Archief - VGA cooler 6600GT AGP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cryp

Legacy Member
Heb mijne upgrade dus wa uitgesteld tot midden zomer
Omda ik met wa tweaks en OC van 6600gt Oblivion veel beter kan spele

Nu OC van 550/1015 loopt em na een uurke of 2 toch iets te warm

Nu is de vraag welke cooler koop ik best
aangezien vele er ni op passan
Enige passene die ik vond was Zalman VF700 serie

Zijn er andere mogelijkheiden of is deze de enige?

-Clocker-

Legacy Member
wrm andere mogelijkheid als dat zowat beste luchtkoeler voor graka is die op jouw kaart past?;)

mss desnoods een arctic silencer

EagleEye

Legacy Member
ZALMAN VF700-CU ACTIEVE VGA COOLER
dit ding past op mijn XFX GF 6600GT en werkt perfect, temperaturen zijn tientalle graden naar onder gegaan :)

arctic silver V er tussen he ;)

tis wel een beetje wringen en doen tijdens de installatie en die ram cooling heatsinkjes kon ik niet gebruiken, maar het werkt wel :)

Stre@mus

Legacy Member
Je moet er rekening mee houden dat zo'n kaart een extra chipke heeft dat goed gekoeld moet worden, nl. een bridge chip die een native PCIe kaart naar AGP omzet.
Zalman heeft hier een speciaal koelblokje voor uitgebracht: Zalman ZM-VHS1 chipset cooler
Je kan een VF700 in combinatie met dit blokje gebruiken om je kaart te koelen. Een heel stille en betaalbare oplossing, die ik ook op mijn 6600GT-AGP gebruik.

'k Zie juist dat er een VF700-Cu wordt aangeraden, maar de AlCu-versie is zeker performant genoeg, de pure Cu-versie is imo weggesmeten geld.

Je zou ook een primecooler kunnen nemen, goedkoper dan een zalman, maar koelt zelfs iets beter:
Primecooler PC-VGAHG1 ALCU Blue LED met memoryheatsinks en fanmate € 18,00
Zalman ZM-VHS1 chipset cooler € 5,50

Cryp

Legacy Member
@ ier boven idd heb ik al gezien op zalman site ma mijn blokske sta los van de GPU cooler dus geen probleem.Dus Die VF700 is beste oplossing :) mooi

-Clocker-

Legacy Member
die zm-vhs1 heb je in de meeste gevallen niet nodig;) alleen als de heatsink in de weg zou zitten voor de vf700 maar dat gebeurt vrijwel nooit. en meestal koelt het ori blokje meer dan genoeg.

btw het is pci-E en niet pci-X;)

Stre@mus

Legacy Member
-Clocker- zei:
btw het is pci-E en niet pci-X;)
Good point:niceone: , ik was inderdaad fout, vergeef mij. Maar als we echt gaan muggeziften, dan is het PCIe en niet pci-E:p . Voor diegenen die het hele verhaal willen: Klikkie

Enne back on-topic. Ik heb een Gainward 6600GT op agp en die had een heatsink die zowel de core als de bridge-chip koelde. Ik heb die koeler vervangen door een zalman VF en in dat geval was een extra koelblokje op de bridgechip wel van doen.

murrey

Legacy Member
vf900 ??

www.jaha.be
ik zie net dat hij opgeslagen is.
hij kostte 39€ :s
nu 53€ :s

cpu overclocken zal ok wel erg helpen, geloof me.

-Clocker-

Legacy Member
murrey zei:
vf900 ??

www.jaha.be
ik zie net dat hij opgeslagen is.
hij kostte 39€ :s
nu 53€ :s

cpu overclocken zal ok wel erg helpen, geloof me.

hmm toch nie hoor, zoveel verschil gaat dat niet maken...zelfs een 2500+ zou een 6600GT nog perfect moeten trekken in de meeste games;)

vf900 is idd ook een oplossing, maar die prijsopslag is toch wel groot:wtf:

Cryp

Legacy Member
VF900 past ni op 6600 serie agp kijk maar op zalman site
Past elke op 6600 serie PCI-E

Cryp

Legacy Member
Srry da kff van onderwerp verander ma de X800GTO² 256mb bestaat die op AGP? en zou die van unlockbaar zijn aar X850XT PE

Cryp

Legacy Member
Idd kvind ze ni terug ook
Omdak die er toch interesant uit zag als die te unlocken is
Heb nu ook de 7800GS zien staan wat er ook wle goe uit zie eig

SMa

Legacy Member
beter dan de 7800GS kun je niet krijgen voor agp, maar ik vind hem dan ook te duur ivg met PCI-E

en van die prijsopslag:
als de leverancier zen prijs omhoog doet moeten de winkels volgen he ;)

Cryp

Legacy Member
Heb van die 7800GS is wa reviews bekeken en die is toch wel een stuk sneller dan mijn 6600GT Dus zou die eig wel de moeite zijn om te upgrade.
Ok hij kost ~€300 ma geeft toch wel goeie prijs/kwaliteit volgens mij
De Club 3D kan ik kopen voor €290 dus das wel mooi

Ben ier verschillende shops aant rond zien
Want mij pa kan ni aan alle merkn van die kaartn graken

Dus zag ik dit op bytes@work staan
EVGA e-GeForce 7800 GS CO Superclock 256MB Dual DVI AGP €405
Is die de moeite om 100€meer aan te geven?

EDIT
lijkt mijn gwn een Overclockte versie ala XFX Extreme geen €100 waard dus :p

Cryp

Legacy Member
Kga wss een 7800GS steken kan dan nog een jaarke voor en dan heb ik wss geen andere keus om over te schakkelen naar A64/PCI-E

Want khad al zitn zien voor A64/PCI-E ma mijn AMD XP 3000+ is nog snel genoeg

Denk dak best keus een 7800GS is

Khad al de X850 XT PE AGP bekeken maar die kost een heel stuk meer.

En boven dien eeft die 7800GS PS3.0 en HDR wat die X850 niet heeft
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan