Archief - Upgraden in duitse winkel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FlameDB

Legacy Member
Geachte,

aangezien ik van plan ben mijn pc wat te upgraden voor een zo lage mogelijke prijs, had ik besloten dit evt. in Duitsland te doen. Nu aangezien ik geen woord Duits kan en allesbehalve iets afken van Duitse winkels stel ik de volgende vraag aan jullie:
op hardwareversand.be heb ik deze producten van de lijst gepikt :

MSI K8N NEO3-F S.754, ATX NVIDIA Nforce4 4x €56.94
of
Gigabyte K8N-E, S. 754 NVIDIA NFORCE4, ATX €58.55

MSI NX7600GS-T2D256EH NVIDIA 7600GS, 256MB, PCIe €114,13
of
XFX Geforce 7600GS NVIDIA 7600GS, 256MB, PCIe €130,91

ten eerste: wat raden jullie mij aan? (De XFX is zo'n extreme editie, die 550/900 geclockt is ipv 400/800, die 15 euro extra dat waard? En het mobo? Maakt dat veel uit? Of gewoon de goedkoopste, de MSI pakken?)

Nu binnen een paar weken ga ik naar Limburg, en ik zou dan evt eens naar Duitsland kunnen rijden, maar dan moet dan wel een winkel zijn net over de grens, dus zeker niet te ver, is dit mogelijk? Zijn daar goede winkels met deze producten en ook met een goeie prijs (gelijkaardige), en natuurlijk belangrijk : een goede service (ik wil geen winkel die gaat zeveren als er iets mis is met het product of iets dergelijks)?

Als dit niet mogelijk zou zijn:
welke winkel raden jullie mij dan aan? Of zijn de verzendingskosten dan zodanig hoog dat het de moeite niet is om in Duitsland te kopen? En het dan beter is deze producten gewoon in ons land te halen?
Wat reacties van mensen met ervaringen met bestellen in Duitsland laat maar zoveel mogelijk horen :) Welke shops zijn de goeie? :p

Dank bij voorbaat.

NoizeSuppressor

Legacy Member
Net over de grens zijn de winkels ook nog niet 'zoveel goedkoper' dan wat verder...

En je kan dat daar kopen ja, maar stel dat 1 van je componenten defect is, of defect gaat (kans is toch reëel dat er iets stuk gaat binnen de garantieperiode als je verschillende items koopt) dan kom je er duurder uit.

Gewoon in Belgie kopen als je 't mij vraagt...

187(V)URD@

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
Net over de grens zijn de winkels ook nog niet 'zoveel goedkoper' dan wat verder...

En je kan dat daar kopen ja, maar stel dat 1 van je componenten defect is, of defect gaat (kans is toch reëel dat er iets stuk gaat binnen de garantieperiode als je verschillende items koopt) dan kom je er duurder uit.

Gewoon in Belgie kopen als je 't mij vraagt...

Hoe komt het dan duurder uit? Als je in België koopt (bv tones) dan moet je ook verzending betalen en rma kost dan evenveel.

In grote shops moet ik zelf de verzending niet betalen.
Meestal bestel ik bij deze 4:

www.vv-computer.de
www.hardwareversand.de
www.azerty.nl
www.csv-direct.de

soms in .be winkels maar dan voor minder dure en kleine bestellingen.

FlameDB

Legacy Member
hardwareversand.de ziet er interessant uit... Al ervaring met defect stuk daar aagekocht? Waren dat serieuze kosten?
Ready for dispatch, wilt dat zegge dat het in stock is?
en dan nog een vraag:
De XFX is zo'n extreme editie, die 550/900 geclockt is ipv 400/800, die 15 euro extra dat waard? tov de MSI die maar geclockt is aan 400/800 dus?

187(V)URD@

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
hardwareversand.de ziet er interessant uit... Al ervaring met defect stuk daar aagekocht? Waren dat serieuze kosten?
Ready for dispatch, wilt dat zegge dat het in stock is?
en dan nog een vraag:
De XFX is zo'n extreme editie, die 550/900 geclockt is ipv 400/800, die 15 euro extra dat waard? tov de MSI die maar geclockt is aan 400/800 dus?

Nope heb er nog niks defect van gehad. Indien het defect is door fabrieksfout kost het je maximaal de verzendingskosten naar Duitsland.

Die XFX dan maar sinds 15€ niet zoveel is en de clocks degelijk hoger liggen.

FlameDB

Legacy Member
XFX Geforce 7600GS NVIDIA 7600GS, 256MB, PCIe 145,95 €
• 139,00 €
Filialpreis inkl. MwSt., Versandpreis inkl. MwSt. und zzgl. Versandkosten.

waar komt dat nu eigenlijk op neer???

Davion

Legacy Member
Prijs in de winkel en verzendingsprijs inclu BTW, zonder versendkosten.

voltje

Legacy Member
niels, koop u de 7600GT ipv de GS dies beter...
kga die ook kope, en ook in hardware versand :)
ze hebbe mij de MSI aangerade ipv de XFX (das goedkoper, en je kan hem dan zelf overclocke ...)
vraag aan petitke. die heeft daar ook ne pc besteld :)

NaaiT

Legacy Member
http://www.euromaxi.nl/

ik heb daar dit weekend het volgende besteld:

Amd S939 (box) Athlon 64 X2 3800+ (3jr) €285.00
XFX (PCI-e) DDR3 256Mb 7900GT (2jr) €302.90
verzending 15€

dus imo toch goedkoop, qua service weet ik het nog niet.. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan