Archief - upgrades

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guildybram

Legacy Member
hallo, ik heb wat geld over dus ik wil wat upgrades voor mijn pc kopen ik game op mijn pc dus het is om games vlotter en met betere kwaliteit (nu speel ik meestal op medium) te laten lopen, dus wat kan ik verbeteren? mijn budget ligt rond de 300 euro dat kan als het moet wat meer zijn, als ik een andere videokaard moet kopen zeg dan a.u.b. welke.

dit zijn mijn belangrijkste specs


intel core i7 cpu 2.93GHz (quad core)
6GB ram
Nvidia geforce gt230

mdgf

Legacy Member
... wat wil je daar nu mee bereiken, je gaat hem een kaart aanraden die allesbehalve interessant is prijs/kwaliteit, waarschijnlijk niet door zijn voeding getrokken kan worden en wss niet in zijn case gaat passen.

@guildybram: geef het exacte model van je voeding (NIET enkel het vermogen want daar zijn we niks mee), of op zijn minst het merk en de stroom op de 12V lijnen, die kun je terugvinden op de sticker op de zijkant van de voeding
En meet ook eens hoeveel plaats er is voor een grafische kaart in je case.

phate_13

Legacy Member
Ik zou dan gewoon de veilige en toekomstgerichte keuze maken door een nieuwe kast, voeding en grafische kaart aan te schaffen.

Bijvoorbeeld :
Seasonic S12II 520W ~70€
Cooler Master CM690 II ~80€
AMD HD6870 ~150€

guildybram

Legacy Member
Ok maar die grafische kaart is die goed voor nu en. in de toekomst alles in high tot very highaan te kunnen en ondersteund die 2monitors want als ik voor 50 max. 100 iets veel beters heb doe ik dat kun je dan ook er 1 zeggen die hieraan voldoet

phate_13

Legacy Member
Alle grafische kaarten "ondersteunen" 2 schermen hoor. ;)

En high tot very high zal zeker lukken. Je moet natuurlijk niet gaan verwachten dat je de zwaarste shooter van het moment met alles open met 60fps zult gaan kunnen draaien. Maar met alle games van tegenwoordig zul je toch minstens 30 fps moeten behalen op net niet maximum normaal. :)

Het grootste voordeel is dat je met die case en voeding nooit meer zult moeten afvragen of je wel genoeg plaats/watt/... hebt. (Behalve als je ooit crossfire/SLI (2 kaarten) zou willen steken, maar dat ondersteunt je huidige moederbord toch niet.) Alsook dat je systeem wellicht beter gekoeld zal zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan