Archief - Vraagjes ivm PC Upgrade...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cyberkef

Legacy Member
... allé, eerder een gans nieuwe pc met een paar stukken tekort :)

Het ganse verhaal met prentjes en al kun je hier nalezen, maar ik zet hier effe een korte samenvatting:

  • DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D s939 (€139.49)
  • OCZ 1GB Kit Enhanced Latency Dual Channel Platinum (€168.99)
  • MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-express 7800 GT (€322,00)
  • Tagan Easy Con 530Watt (Modstream OCZ) (€109.00)
  • AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core Boxed (€399,00)

Nu zit ik met volgende vraagjes/problemen.

Mijn huidig systeem is een H²O koeling, maar met een andere socket. Daardoor moet ik dus uitzien naar een nieuw koelblok voor socket 939, en ik had gedacht aan de Danger Den TDX 939, maar ik vind die dus niet hé :help: Mss in het buitenland?

Bij de processor heb ik lang getwijfeld, maar het is uiteindelijk toch de dual geworden omdat ik een "rekenprogramma" 24/24 7/7 draai die dat aankan, dus why not ;)
Nu, de 4400+ kost 119€ meer, heeft dubbele cache, ... zou het de moeite zijn om die meerkost nog te betalen? Of merk je daar zohard het verschil niet in?

Ook twijfel ik nog wat over de MSI of ASUS kaart, het scheelt maar 27€ maar better safe then sorry ;)

Alvast bedankt voor jullie meningen/hulp!

L@TrO

Legacy Member
1: 4400+ is die 119€ meer waard? Hmm , dat bepaal je zelf. Stock is deze toch een stukje sneller. Zelf heb ik een 3800+ dat 24/7 op 2.6ghz draait (boxed , stock v-core), prijs/kwal is deze zeker de beste.
2: ga maar voor de msi , het zijn dezelfde kaarten hee :)

dj insulin

Legacy Member
als je meer cache wil, neem dan de opteron 165 of 170, die zijn goedkoper en overklokken beter. indien mogelijk koop je best ook een 2 gb kit ipv een 1 gb kit.
met de graka's kan ik niet helpen

Cyberkef

Legacy Member
L@TrO zei:
1: 4400+ is die 119€ meer waard? Hmm , dat bepaal je zelf. Stock is deze toch een stukje sneller. Zelf heb ik een 3800+ dat 24/7 op 2.6ghz draait (boxed , stock v-core), prijs/kwal is deze zeker de beste.
3800+ was mijn eerste zet, maar ik upgrade mijn pc maar héél zelden (mijn eerste pc was ne 486dx2, daarna deze 2000+ 4.5 jaar geleden gekocht), aangezien ik toch niet zo snel zal upgraden neem ik liever een tikkeltje hoger :)

Yank

Legacy Member
'k Snap iets niet echt: als je geen echte gamer bent (rap die andere thread doorgelezen), waarom koop je dan zo'n vrij dure grafische kaart? Er zijn ook veel goedkopere kaarten. Als je maar weinig speelt, kun je bijvoorbeeld voor een 6600GT gaan, ook geen slecht kaartje en je blijft ook op PCI-e. Of als je helemaal niet gamet, kun je nog goedkoper gaan à la X300/6200. Niets houdt je tegen om later toch een betere kaart te kopen he.

Als je van plan bent zware programma's te draaien die redelijk wat geheugen slikken (zoals de nieuwste games bvb), zou ik voor 2GB geheugen gaan. 2 goedkopere latjes van 1GB kosten +- 200€ en ze zullen wel niet zo goed overclocken als die OCZ-latten die jij aanhaalt, maar dan kun je ook gewoon een divider gebruiken.

Qua grafische kaart maakt het merk niet echt uit, het verschil zit hem vooral in de andere software. En als die software je niet uitmaakt, zou ik de goedkoopste nemen.

Als je een nieuwe voeding koopt, kun je mss ook meteen een nieuwe pc-case kopen. Antec heeft bvb de TX1050, ruime case met 500W voeding (Antec SmartPower 2.0) voor zo'n 130€, nauwelijks meer dan die die EasyConnect voeding dus.

SMa

Legacy Member
Cyberkef zei:
OCZ 1GB Kit Enhanced Latency Dual Channel Platinum (€168.99)
ASUS EN7800GT 2DHTV_256MB PCI-express 256MB DDR3 (€349,90) OF MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-express 7800 GT (€322,00)

persoonlijk ben ik niet zo aan OCZ, veel te duur voor wat je krijgt
(ook al koop ik binnenkort wrs een nieuw OCZ setj, omdat het niet anders kan...)

en van die graka's
verschil tussen merken = verschil van koeler
verschil tussen EN & NX = verschil van software
neem gewoon de goedkoopste :) 'EN' is imo geldverspelling

Cyberkef

Legacy Member
Yankee zei:
'k Snap iets niet echt: als je geen echte gamer bent (rap die andere thread doorgelezen), waarom koop je dan zo'n vrij dure grafische kaart? Er zijn ook veel goedkopere kaarten. Als je maar weinig speelt, kun je bijvoorbeeld voor een 6600GT gaan, ook geen slecht kaartje en je blijft ook op PCI-e. Of als je helemaal niet gamet, kun je nog goedkoper gaan à la X300/6200. Niets houdt je tegen om later toch een betere kaart te kopen he.
Epyon (hier ook een supervisor en hardware reviewer) zei dat er geen echt gemiddelde kaarten bestaan, en aangezien het toch een nieuwe pc is heb ik maar direct gekozen voor het mid+ waardoor we bij een 6x00 aankwamen, maar de stap naar 7800gt was toch niet ZO groot, dus hebben we maar dat genomen.

Nu, ik speel idd niet veel games, maar ik kreeg van veel mensen te horen dat dees een goei prijs/kwaliteit verhouding is, dus heb ik het er maar daarbij gelaten (en weer een zorg minder :p).

Yankee zei:
Als je van plan bent zware programma's te draaien die redelijk wat geheugen slikken (zoals de nieuwste games bvb), zou ik voor 2GB geheugen gaan. 2 goedkopere latjes van 1GB kosten +- 200€ en ze zullen wel niet zo goed overclocken als die OCZ-latten die jij aanhaalt, maar dan kun je ook gewoon een divider gebruiken.
Mja, véél geheugen heb ik niet nodig, tis vooral de snelheid van de processor(s) die telt in dat programma ;) (BOINC)

Yankee zei:
Als je een nieuwe voeding koopt, kun je mss ook meteen een nieuwe pc-case kopen. Antec heeft bvb de TX1050, ruime case met 500W voeding (Antec SmartPower 2.0) voor zo'n 130€, nauwelijks meer dan die die EasyConnect voeding dus.
Mja atm zitten een paar mods op mijn case, die zou ik niet zo graag verliezen ;)

sheep zei:
persoonlijk ben ik niet zo aan OCZ, veel te duur voor wat je krijgt
(ook al koop ik binnenkort wrs een nieuw OCZ setj, omdat het niet anders kan...)

en van die graka's
verschil tussen merken = verschil van koeler
verschil tussen EN & NX = verschil van software
neem gewoon de goedkoopste :) 'EN' is imo geldverspelling
ok, meerdere mensen met dezelfde mening hierover -> kaartje definitief aangepast ;)

(20:28:31) (@BMF|ZorbEvil) http://oc-shop.com/
<- daar kan ik precies al die headsink kopen :D

*doet dansje*

Davion

Legacy Member
- Mooie config imo.
- Kzou de goedkoopste DualCore met 2x1Mb cache pakken, met DFI+OCZ is het makkelijk om ze te overklokken.
- Goedkoopste kaart nemen uiteraard
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan