Archief - USB Memory Stick

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[EZ]

Legacy Member
Ik ben dus van plan om ne USB memory stick te kope van 512MB, voor mijn belangrijke savegames en andere bestanden te backuppen, momenteel doe'k da om de 3 maand is op ne rewritable, ma diene is veer dood :p.

Nu is mijn vraag: Zijn der dingen waarda'k moe op letten, slechte merken, schrijfsnelheid, ...

't Mag maximum €50 koste en 't moe lang meegaan en 't mag zeker nie crashe of aan dataverlies lijde

greetz, EZ

EDIT: Hoeveel sneller is USB 2.0 eiglijk? (dan 1.0)

[EZ]

Legacy Member
Niemand me advies of slechte/goede ervaring?
En der zijn ook zo van die memory sticks waarbij ge da USB pinneken kunt intrekke, is da goe of eerder bucht?

Davion

Legacy Member
Da valt ook mee, gewoon een merk pakken, Corsair, Apacer ofzo das mestal goed, of Kingston, gene no name boegt.

desert storm

Legacy Member
neem gewoon eentje van sandisk, die zijn al een tijdje bezig met flashgeheugens (zowel USB-sticks als geheugenkaarten)... voor €32 heb je eentje van 256MB...

eniac

Legacy Member
Ik ben uitermate tevreden van lexar jumpdrives. Ben nu toe aan men derde denkik, omdat ik ze steeds kwijtraak ;)
Nog nooit problemen mee gehad, in tegenstelling tot m'n Aldi brolsticks.

[EZ]

Legacy Member
Ok, merci, overmorge (woensdag) is gaan zien in wa winkels (na de verkeersles die'k heb gekrege door over't voetpad te rijden :angry: )

SMa

Legacy Member
ik heb een PEAK Pendrive II 1gb, en ben daar zeer content van :)
imo zijn alle usb-sticks die in een goede winkel verkocht worden +- evengoed, daar moet je niet echt een selectie in maken

@desert storm?
32 euro voor 256mb? :eek: voor die prijs heb ten minste 512mb

[EZ]

Legacy Member
€32 voor 256mb?
Is da nie zo ne goedkope van de Fun ofzo? :p

desert storm

Legacy Member
sheep zei:
ik heb een PEAK Pendrive II 1gb, en ben daar zeer content van :)
imo zijn alle usb-sticks die in een goede winkel verkocht worden +- evengoed, daar moet je niet echt een selectie in maken

@desert storm?
32 euro voor 256mb? :eek: voor die prijs heb ten minste 512mb

see for yourself ;)

http://www.vandenborre.be/ECOM/app/ECOM.vdb?Np=LmqaSuab29ULceqbbednOC8k

ik heb voor mijn MS Pro 256MB ook €32 betaalt (wel online)

edit: kijk nu niet naar dat soldenartikel van viking hé :P

SilentSpring

Legacy Member
eb ier ne sandisk cruzer mini van 512mb, erges tege de zomervakantie gekocht voor 46€ fzo. is ne goed dingeske, en ge ziet echt wel et verschil tussen usb 2.0 en 1.1, alsk da vergelijk me mn mp3 speler van 128mb met usb 1.1, die cruzer staat ver heel vol tegen de tijd dat mn mp3spelerke vol staat:p

desert storm

Legacy Member
sheep zei:
ik dacht dat het hier over een usb stick ging?
niet over SD's enzo...

http://www.jaha.be/ -> usb memory sticks
=> €36 = 512mb

woeps :$ je hebt gelijk! komt waarschijnlijk omdat ik vandaag opt school nog over memorykaartjes bezig geweest ben :p

SMa

Legacy Member
ik ben der al zeker heel content van :)
als ik hier constant bestanden overzet (duurt snel een uur) blijft die lekker stabiel gaan
ik heb hier ook een 1.5gb harddiskje van Leadtech (ben ik niet zeker), en die wordt onstabiel bij de minste warmte... nochtans heeft die +- 20 euro meer gekost

SMa

Legacy Member
Exell in Roeselare?
koop daar nooit iets! soms ligt het zo'n 20 euro boven de gewone prijs
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan