Archief - wat nu upgraden ? Mb, graka of CPU ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fir3wulf

Legacy Member
ik heb onlangs mijn graka een upgrade gegeven van een gforce 6200AX Naar ati radeon 9600Xt de 256mb versie. en mn ram van 512 SD naar 1024 DDR.
Kheb nu dus een K7s5a MB en een athlon xp 2.0Ghz. Het was dus mijn bedoeling van er een redelijke game-pc van te maken. Nu was ik aan het twijfelen om mn cpu en mb te upgraden, maar die man zei me dat als je gamet, je beter eerst naar de graka kijkt en DAN pas naar de cpu. Met andere woorden, alweer een nieuwe graka kopen. Hij zei ook, niet dat ik dat niet wist, dat 2.0 GHz redelijk is voor games, maar natuurlijk niet alles.
Dusja, moet ik nu toch een nieuw mb en cpu kopen, of ben ik met een graka van rond de 150-200 eur beter af ?

Davion

Legacy Member
6600GT AGP zou dubbel zo rap zijn.
Langs de andere kant zou ik direct mobo/cpu/ram/graka naar PCI-E veranderen :)

Fir3wulf

Legacy Member
prijskaartje ?

Edit; XFX FX6600GT AGP8x: 256MbDDR - AGP8X - TV-Out - DVI 225,67 EUR

Deze kaart ?
Mja, maar ga ik dan me mn 2000+ wel bijvoorbeeld F.E.A.R. of condemned kunnen spelen?

magnusjb1

Legacy Member
deen 6600GT AGP idd, maar die moet je makkelijk voor <200&#8364; vinden

edit: zie nu pas dat het de 256 mb versie is, zoek idd de 128mb versie (zei realroot ook al)

Fir3wulf

Legacy Member
dus ik krijg dan wel een performance boost, maar dan zit ik nog wel me mn 4x agp slot en mn 2000+ he.
Kwas dus aant denken dak nie beter af ben me een nieuw moederbordje bijvoorbeeld ;ASUS K8N-E Deluxe, Skt 754 Nforce3, SATA,Raid,1394,G-Lan en dan AMD Athlon 64 3000+ 3000+ 64bit Skt 754, Retail
dak nie nog eerst vanalles koop en er dan nog nie ben.

Fir3wulf

Legacy Member
waarom 128 ?
is da betere kwaliteit dan de 256 versie dan ?

Anyways, pakt dak deze keer een budget heb van 350 eur. doe eens een goe voorstel.

magnusjb1

Legacy Member
De 128mb versie is sneller dan de 256 en is nog goedkoper ook
6800GS of 7800GT (ligt iets boven je budget, maar is het wel waard)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
MSI K8N NEO4 F S939
K8N_NEO4_F &#8364;73.96 &#8364;73.96
AMD Athlon 64 3200+ Venice s939
AMD_3200VENICE &#8364;138.01 &#8364;138.01
MSI NX6600GT-TD128E PCI-E
NX6600GT-TD128E &#8364;128.09 &#8364;128.09
Subtotaal: &#8364;340.06
BTW: &#8364;71.41

Totaal: &#8364;411.47

MSI NX6600GT-TD128E PCI-E
NX6600GT-TD128E &#8364;128.09 &#8364;128.09
ASUS K8N4E Deluxe,Skt754,PCIe nForce4 4x, SATA,Raid,USB 2.0
92638 &#8364;75.20 &#8364;75.20
AMD 3000+ 64-BIT Sempron S754 Boxed
SEM643000 &#8364;75.11 &#8364;75.11
Subtotaal: &#8364;278.40
BTW: &#8364;58.46

Totaal: &#8364;336.86

*edit* prijzen van hofline.com
*edit2* je bent toch zeker dat je DDR geheugen hebt en geen SDR?

Fir3wulf

Legacy Member
zal hier morgen is voor gaan horen, lijkt me een degelijk pc'tje. Ik was alrijd van mening dat 256 in theorie beter was.

NX6600GT-TD128E &#8364;128.09 &#8364;128.09
ASUS K8N4E Deluxe,Skt754,PCIe nForce4 4x, SATA,Raid,USB 2.0
92638 &#8364;75.20 &#8364;75.20
AMD 3000+ 64-BIT Sempron S754 Boxed
SEM643000 &#8364;75.11 &#8364;75.11
Subtotaal: &#8364;278.40
BTW: &#8364;58.46

Totaal: &#8364;336.86

magnusjb1

Legacy Member
firewulf1 zei:
zal hier morgen is voor gaan horen, lijkt me een degelijk pc'tje. Ik was alrijd van mening dat 256 in theorie beter was.

NX6600GT-TD128E €128.09 €128.09
ASUS K8N4E Deluxe,Skt754,PCIe nForce4 4x, SATA,Raid,USB 2.0
92638 €75.20 €75.20
AMD 3000+ 64-BIT Sempron S754 Boxed
SEM643000 €75.11 €75.11
Subtotaal: €278.40
BTW: €58.46

Totaal: €336.86

wat is 92638 €75.20 €75.20 ?

Fir3wulf

Legacy Member
w8 is ff, term!n4tor; da mb ondersteunt pci-e he ? want de 3dkaart is toch pci-e ?
Bedoelden jullie ook de pci-e versie ?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Artikelnummer + prijs

@firewulf1: Voor op je huidig mobo zou het AGP moeten zijn, de beide mobo's die ik voorstelde zijn PCI-e, dan heb je uiteraard een PCI-e graka nodig.

magnusjb1

Legacy Member
had niet goed gekeken, ik dacht dat dat allen bij die getallen was, maar het artikelnummer stond er overal onder :)

Fir3wulf

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Artikelnummer + prijs

@firewulf1: Voor op je huidig mobo zou het AGP moeten zijn, de beide mobo's die ik voorstelde zijn PCI-e, dan heb je uiteraard een PCI-e graka nodig.

En da zou dan deze moeten zijn aan deze prijs;
NX6600GT-TD128E €128.09 €128.09 ?
dan ben ik er zowat uit :) kan ik morgen is met da lijstje naar de winkel gaan..

Davion

Legacy Member
Toch niet die PC van u firewulf1 ? Een Sempron is traag, das de budget reeks, ik zou Terminator's config nemen.

ElemenTiM

Legacy Member
Davion zei:
Toch niet die PC van u firewulf1 ? Een Sempron is traag, das de budget reeks, ik zou Terminator's config nemen.



², die zal alleszinds langer meedraaien om games te spelen.
Die eerste cfg dus

Fir3wulf

Legacy Member
mja dus de duurste config it is :) kgaan morge is hore :) merci allemaal, ik laat wel wete wa er van is geworde.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ik zou persoonlijk ook voor de eerste config gaan. Je kan je cpu dan nog behoorlijk upgraden op socket 939 (tot x2 4800+ of zelfs x2 5000+ die dachtek ook nog komt voor s939?).
Het is nu een klein beetje meer investeren maar imo echt wel de moeite.

$aeke'

Legacy Member
weet iemand of er al ergens AMD Sepron's (s939) verkrijgbaar zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan