Archief - Videobewerking pc. AMD vs Intel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
Game-pc's zijn easy voor me om samen te stellen, maar m'n vader wil eventueel een upgrade. Hij zal de pc uitsluitend gebruiken voor zijn werk, videobewerking (pinacle studie enzo-van-dieje-zever) maar hij zit nu me een dual core'ke an 1.8Ghz, wat het renderen enz enorm traag maakt.

Nu twijfel ik tussen een paar cpu's...
i5 2500 (spijtig genoeg zonder HT)
i5 2400 (spijtig genoeg zonder HT)

phenom II 965 (zou soms zelfs de nieuwere cpu's van AMD overtreffen??)
FX-6100
FX8120 (veel slechte reviews)


Beiden (i5 2500 en FX8120) zijn ongeveer zelfde prijs.
Als je PUUR naar videobewerkingaspect kijkt, welke zal winnen? Deze pc zal absoluut nóóit voor games gebruikt worden...
Heb al wat reviews bekeken, maar ben absoluut niet thuis bij de videobewerking...

Ps: hij moet zo goedkoop mogelijk zijn, dus kom niet af met nen i7 2600 (wat wel pakken beter zou zijn met HT). Hij zou evt. kunnen zien naar 2ehands i7 920 e.d., maar hij wilt liefst iets nieuw.

Thx!

Musk

Legacy Member
Een 2500K met een lichte overclock zal wonderen doen. Zeker als je ziet dat hij van een dualcore van 1.8Ghz komt.

Ik vind de meerprijs van een i7-2600k of i7-2700k nog steeds niet te moeite voor louter en alleen die HT.

Pedroo

Legacy Member
Overclocken zal ook geen optie zijn, daar het een µ-ATX ASRock H67M (B3) bordje wordt (kwestie van geld besparen)

De meerprijs voor enkel die HT is het idd niet waard, daarom vroeg ik me af of die 8 cores van de bulldozer niet efficiënter gaan zijn bij renderen enzo

Pedroo

Legacy Member
I know, 'k staar me verrevan blind op de 8 cores. 't zijn andere chips e.d., dus absoluut niet mee te vergelijken. Maar dacht dat het op vlak van videobewerking toch misschien anders ging liggen. IS de i5 2400 dan niet een betere keuze? 20 euro goedkoper... Oc'en zal nooit gebeuren op die pc (mede door het mobo, en gewoon omdat het niet echt nodig is?) Die 200Mhz verschil gaat hij niet merken veronderstel ik :)

Musk

Legacy Member
Pedroo zei:
I know, 'k staar me verrevan blind op de 8 cores. 't zijn andere chips e.d., dus absoluut niet mee te vergelijken. Maar dacht dat het op vlak van videobewerking toch misschien anders ging liggen. IS de i5 2400 dan niet een betere keuze? 20 euro goedkoper... Oc'en zal nooit gebeuren op die pc (mede door het mobo, en gewoon omdat het niet echt nodig is?) Die 200Mhz verschil gaat hij niet merken veronderstel ik :)

Dat heb je inderdaad heel goed opgemerkt, een 2400/2300 zou meer dan voldoende zijn :)

Pedroo

Legacy Member
Alright, i5 2400 zal het dan waarschijnlijk zijn. Is nogmaals 20 euro uitgespaard. De pa gaat tevreden zijn :p.

Nu, een goedkope voeding... Ik dacht aan de Antec EA-380, maar die vind ik voor 47 euro een pak te duur.. OCZ modXtream voor 6 euro meer vind ik pak intressanter? Ook evt. toekomstgericht... Is een begeerde voeding, dus ook geen slecht idee?

Enfin, keuze van cpu e.d. is gemaakt, thx!

SXe

Legacy Member
500 Watt is zeker niet nodig. Als ik zo is kijk op Alternate kan je idd best voor die Antec EA gaan. Is toch kwaliteit voor die prijs. (Anders zit je direct met Sweex en Sharkoon rommel) Be quiet is ook niet slecht maar toch een stapje lager in kwaliteit.

Pedroo

Legacy Member
Nee, dat weet ik, maar voor 6 euro meer neem ik liever die OCZ voeding... Is uiteindelijk geen slechte, en nogal populair... 50 euro voor 380watt, en ietswat 'basic' model vind ik niet echt waaaw. I know, die 500 watt is overkill, maar in mijn ogen de "enige" keuze? Be quiet vind ik zelf maar iets raar, dus ga ik ook niet nemen :)

Musk

Legacy Member
Die Antec EA380 is verrevan basic, da's echt een topvoeding hoor. Naar de toekomst toe gaat hij niet meer wattage nodig hebben aangezien de onderdelen er alleen maar zuiniger op worden :)

SXe

Legacy Member
Ik kan het alleen maar zeggen hé :) Het is uw keuze.

Ik zit hier trouwens met die 500W OCZ voeding. Alleen is mijn pc op deze moment binnen bij Alternate omdat er iets kapot aan is (kan dus even goed de voeding zijn)

Pedroo

Legacy Member
True true... Mja, laat het is weten wat het was ^^? Elke voeding kan offcourse stukgaan..

Musk

Legacy Member
Pedroo zei:
Grr, *doubting* :p Nouja, ik zie nog wel, thx voor 't advies!

Om je nog wat meer te doen twijfelen: Zelfs een HD6850 zou daar zonder problemen bijgestoken kunnen worden met die voeding :)

Pedroo

Legacy Member
Musk zei:
Om je nog wat meer te doen twijfelen: Zelfs een HD6850 zou daar zonder problemen bijgestoken kunnen worden met die voeding :)

Ik weet het :D Ook een HD6870... Mijn config in sig verbruikt maar 400 watt (zware belasting)
Om de een of andere reden "lijkt" die EA380 gwn cheap, zal misschien aan de foto liggen? (heb mss graag fancy sleeved kabels ofzo)

mdgf

Legacy Member
Met die earthwatts kun je inderdaad niet veel mis doen, toch niet met het oog op eventueel later een extra graka (anders kan daar nog 100W en meer af). Een Corsair CX430v2 is soms wat goedkoper en ook niet slecht (maar wel een stapje minder). Of anders een Seasonic S12II 330/380, maar die kosten meestal te veel geld.

SXe

Legacy Member
Pedroo zei:
True true... Mja, laat het is weten wat het was ^^? Elke voeding kan offcourse stukgaan..

Ik ging u op de hoogte houden en dit is het nieuws:

Voeding kapot en heeft het moederbord meegenomen naar de eeuwige jachtvelden. CPU zou ook zo goed als kapot zijn.

Mobo moet dus in RMA gaan naar de fabriek van ASUS waar ze het gaan bekijken en een nieuw opsturen want mijn mobo wordt niet meer nieuw gemaakt. Weer 2-4 week dak niks kan gamen en kheb nu al 3 week niks mee gedaan :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan