Archief - Waar goedkoopste Harde schijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dr[009]

Legacy Member
Waar kan ik de goedkoopste harde schijf vinden?

Moet IDE/7200 zijn van min 250GB

(bij tones; 105 voor de WD)
Ben voorstander van WD of Seagate, want heb al 1 slechte maxtor gehad.

Het mag ook in Duitsland zijn natuurlijk, maar dan moet de kost van de verzending er niet voor zorgen dat de HD goedkoper is in België.

Ps; als ge vanuit Duistsland koopt, kan je dan betalen via overschrijving? Aangezien ik (nog niet) over Visa beschik.

whoopie

Legacy Member
ge zegt da ge al 1 slechte maxtor gehad hebt, maar check toch maar eens bij tones.

Heb er laatst een maxtor gekocht: 300gieg, 7200rpm, voor mar 135euro.

das toch geen geld ;)

Insaniacx

Legacy Member
Western Digital 250Gb 7200rpm 8MB Cache € 101.13 bij forcom

Insaniacx

Legacy Member
spectrious zei:
Carrefour, externe HD 100GB 99€
kopen!?

Bij pcwarez Icy Box 200Gb external HDD PROMO 117€ dus 18€ meer voor dubbel zoveel opslag ;)

Dr[009]

Legacy Member
whoopie zei:
ge zegt da ge al 1 slechte maxtor gehad hebt, maar check toch maar eens bij tones.

Heb er laatst een maxtor gekocht: 300gieg, 7200rpm, voor mar 135euro.

das toch geen geld ;)

Nee das idd ni veel, in elk geval goedkoper dan de andere merken.
Maar als die het begeeft dan ben ik wel enorm veel kwijt. En da is dan wel wa meer waard dan een HD waar je minder voor betaald.


Ma zijn die normaal ni enorm veel goedkoper in Duitsland?
Ken daar echt geen goei shops. En zou ook niet weten welke goedkoop naar België versturen.

Davion

Legacy Member
Kijk in de shoplijst, en idd, voor een goede HDD pak je best geen Maxtor ;)

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Ik hoor hier allerlei negatieve commentaren over Maxtor, heb er nu toch al een tijdje één steken, en ben er enorm tevreden over. Nu ja, kan wel snel veranderen zeker :). Wat maakt deze hd's eigenlijk slechter dan de hd's van andere ( even bekende ) merken ?

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
allez vooruit , goed da we da weten :).

Volgende hd wordt dus nen wd, weet niet waarom, maar de naam straalt degelijkheid uit (heb ek altijd al gevonden) :), mss omdat ek die naam al het langste ken..

eniac

Legacy Member
SF|.MoRPHeuS zei:
Wat maakt deze hd's eigenlijk slechter dan de hd's van andere ( even bekende ) merken ?

Niets. Davion heeft er wat ongeluk mee gehad en sindsdien verkondigt hij graag aan het hele forum wat voor omfg-slecht merk Maxtor toch is.

Echter, zijn geval is een vrij extreem geval, Maxtor staat niet bekend om ook maar iets hogere uitval ten opzichte van de andere merken en is gewoon een degelijk merk voor een mooie prijs.

(je ziet me ook niet afgeven op Plextor, alhoewel ik er dezelfde ervaring mee heb als Davion met Maxtor).

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Het was gewoon maar een vraagske ze :), no need om elkaar aan te vallen (anders heb ik het hier nog gedaan ;)).

Vroeg het mij af omdat toch wel enkelen dit blijken te zeggen op dit forum. Anyway, toch merci van het een beke uit te leggen :)

white_steam

Legacy Member
Nog nooit last gehad van Maxtor disks, also WD, draag er gewoon beetje zorg voor en koel ze goed :D

eniac

Legacy Member
SF|.MoRPHeuS zei:
Het was gewoon maar een vraagske ze :), no need om elkaar aan te vallen (anders heb ik het hier nog gedaan ;)).

Ik val Davion niet aan hoor, ik probeer wat uit te leggen hoe het zit, en feiten van subjectieve verwoordingen te scheiden.

COOLKILLer

Legacy Member
ben geen fan-boy ofzo, ma koop u geen maxtor
da bespaart u veel mogelijke problemen

neem liever WD of Seagate

No Fun At All

Legacy Member
voor een HD ga ik toch niet voor maxtor gaan aangezien die net iets te vaak problemen krijgen , en daar wil ik gewoon niet op besparen als me dat later een hoop shit kan brenge

zeg een vraagje , ik heb een sata2 hd zitten nu van WD , willer nu een 2de kopen maar speelt da een grote rol of da een sata2 of sata1 is ?

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Nee, dat maakt voor de moment zo goed als niets uit .

Sata I en Sata II verschillen in theorie wel qua prestaties, maar in de praktijk ligt de bottleneck elders waardoor er (zo goed als) geen verschil is in prestaties , zoals daar zijn toegangssnelheid en data-overdracht.

calimero

Legacy Member
lol alle hd s hebben even veel kans om problemen te geven, je denkt toch niet omdat er een naam opplakt dat dat dan persé in die fabriek gemaakt wordt...koelen is wel belangrijk, maar dat geldt voor alles

Yank

Legacy Member
calimero zei:
lol alle hd s hebben even veel kans om problemen te geven, je denkt toch niet omdat er een naam opplakt dat dat dan persé in die fabriek gemaakt wordt...koelen is wel belangrijk, maar dat geldt voor alles
'k Denk dat koeling juist het minst uitmaakt. Want moest koeling echt uitmaken, zouden alle grote merken wel een koelerke van 2€ voor de hd's steken om zo veel kapotte schijven te vermijden. Want kapotte schijven betekent ook kosten voor hen he.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan