Archief - Volledig samengestelde (game) pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Geen slechte voeding, maar met een 400Watt voeding kom je in feite ook al ruim toe. :)
Die setup zal in games nog geen 300Watt verbruiken. Enkel bij het draaien van zware benchmarks op verschillende componenten tegelijk zal deze richting 320 Watt gaan. Dus zelfs met overclock en wat meer harde schijven is 400Watt voldoende. :)

*Edit*: Alternate lijkt me wat duur geworden te zijn precies. Ik zou deze aanbieding zeker ook eens bekijken, maar dan wel vragen of ze er ook een ssd kunnen bij in steken : http://www.power4pc.be/webshop/desk...ced_gaming_pc_nvidia_edition_p4pagpc11nv.html

HOPLON

Legacy Member
phate_13 zei:
Geen slechte voeding, maar met een 400Watt voeding kom je in feite ook al ruim toe. :)
Die setup zal in games nog geen 300Watt verbruiken. Enkel bij het draaien van zware benchmarks op verschillende componenten tegelijk zal deze richting 320 Watt gaan. Dus zelfs met overclock en wat meer harde schijven is 400Watt voldoende. :)

*Edit*: Alternate lijkt me wat duur geworden te zijn precies. Ik zou deze aanbieding zeker ook eens bekijken, maar dan wel vragen of ze er ook een ssd kunnen bij in steken : Power4Pc - OEM Power4Pc Advanced Gaming PC Nvidia Edition (P4PAGPC11NV)

Het is mij ook opgevallen als ik samenstellingen vergelijk met vorige van anderen hier.

Is die die van die link even goed als degene die ik zelf heb samengesteld hier?

phate_13

Legacy Member
Op Power4pc krijg je :

- Een iets minder uitgebreide kast, maar zeker niet slecht.
- Een voeding die meer watt levert, wat nuttig zou zijn als je crossfire/SLI (een 2de GPU) zou steken.)
- Wel een harde schijf in de prijs in begrepen.
- Een iets minder uitgebreid moederbord, maar moet zeker voldoen voor jouw eisen.
- 4GB ipv 8GB ram, maar in feite is 8GB ook echt niet nodig en word meestal gewoon genomen omdat het praktisch niets kost.
- Geen ssd, dus deze moet je nog oftewel er zelf in steken oftewel eens vragen of ze dat toch niet daar willen doen.

Mij lijken er meer voordelen te zijn aan de pc van Power4PC.

HOPLON

Legacy Member
Dit is de aldi pc:

MEDION® MD 8805
Multimedia PC

•Intel® Core™ i5-2320 processor (3,0 GHz, 6 MB Intel® Smart Cache, 2.0 Intel® Turbo-Boost-technologie)
•Nvidia Geforce GTX550Ti DirectX® 11 videokaart met 1024 MB DDR5 grafisch geheugen en HDMI
•4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen
•2 TB (= 2000 GB) harde schijf
•multiformaat dvd-/cd-brander¹
•ingebouwde wifi b/g/n
•met USB-toetsenbord en optische USB-muis
•talrijke aansluitingen waaronder 1 x USB 3.0, 5 x USB 2.0, 1 x LAN (RJ-45), multikaartlezer, enz.
•uitgebreid softwarepakket met Windows® 7 Home Premium 64 bit
•afmetingen: 18 x 39 x 39 cm (B x H x D)

En dit is de power4pc pc:

behuizing: Antec Three hundred
voeding: 650 Watt ATX v2.3 (12v1-18a; 12v2-18a)
Moederbord : Asrock P67 Pro3 Second Edition met B3 stepping
Processor : INTEL CORE i5 2500K (3.3 GHZ, unlocked multiplier)
Geheugen : 4GB DDR3 1600Mhz!
Grafische kaart: Nvidia Geforce GTX 560 TI 1gb
HDD: 1TB Western Digital Cavier Blue SATA 3, 7200rpm
ODD: Nec 24x DVD-Rw station
Netwerk : Gigabit ethernet rj 45

Infect3d

Legacy Member
HOPLON zei:
Dit is de aldi pc:

MEDION® MD 8805
Multimedia PC

•Intel® Core™ i5-2320 processor (3,0 GHz, 6 MB Intel® Smart Cache, 2.0 Intel® Turbo-Boost-technologie)
•Nvidia Geforce GTX550Ti DirectX® 11 videokaart met 1024 MB DDR5 grafisch geheugen en HDMI
•4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen
•2 TB (= 2000 GB) harde schijf
•multiformaat dvd-/cd-brander¹
•ingebouwde wifi b/g/n
•met USB-toetsenbord en optische USB-muis
•talrijke aansluitingen waaronder 1 x USB 3.0, 5 x USB 2.0, 1 x LAN (RJ-45), multikaartlezer, enz.
•uitgebreid softwarepakket met Windows® 7 Home Premium 64 bit
•afmetingen: 18 x 39 x 39 cm (B x H x D)

En dit is de power4pc pc:

behuizing: Antec Three hundred
voeding: 650 Watt ATX v2.3 (12v1-18a; 12v2-18a)
Moederbord : Asrock P67 Pro3 Second Edition met B3 stepping
Processor : INTEL CORE i5 2500K (3.3 GHZ, unlocked multiplier)
Geheugen : 4GB DDR3 1600Mhz!
Grafische kaart: Nvidia Geforce GTX 560 TI 1gb
HDD: 1TB Western Digital Cavier Blue SATA 3, 7200rpm
ODD: Nec 24x DVD-Rw station
Netwerk : Gigabit ethernet rj 45

De Power4PC. Want, je krijgt een tower met betere veel betere airflow en meer upgradeability voor fans , een betere graka, een beter voeding misschien een beetje overkill nu maar als je nog wil OC'en en een 2de graka wil bijsteken zit je goed(en misschien voor als je overweegt weer een setup te kopen later).
Harde schijf is bij de Medion niet gekend maar waarschijnlijk zal die van Power4PC beter zijn. Voor die 150 euro meer zou ik het zeker doen.

phate_13

Legacy Member
De power4pc desktop is een stuk performanter hoor. De grafische kaart is zowat dubbel zo snel dan die van de aldi. Alsook is een quadcore (i5) voor sommige games toch best wel interessant!

Infect3d

Legacy Member
phate_13 zei:
De power4pc desktop is een stuk performanter hoor. De grafische kaart is zowat dubbel zo snel dan die van de aldi. Alsook is een quadcore (i5) voor sommige games toch best wel interessant!

Vooral bij BF3 en toekomstige games!

HOPLON

Legacy Member
Gvd nu wordt het toch heel moeilijk :p

Dus toch voor die power4pc gaan ipv die die ik samengesteld heb?

(die ssd kan ik er nog bij bestellen)

verreckie

Legacy Member
Dat systeem is inderdaad een goede keuze, zeker voor die prijs.
Je doet ook zeker geen prestatie verlies naar de setup die je zelf in elkaar zou steken. En zoals reeds gezegd, je kan altijd nog een SSD apart kopen en later eventueel nog een cpu cooler om een goeie overclock te behalen.

HOPLON

Legacy Member
Ik heb alternate op de hoogte gebracht van die pc van power4pc en dit was hun tegenaanbod.

Wat vind je ervan? Deze is wel met ssd bij.

Bestaande uit
A_a_n_tal __Beschr_ij_v_in_g_ ______________________________________
1 St D3 4GB 1600-999 Blu XMP K2 KHX
1 St Int Core i5-2500K 3300 1155 BOX
1 St Sams SH-222AB 22x SA bk B
1 St Asro Z68M/USB3 Z68 RGVSM
1 St Club1GB D5 X GTX560 Ti GREEN Edition R
1 St Sweex PS165 PSU 80+ 650W ATX2
1 St Sharkoon Vaya Value Edt. ATX
1 St Sams 1TB HD103SJ F3 SA2
1 St SSD 60GB 90/185 Vertex PLUS SA3 OCZ
1 St MS Windows 7 Home Premium 32bit SP1 NL
1 St SSD Bracket 2,5/3,5" OCZ
1 St === Assemblagekosten ===
Netto-Som: 706,94 EUR
Btw (A): 21,00 % op 706,94 EUR = 148,46 EUR

SpeedFreak.be

Legacy Member
een SWEEX voeding heeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver van blijven is echt brol. Hoewel is wel een 80+ zie ik :oink:

phate_13

Legacy Member
Een schande dat men je zo iets probeert aan te smeren. Ik geef die voeding 50% kans dat die doorbrand wanneer je er effectief 650Watt van vraagt. Daar zou ik nooit een systeem aan durven hangen. Andere voedingen van zo'n wattage kosten al dadelijk 50% meer, dat zou al genoeg moeten zeggen.

Daarnaast is dat ook een zeer verouderde ssd met zeer veel problemen waar je best van wegblijft.

phate_13

Legacy Member
Je kunt misschien ook eens proberen zo'n systeem samen te stellen op komplett.be. Ook best een goedkope site.

Infect3d

Legacy Member
phate_13 zei:
Je kunt misschien ook eens proberen zo'n systeem samen te stellen op komplett.be. Ook best een goedkope site.

Of gewoon voor die van Power4PC kopen en daarna nog een SSD bijsteken? Kom je nog altijd een beetje goedkoper uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan