Archief - Upgraden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

homie2582

Legacy Member
hallo,

Ik heb eens een vraagje: Zou ik mijn systeem (zie onderaan) upgraden naar een intel quadcore processer (vb: 2500K?)van de nieuwere generatie? Want ik heb dit systeem (buiten videokaart, die is van 2011) van 2009. Of zou ik nog wachten met upgraden? Want upgraden kost ineens wel wat geld :s Ik zou graag BF3 op med kunnen spelen.

Dus zouden jullie mij kunnen helpen?
Als jullie mij aanraden om zo snel mogelijk up te graden, wat moet ik dan veranderen en in de plaats steken?


Alvast bedankt,

Homie2582

phate_13

Legacy Member
Wacht misschien dat er effectief iets te zeggen valt over de vereisten van BF3. Alsook komen er binnenkort nieuwe processoren van AMD uit.

homie2582

Legacy Member
maar ik wil gewoon hedendaagse games op med spelen, niet perse BF3. Dat was maar een voorbeeld

Yank

Legacy Member
Heb je die games al geprobeerd (of een demo/trial/...)? Ik kan me niet inbeelden dat ze echt niet vlot gaan lopen.

homie2582

Legacy Member
nee nog niet maar ik ben benieuwd of ik een update nodig heb naar een quadcore, ander moederbord, ddr3 ram omdat mijn pc van 2009 is en toch al wel 3jaar oud is.

fortuneke

Legacy Member
hehe , wacht tot eind oktober , dan zullen de prijzen wars tussen AMD en intel weer aanwakkeren

jm188

Legacy Member
uw pc kan nog goed mee voor meeste games op medium/high, desnoods kan je makkelijk een beetje overclocken

FleXe

Legacy Member
+ Als je een nieuwe processor wil kopen moet je gelijk ook een nieuw moederbord en nieuw geheugen kopen. Jouw cpu zit nog op socket 775 en DDR2 geheugen ;)

Maar inderdaad, ik zou nog even wachten met upgraden. Max is trouwens vaak overrated. Bij de meeste games helpt shadows en ambient lichteffecten terugschroeven vaak al een pak, terwijl je er visueel amper op achteruit gaat.

homie2582

Legacy Member
maar hoe kan ik overklocken? ik heb een e8500 maar ik snap er echt niks van!!! en zou ik men grafishe kaart ook overklocken?
Ik heb ook wel gelezen dat overklocken niet zo goed was voor de levensduur van je hardware?

Yank

Legacy Member
homie2582 zei:
nee nog niet maar ik ben benieuwd of ik een update nodig heb naar een quadcore, ander moederbord, ddr3 ram omdat mijn pc van 2009 is en toch al wel 3jaar oud is.
Dat kun je juist het best weten door de games zelf te testen.

Maar met de meeste games ga je lang geen problemen hebben.

FleXe

Legacy Member
Mijn pc is nu trouwens ook drie jaar oud, behalvr de videokaart en de ssd dan (zie profiel), en ik draai ook nog vrijwel alles op max hoor. Testen is dus de boodschap.

homie2582

Legacy Member
oke!

maar: hoe kan ik overklocken? ik heb een e8500 maar ik snap er echt niks van!!! en zou ik men grafishe kaart ook overklocken?
Ik heb ook wel gelezen dat overklocken niet zo goed was voor de levensduur van je hardware?

en nog iets?
zou ik windows 7 kopen ipv windows vista nu? is er een verschil qua gaming prestatie?

jm188

Legacy Member
ja win7 is toch wel een pak beter qua gebruik van resources dus dat kan wel een beetje prestatiewinst opleveren

google gewoon is op 8500 overclock en begin te lezen :)

als je ati catalyst installeert voor je graka daar kan je makkelijk in overclocken, maar uw graka is momenteel niet de bottleneck, begin gewoon bij u cpu.

ik heb een 8400 en heb die overclocked tot 3,6 zonder aan de voltages te prutsen

pixbillye

Legacy Member
@ homie2582: kheb hier nog een Q9650 liggen, als je interesse hebt - laat maar weten via pm.

en anders inderdaad gewoon OC'n maar wel goed op je temps letten want die boxed koelers van intel zijn niet denderend te noemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan