Archief - Vervanging mainboard..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nefbrethilion

Legacy Member
ok mijn pc is dus een tijdje geleden gestorven, en nu ga ik waarschijnlijk een nieuwe mobo moeten kopen
dit zijn mijn specs:

P5AD2-deluxe (wireless edition, maar hoeft niet wireless te zijn)
pentium 4 3.2ghz (prescott) (socket 775)
2x 512 DDR2 533mhz
asus n6800GT 256, pcie
160 GIG hdd, SATA

da's het belangrijkste denk ik, oja voeding is 360 watt.

nieuw mobo moet dus sata, pcie, 533mhz DRR2 en pentium 4 socket 775 ondersteunen... mag geluidskaart op staan, moet netwerkkaart hebben.

Iemand een idee? ik dacht misshcien gewoon een nieuwe P5AD2-E deluxe, die ondersteund 64bit processor maar kan ik mijn processor dan nog gebruiken? voor zover ik weet is die GEEN 64 bit :P

als iemand ook iets van fans weet, die boxed fan bij mijn processor wil ik ook vervangen, en die van mijn graka ook, als iemand toevallig goede fans kent..

alvast bedankt..

SMa

Legacy Member
budget voor mobo?
120 => MSI 945P NEO F

cpu cooler:
arctic freezer 7pro
mijn idle temp is van 48° naar 39° gegaan
stressed heb ik nog ni deftig kunnen testen

en een mobo vervangen is echt ni simpel (softwarematig dan)
oftewel ben ik gewoon een klojo met zo'n dingen

Davion

Legacy Member
- MSI en zowel ASUS zijn goede mobo's, dus ik zou terug zo eentje nemen.
- Arctic Cooler 7 is zeer goed voor de CPU
- Voor de GPU zou ik een Zalman VF700-Cu nemen :)
- En die mobo's zijn 64-bit ready daar meot geen 64-bit proc in ;)

SMa

Legacy Member
voor de gpu zou ik ook een arctic nemen
als je echt een zalman wilt zet die dan op je cpu :p

Nefbrethilion

Legacy Member
prijs maakt niveel uit, maar liever niet te duur, zoiets al ik nu heb is eignelijk al overkill :P
bedankt voor de tips :)
maar eumh, voor de fans, warmte is niet het hoofdprobleem, ze maken nu gewoon VEEL TE VEEL lawaai, ni normaal :P khoop dat die nieuwe veel stiler zijn?

oh, nog iets, als er geen geluidskaart onboard is, mag hij zeker niet te duur zijn want dan moet ik er zo eentje nog bijkopen :) om er toch een prijs op te plakken: 150-200 euro max
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan