Archief - Welk RAM geheugen ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

<_Skullbasher_>

Legacy Member
Hey ,

Mijn ouders gaan een nieuwe pc bestellen bij tones (die ik wel heb samengesteld) maar ik zou van de gelegenheid gebruik willen maken om ineens ook beter RAM geheugen voor mij te bestellen. En mijn huidig geheugen dan aan mijn ouders te geven (2*512 corsair value toestanden, dus de goedkope)
Ik ben nu aan het twijfelen tussen 2 soorten.

de OCZ EL DDR PC-3200 Gold GX XTC
http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_el_ddr_pc_3200_gold_gx_xtc
die 210€ kosten voor 2*512

of

de OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Revision 2
http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_el_ddr_pc_3200_platinum_revision_2
die 207€ kost voor 2*512. dus het scheelt niet heel veel met de Gold, waarvan ik denk dat die beter zijn.


Zou iemand me nu kunnen helpen om te kiezen welke de beste zijn ? Het is vooral om te gamen en ik zou ze eventueel overclocken. Mijn mobo is : Asus P4C800-E deluxe.

Thx

Yank

Legacy Member
Die OCZ GX hebben bij mijn weten BH-5 chips, die voor hoge overclock een vrij hoog voltage nodig hebben, dat de meeste moederborden niet kunnen leveren.
Die Platinums daarentegen hebben TCCD chips, die met een normaal voltage hoog overclocken (maar met hogere latencies dan de GX).

Voor de beginnende overclocker, die niet van plan is om op z'n moederbord te solderen om hogere voltages te krijgen, lijken de Platinums mij het meest interessant.

Maar je zegt dat je ze misschien gaat overclocken, is dat dan wel of niet? Want indien niet, is het eigenlijk niet de moeite om zo'n duur geheugen te kopen, dan koop je beter 2GB value-ram.

<_Skullbasher_>

Legacy Member
ja ik zou ze wel kunnen overclocken. Dus als het geheugen dit makkelijk toelaat zie ik niet in om dit niet te doen. De GX hebben zelfs een systeem dat je toelaat te overclocken en toch je garantie te behouden. Ik wil voornamelijk performance geheugen. Zeker voor het gamen. En ik denk dat de value-ram daar toch wel wat tekort schiet. Correct me if i am wrong. Zou het dan beter zijn om 2gig value-ram te steken voor te gamen dan 1gig van bvb GX ?

Davion

Legacy Member
2Gb merkte weinig van, als u config 500Mhz rapper draait met u RAM sync, da voelde zeker, daarom zou ik de GSkill's pakken.

<_Skullbasher_>

Legacy Member
ja kweni me bvb F.E.A.R kunde da wel al gebruike denkek 2gig. Aleja kheb nu ook 1ne gig steke en kheb meestal maar rond de 640MB ram werkelijk vrij. Mn graka zal zowizo een bottleneck vorme da weet ik mr kwil gewoon is nekeer echt heel goei geheuge hebbe steke. Kheb btw dual-channel op mn mobo.

RealFlub

Legacy Member
met die corsair value-rams kun je ook OC'en hoor, kgeraak hier zonder problemen aan een FSB van 230MHz (wat normaal 200MHz is)

mythe

Legacy Member
@Realboot: Misschien beter van Twinx dan te steken ;).
gEIL is ook goed te OC'en.

Davion

Legacy Member
@RealRoot: hangt van de chips af, ik ken mensen die niet voorbij de 205Mhz geraken met de Value van Corsair.

Davion

Legacy Member
Voor Gamen zou ik zeker de 2de pakken, wel zien dat u RAM sync draait.

<_Skullbasher_>

Legacy Member
mijn mobo kan een voltage aan van 2.8V , en waarom zijn de platinum dan juist beter om te gamen ? Want qua prijs is er amper verschil. Maar op gevoel zou ik zo zegge da die "gold" beter is. Daarom dat het allemaal wat verwarrend is.

EDIT: kzie juist dat die platinum toelaten om tot 2.9V geoc'ed te worden zonder garantie te verliezen. Dus ik kan die wel goe tot 2.8V oc'en dan veronderstel ik ...
Ik ben idd niet van plan om op mijn mobo te zitten prutsen om daar hogere voltages uit te krijgen. Ik wil dit allemaal via mijn BIOS regele dus het voltage zal max op 2.8V liggen. Maar zoals Yankee zei: als ik de platinum's oc dan zal ik hogere latencies krijgen dan bij de gold. Waarbij ze zeggen da ge die na een oc nog steeds op 2-2-2-5 kunt late staan. Als ik die platinum's dan wil oc'en , en ook hogere latencies krijg , gaat dit dan geen groot verschil geven in performace tov die gold die dan wel zijn 2-2-2-5 kan behouden ?

Davion

Legacy Member
Een snellere proc heeft op deze moment meer baat dan 2Gb RAM.

<_Skullbasher_>

Legacy Member
Maar wat is dan nu juist , puur op performance voor gamen, het beste. Als ik niet extreem wil oc'en. En ook wat toekomstgericht wil kijken. Hiermee wil ik zeggen dat de games zoals FEAR en BF2 zeer veel RAM pakken. Dus dat het toch mss beter is om voor de 2 gig RAM te gaan. Of kan 1 Gig performance RAM dit evegoed aan ?

<_Skullbasher_>

Legacy Member
maar dan zou het wegens mijn budget wel voor ValueRAM gaan ipv deze performance. Geeft het van veel verschil van bvb platinum 1 gig t.o.v 2 gig ValueRAM ?

Davion

Legacy Member
Neen, maar als ge gaat overklokken gade met u Value als u CPU hoog gaat een divider moeten gebruiken, en dan gade ook redelijk wat prestatie verliezen, want nen Intel is bandbreedte-hongerig :)

<_Skullbasher_>

Legacy Member
ja da weet ik da is nu al het geval geweest met mijn OC. Maar kben het eigelijk puur op gaming performance aant bezien. Dus dan zal het beste tog wel de performance zijn denkek. Nu nog serieus aan het twijfelen tssen die Gold en Platinum :s voor het geld is het al niet te doen. Dus dan zou ik zeggen degene die gewoon overall het beste is.

Yank

Legacy Member
Die Gold gaan niet straf overclocken met 2.8V hoor, die Platinum's gaan wel vrij hoog gaan met dat voltage.

<_Skullbasher_>

Legacy Member
ja dat was ik ook aan het denken. Maar als ge nu een lichte overgelockte Gold gaat vergelijken met een zwaar overgeklockte Platinum. Geven da Platinum dan nog steeds de beste performance in gaming ? zoja dan neem ik wel de Platinum.

EDIT : en wat is nu juist weer Ram Sync ? ik weet het ongeveer maar ik kan er niet echt informatie van vinden op het internet :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan