Archief - Video montagesysteem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kenshi

Legacy Member
Ben zelf al redelijk goed op de hoogte van hedendaags materiaal enzo maar hoe zit het momenteel voor video-montage

Wss AMD dual core 3800+
WD Sata 2 schijfke van 250GB
1GB of 2GB Ram ?
Welke 3d kaart ? dacht aan een all-in wonder van ATI als ik daar aangeraak.
MSI K8N Neo4 <--> ASUS A8N-E
NEC 4550
ANTEC Sonata II 450W

Tis dus voor iemand van mn familie, heeft hem paar maanden geleden nogal nen duren Sony DV Camera gekocht. Wilt dus nu ook monteren maar em heeft gene pc.
Montage zal vooral gebeuren met Adobe Premiere en misschien Avid.

thx ;)

Bigbuddha

Legacy Member
algemen tips video systemen.

meer ram is beter voor video.

dualcore is voro de moment the way to go.

'k zou ook nooit met onBoard geluid werken voor video. Dan moet je Mb weer te veel power geven en dat kan clitches geven. Dus klein(goed) geluidskaartje.

Neem 1 "kleine" HD voor je systeem en programma's, en 1 HD voor je video data.

3D kaart? geen natuurlijk, 't is voor video. Dus een geodkope ATI kaart is voldoende. Best wel eentje met video in(out) en DVI aansluitingske voor scherm. Soms is tv-tuner ook wel handig voor capture van tv beelden.

Firewire is ook wel handig als je Cam dit ondersteund. Dan kan je via je cam naar tv previewen. Altijd handig.

Davion

Legacy Member
2GB RAM pakken met MSI mobo, als graka, wil je gamen of niet?

pina

Legacy Member
een RAID-config is ook wel aan te raden, en ZEKER firewire voor video-import. Er is een groot verschil in het importeren via firewire en usb2

Kenshi

Legacy Member
Mja kweet wel denk trouwens ook dat die camera enkel firewire heeft zn en geen USB.

Maar wat nu van 3d kaart, ik dacht eerst aan zo all in wonder of een gewone ViVo kaart, maar die kosten eigenlijk al wat veel als je het niet van plan zijt te gebruiken voor gaming.

Voorlopig nog geen budgetkaarten tegengekomen met ViVo dermee ...

Simon Meskens

Legacy Member
Radeon X600 XT 256 Mb ViVO PCI-E
~140&#8364;

Dat zou ik nemen. Al bij al niet zo'n kost en je hebt er grafisch ook wat aan. Ik denk niet dat er budget kaarten met ViVo zijn. Deze is een goeie mid-range...

RealFlub

Legacy Member
X600 zijn niet echt geen goede kaarten. neem liever een X700 ;)

Davion

Legacy Member
X700 pakken, RAID zou ik zeker NIET nemen maar soit.
En USB2 is theoretisch sneller, maar in de praktijk niet.

Kenshi

Legacy Member
lol maar qua 3d kaart allerlaagsten dat het mag zijn hé, tis nie voor mij zunne. Tis voor iemand van 55 jaar ofzo die enkel video montage wilt doen é :p
Mja kzal dan wel ies zoeken voor zo x600 of x700 ViVo want nog nie veel tegengekomen

Mja wss zoals eerder wel gezegd mss nog een schijfke derbij voor windows en wa software enzo. Dan ook wss 2 * 1024MB
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan