Archief - Upgraden ram geheugen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dj Aero

Legacy Member
Ik ken om te beginnen relatief weinig over hardware. Ik heb net de sticky gelezen, er staat wel nuttige info in om een algemeen beeld te krijgen.
Omdat ik vind dat ik veel te weinig ram geheugen heb in mijn computer zou ik deze graag upgraden. Ik heb het gevoel dat ik nu net het maximum uit deze computer kan halen...

ik heb de hp pavilion 1017.be
met de volgende specificaties
Belangrijkste info voor jullie denk ik

Base processor
--------------
Athlon 64 3000+ 1.8 GHz
2000 MT/s (Mega Transfers/second)
Socket 939

Chipset
-------
ATI Radeon XPress 200P

Motherboard
------------
Manufacturer: MSI
Motherboard name: MS-7093
HP motherboard name:Ahi2-UL6E

Memory
-------
Component Attributes
Memory Installed 512 MB (1 x 512)
Maximum allowed 4 GB* (4 x 1GB) requires the replacement of the installed 512 MB DIMM

*Actual available memory may be less
Speed supported PC3200 MB/sec
Type 184 pin, DDR SDRAM
DIMM slots Four
Open DIMM slots Three


ik zou graag mijn ram geheugen upgraden tot !minimum! 1024mb. Nu lees ik op de site van hp dat je daarvoor de originele ram moet vervangen. Dus maw kan ik niets meer met die ramchip doen?

Mijn budget is 100-150 euro. Tot hoeveel ram kan ik hiermee gaan?
Welke ram raden jullie mij aan?

Davion

Legacy Member
Das volgens mij zever, steek gewoon 1x512Mb bij (PC3200 DDR400)

JackF

Legacy Member
Bij HP ga je zakken meer betalen dan in de shop om de hoek. Voor 40 euro heb je al een zeer degelijk latje van 512 mb DDR 400 en dat zal daar perfect op werken

Dj Aero

Legacy Member
ik was zowiezo niet van plan het bij hp te bestellen. Volgens jullie kan ik gewoon bijsteken zonder dat ik die originele eruit moet halen?

wat zijn dan de opties voor 100 euro?

RealFlub

Legacy Member
met 50€ kun je al 512MB bijsteken. meer heb je eigenlijk niet echt nodig.

JackF

Legacy Member
De CAS latency blijkbaar. Maar voor jou systeem gaat dat niet veel uitmaken.
Als je interesse hebt het Gskill 512mb DDR PC3200 CL 2.5 kost 40 euro en is minstens evenwaardig aan OCZ ( 44 euro) Beiden hebben lifetime garantie

Dj Aero

Legacy Member
thnx alot. ik zou graag een latje bestellen in een winkel die makkelijk bereikbaar is. Antwerpen zou echt ideaal zijn, liefst het centrum dan. kan er iemand mij een winkel aanbevelen?

Gskill 512mb DDR PC3200 CL 2.5, 40 euro is geen geld, enig id waar ik dit latje kan kopen?

Dj Aero

Legacy Member
ik ken 2 lokale pc shops en ik weet dat de ene een totale afzetter is. ik zal wel eens gaan horen bij de andere. in principe is er eigenlijk niet veel verschil in die ramfiches? het enige wat ik nodig heb is
512 mb DDR 400mhz PC3200 ?

*edit* zo een latje kost hier in die winkel 60 euro

Dj Aero

Legacy Member
Ik ben in een ander winkel gaan zien. Ik had er een latje van Geil gekocht. Pc3200 DDR400mhz 512 mb.. nu thuis gekomen steek ik da latje er in. Nu werkte dat niet. Ik nog eens geprobeerd, werkte het nog niet. Ik terug naar de winkel. Die kerel zei dat ik woensdag eens moet terug komen want een latje van corsair zou wel kunnen macheren op een pavilion. Als dat niet werkt heeft hij binnenkort wel kingston.

heeft er niemand een HP met extra ram geheugen? hoe kan ik zien of het compatibel is met HP?

RpR

Legacy Member
Dj Aero zei:
Ik ben in een ander winkel gaan zien. Ik had er een latje van Geil gekocht. Pc3200 DDR400mhz 512 mb.. nu thuis gekomen steek ik da latje er in. Nu werkte dat niet. Ik nog eens geprobeerd, werkte het nog niet. Ik terug naar de winkel. Die kerel zei dat ik woensdag eens moet terug komen want een latje van corsair zou wel kunnen macheren op een pavilion. Als dat niet werkt heeft hij binnenkort wel kingston.

heeft er niemand een HP met extra ram geheugen? hoe kan ik zien of het compatibel is met HP?
Je kan het best testen door het orginele ram eruit te nemen en de nieuwe er in te rammen.

Werkt dit dan steek je de hp erbij.
Werkt dit niet meer dan zijn de timings niet gelijk.

boostah

Legacy Member
ik zou er geld durven op inzetten dat het kingston geheugen is dat er insteekt

als ik mij juist herriner gebruiken zowel dell, als HP kingston reepjes als geheugen

Dj Aero

Legacy Member
ik weet niet welk type het is. ik heb net met een medewerker van hp gechat (goede service!!!!) en die vertelde me dat ik er op moet letten dat ik de modules in paren installeer. blue-blue en dan als ik verder wil uitbreiden black-black. ik moest eens proberen om de originele ram te verwijderen en dan de nieuwe er in te steken. normaal zou de geil module moeten werken dus ik ga morgen nog eens opnieuw proberen. misschien is de geil module defect of iets dergelijks...

Kan ik nu op internet nergens kijken of de timings niet gelijk zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan