI LanParty UT nF3-250Gb :)

Painkill02

Legacy Member
Davion zei:
Het eerste als het echt vna die moet, maar beter, of eigenlijk het beste mobo voor S754 is de DFI LanParty UT nF3-250Gb :)



Is deze in PCI-E ?
Ik veronderstel van wel ?

Painkill02

Legacy Member
Klein vraagje , wat is volgens jullie het beste PCI-E mobo voor een socket 754 dat er nu te verkrijgen is :) ?

[MJ]

Legacy Member
Ik zou idd liefst een van de bovenste omdat die niet te veel kosten (€60 en €66) en omdat t de enige zijn voor s754 bij computerparts.
Tones verkoopt zelfs geen s754 meer...

Zo'n DFI is natuurlijk prachtig, maar ik zou rond de €200 moeten blijven voor mobo+cpu+512 ram+voeding/kast met voeding. Moet ook AGP zijn aangezien ik die GF2 mx mee overzet.

RealFlub

Legacy Member
Painkill02 zei:
Klein vraagje , wat is volgens jullie het beste PCI-E mobo voor een socket 754 dat er nu te verkrijgen is :) ?

ik denk niet dat er PCI-E mobo's bestaan voor s754..

Painkill02

Legacy Member
Davion zei:


K bedankt , is er eigenlijk veel verschil van prestatie tussen een socket 754 en een socket 939 :) ?
Ik ben namelijk ook van plan op een 7800 GTX (PCI-E) te kopen.
Als ik van socket moet veranderen moet ik ook een nieuwe CPU hebben kost me dan weer een pak geld meer :).
Nu vraag ik me af zou ik nu de ASUS K8N4-E Deluxe nemen voor men socket 754 (alleen nieuw mobo kopen + Graka) of een socket 939 : ASUS A8N-SLI Deluxe, Sockel939 NVIDIA Nforce4 SLI, ATX mobo + Cpu ( socket 939 , nu heb ik socekt 754 ) + graka.
Ik moet gewoon effe weten ofdat die socket 754 nog lang kan meegaan (ik kijk toekomstgericht).
Anders ben ik mss beter met een socket 939 maar ik vraag me af of dat het geld wel waard is .


Graag wat opheldering gekregen :);).
Greetz !

RealFlub

Legacy Member
ik zou u huidige houden en gewoon nieuw mobo en graka kopen ;) gaat beter presteren

Davion

Legacy Member
S939 heeft alleen DC voordeel, als ge een straffe S754 hebt is het zonde om naar S939 te gaan :)

Lan

Legacy Member
Ook een goed S754 mobo is de MSI K8N Neo4 F.
Heeft zowel AGP als PCIe. De AGP is wel enkel bedoeld om compatibel te zijn, normaal steek je een PCIe kaart.
Voordeel is dat er de Nforce4 chipset inzit.

RealFlub

Legacy Member
een Nforce4 chipset die AGP en PCI-E ondersteund? dat ken ik niet, zeg me eens welke?

Painkill02

Legacy Member
Ok , bedankt voor de posts .
Toch heb ik nog enkele vragen .
Als je nu deze 2 mobo's met elkaar vergelijkt zonder naar de PCI/AGP mogelijkheden te kijken welk mobo is dan eigenlijk het best.

MSI K8T Neo (VIA K8T800 Based) (men huidig mobo AGP)
ASUS K8N4-E Deluxe (mobo dat ik ga kopen)

Dit moet ik effe weten omdat ik nu niet zou willen dat ik me ga verslechteren met het mobo dat ik zou kunnen gaan kopen.

Greetz , :);)

RealFlub

Legacy Member
denk dat meeste dingen gelijk zijn (alle ongeveer, enkel ander merk)

Davion

Legacy Member
Idd, alleen lijkt me de ASUS beter vanwege de toch wel betere nVidia chipset :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan