Archief - Welk moederbord voor deze gamepc?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fedcup

Legacy Member
Hallo,

Ik weet echt niet meer welk moederbord te kiezen.
Budget is max 180 eur

Ik dacht aan:

ASRock P67 Extrem 4 Gen 3 (154,9 eur)
ASUS P8P67-M (114,9 eur)
ASUS P8P67)M PRO Retail (119,8 eur)
ASUS P8P67 Deluxe (199 eur)
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 (179 eur)

Maw ik ben mijn weg kwijt in al die moederborden. En na het lezen van vele reviews wordt het alleen nog ingewikkelder. Daarom hieronder mijn doeleinden en mijn nieuw systeem


Dit zijn mijn doeleinden
  • Stille gamepc
  • Slechts 1 grafische kaart installeren (dus geen crossfire..)
  • Gemakkelijk, gebruiksvriendelijk om te builden (mijn 1ste keer)
  • 3 of 4 casefans kunnen aansluiten (hoewel ik waaarschijnlijk de fancontroller van de case ga gebruiken)
  • Grafische Bios wenselijk
  • Slechts 1 HD
  • Slechts 1 SSD
  • Onboard sound en internet connection
  • Liefst geen onboard GPU (of toch niet de VGA/DVI-connecter op panel)
  • Indien mogelijk PS2 connector voor keyboard, PS2 connector voor muis mag (gebruik nu een PS2 connector voor mijn usb-muis)

Dit is de samenstelling van de onderdelen van de nieuwe pc

Antec P280
Intel i-2500k
Scythe Mugen II
Kingston Valueram 4*2 GB Kit
Samsung HD103SJ (1TB 32MB)
Crucial CT128M4SSD2
HD 7950 of HD6950
Corsair CMPSU AX750
Win 7 64 bit OEM Home Prem

Grt
Fedcup

BestGamer

Legacy Member
Ik heb de asus P68 die je daarboven aanraad ik vind het toch een degelijk moederbord en je kan er crossfire en sli mee maar dat ga jij niet doen er staat ook bluethooth op.

mdgf

Legacy Member
Liefst geen onboard GPU (of toch niet de VGA/DVI-connecter op panel)
Wut? Das enkel een voordeel hé, als backup en quick sync indien z68, nadelen zijn daar niet aan verbonden.

Als je geen CF wilt dan snap ik niet waarom je naar zo'n dure borden aan het kijken bent.
Een ASrock P67 Pro3 of Pro3 SE zijn exact wat jij wilt.

Als je geen CF wilt verander dan wel je voeding hé... 750W voor 1 Graka, das belachelijk. 450W (minder kan ook wel nog) is wel meer dan genoeg dan.

Vic 40+

Legacy Member
@bestgamer,
er is geen p68 moederbord.Ik neem aan dat je de z68 bedoelt.

@fedcup,
Als je een stille pc wilt zou ik gaan voor de koeler uit het volgende review,zie de derde tabel,mugen II vindt je onderaan.
Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler
Nog één voor extra info,
http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=779&Itemid=62
Door 4x2gb te gebruiken beperk je de upgrade mogelijkheden wel meteen,al zal 8gb normaliter wel genoeg zijn.
Wil je eigenlijk wel overklokken?Dit zie ik nergens staan.

BestGamer

Legacy Member
Vic 40+ zei:
@bestgamer,
er is geen p68 moederbord.Ik neem aan dat je de z68 bedoelt.

@fedcup,
Als je een stille pc wilt zou ik gaan voor de koeler uit het volgende review,zie de derde tabel,mugen II vindt je onderaan.
Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler
Nog één voor extra info,
Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler | Thermalright,Macho HR-02,CPU Cooler,High-Performance,Heatsink,Reviews,David Ramsey,Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler High-Performance Heatsink Review by David Ramsey
Door 4x2gb te gebruiken beperk je de upgrade mogelijkheden wel meteen,al zal 8gb normaliter wel genoeg zijn.
Wil je eigenlijk wel overklokken?Dit zie ik nergens staan.


Sorry p8 z68 gen3 sorry typfout vanop mijn iPhone.

Fedcup

Legacy Member
Vic 40+ zei:
@bestgamer,
er is geen p68 moederbord.Ik neem aan dat je de z68 bedoelt.

@fedcup,
Als je een stille pc wilt zou ik gaan voor de koeler uit het volgende review,zie de derde tabel,mugen II vindt je onderaan.
Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler
Nog één voor extra info,
Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler | Thermalright,Macho HR-02,CPU Cooler,High-Performance,Heatsink,Reviews,David Ramsey,Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler High-Performance Heatsink Review by David Ramsey
Door 4x2gb te gebruiken beperk je de upgrade mogelijkheden wel meteen,al zal 8gb normaliter wel genoeg zijn.
Wil je eigenlijk wel overklokken?Dit zie ik nergens staan.

Overklokken wil ik wel doen

Fedcup

Legacy Member
mdgf zei:
Wut? Das enkel een voordeel hé, als backup en quick sync indien z68, nadelen zijn daar niet aan verbonden.

Als je geen CF wilt dan snap ik niet waarom je naar zo'n dure borden aan het kijken bent.
Een ASrock P67 Pro3 of Pro3 SE zijn exact wat jij wilt.

Als je geen CF wilt verander dan wel je voeding hé... 750W voor 1 Graka, das belachelijk. 450W (minder kan ook wel nog) is wel meer dan genoeg dan.

Ik wou absoluut een corsair gold ax. De 750 heb ik met een korting kunnen kopen waardoor deze op zelfde prijs van 650 kwam.
Ik had ook een topic geopend of overkill kwaad kon.
Dus vandaar mijn keuze.

Kwaliteit is ook enorm belangrijk voor mij. Ik betaal liever meer voor een kwaliteitvol mobo.

mdgf

Legacy Member
Mjah als je zo'n PSU hebt zitten, dan kun je inderdaad beter de optie tot CF op het mobo open houden, aangezien het toch kan met je psu.
=> Gigabyte Z68X-UD3(H), maar daw wel met een klassieke BIOS denk ik (persoonlijk maakt mij dat niks uit, zitten toch evenveel opties op)
Als het EFI moet zijn ASrock Z68 Extreme3 (wel geen usb 3.0 header en minder sata III poorten dan de gb).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan