Archief - Watercooling AMD 64 X2 4200+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CyberOps

Legacy Member
Ik ben van plan om waterkoeling te plaatsen in mijn nieuwe pc. Wat zijn de voor- en nadelen precies? Waar moet je vooral op letten bij waterkoeling?

Mometeel heb ik volgende specs:
- Mobo: Asus M2N32-SLI Del.(AM2-Nforce 590-Pci Ex.-Ddr2-S-ATA-Gl.)
- AM2 Amd Athlon 64 Bit 4200+ Boxed X2 Dual Core

en had ik reeds volgende kit in gedachten: (Budget +- €140 )

http://www.thermaltake.com/product/Liguid/DIY/cl-w0005-01/cl-w0005-01.asp

Enkele vragen dan nog:
- Past die kit op die socket/cpu (am2)?
- Moet er koelpasta tss dat waterkoelingsblok?
- Hoe vaak moet de vloeistof bijgevuld worden? Is toch een gesloten circuit?

SMa

Legacy Member
"nadeel"
je kunt beter een luchtkoeling nemen van 50 euro dan zoiets
een heatsinks met fan zal zeker niet meer lawaai maken & zal beter koelen

er moet altijd koelpasta tussen je heatsink & warmtebron

Davion

Legacy Member
Thermaltake is brol op WC's, stel u zelfs een deftige kit samen, en anders houd ge u beter aan high end air.

Rajiv

Legacy Member
Davion zei:
Thermaltake is brol op WC's, stel u zelfs een deftige kit samen, en anders houd ge u beter aan high end air.
²
Vraag anders eens in de sticky thread bij overclocking, zullen ze u wel kunnen helpen :)

Gothrek

Legacy Member
ik dacht dat enkel de pomp niet zo goed was bij TT
de rest is wel degelijk, of bennek nu verkeerd?

ZeroTolerance

Legacy Member
tis maar wa ge brol noemt , ik heb nen asetek gebruikt en dat koelt stukken beter dan den beste aircooler..

SMa

Legacy Member
ZeroTolerance zei:
tis maar wa ge brol noemt , ik heb nen asetek gebruikt en dat koelt stukken beter dan den beste aircooler..
en wat versta je onder beste aircooler?

En het is idd de pomp die de zwakke schakel is. De rest valt wel mee, zeker voor die prijs.

n0sTRa

Legacy Member
voor een 140 euro kunt ge al degelijk setje samenstellen voor cpu alleen

Gothrek

Legacy Member
dan lijkt die ene thermaltak met 3*120 mij toch best meevallen als ge de pomp vervangt zenne
dat was 120€ ofzo

xyus89

Legacy Member
elke review zegt dat de TT'kes goeie boel zijn en gaat gij zegge dat ze bucht zijn davion? plz, tis nie altijd da goedkoop brol is he?
en die nieuwe TT setjes hebben een redelijk krachtige pomp & groter rad dacht ik & 8mm of 10mm buizen.

xyus

calimero

Legacy Member
koop je spullen gewoon bij watercooling.de ,schitterende winkel

brechtvm

Legacy Member
xyus89 zei:
elke review zegt dat de TT'kes goeie boel zijn en gaat gij zegge dat ze bucht zijn davion? plz, tis nie altijd da goedkoop brol is he?
en die nieuwe TT setjes hebben een redelijk krachtige pomp & groter rad dacht ik & 8mm of 10mm buizen.

xyus

²..
al meermaals deze uitspraak gehoord...door verschillende mensen..
door de nieuwe pomp is deze set idd "afgewerkt" en goed :)

zorbapol

Legacy Member
brechtvm zei:
²..
al meermaals deze uitspraak gehoord...door verschillende mensen..
door de nieuwe pomp is deze set idd "afgewerkt" en goed :)

Tja de vraag die tot nu toe niet gesteld is aan CyberOps is :
Waarvoor moet die h²o set dienen ?

1: Voor stiller te zijn (dan lucht)?
2: Voor stiller te zijn en +- te ocën ?
3: Voor te ocën ?
of
4: Voor te kunnen zeggen/stoefen da je een h²o set hebt ?
+
Er zijn nogmeer variaties mogelijk ;)

Maw CyberOps waarvoor moet het h²o setje dienen ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan