Archief - upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JiRhu

Legacy Member
Hallo,

Ik zou graag in de nabije toekomst mijn pc een beetje upgraden.
Momenteel heb ik een Acer M5201 met een AMD Phenom 2 X4 processor, 6 Gb DDR2 ram, Videokaart Radeon HD4650.

Nu denk ik vooral dat die laatste een beetje achterop begint te raken.
Heeft er iemand een idee welke grafische kaart een beetje deftig is? Ik ben er me van bewust dat dit welk wat kan kosten...
Bestaat de mogelijkheid om de oude te laten zitten en er gewoon een nieuwe bij te steken of haalt dit niets uit?

Ik heb vernomen dat de radeo HD 6850 of 6870 wel ok zijn.

Alvast bedankt...

mdgf

Legacy Member
Wat is uw psu (exacte model, of stroom op de 12V lijn(en), NIET gewoon het wattage) en welke phenom 2 is dat (toch zeker een II en geen gewone phenom)?

Een 6850 steken is zeker een mooie upgrade. Of voor (veel) minder geld (40-70€) anders een tweedehands 5770, die is ongeveer even snel als een 4870, ik heb wel geen idee hoe de 4650 zich daartegen verhoudt.

JiRhu

Legacy Member
waar juist kan ik het psu model terugvinden? Processor is Phenom II X4 805.

reeds merci voor de info

mdgf

Legacy Member
Sticker op de voeding, daar zal ook de verdeling van de rails op staan in een tabelletje.

JiRhu

Legacy Member
Het volgende dat ik terugvind is het modeln° FSP400 - 60THA
220v 240v 4A 50Hz

400W. verder wat chinese tekens en iets van 303v & 5v =150W max + een soortgelijke "som" eronder...

JiRhu

Legacy Member
Ok;

ik heb het volgende genoteerd...
DC Output: 400W (+3.3v & 5v = 150Wmax)
+3.3v & 5v &v 12v1 & 12v2 = 385w max

+3.3v == 30.OA (ORG) +5V == 28.OA (RED) +12v2 == 14.OA (YEL)
+12v2 == 15.OA (YEL/BLACK) +5Vsb == 2.0A (PURP) 12V == 0.5A /BLUE

Meer staat er niet op in een leesbare taal...

Verandert een grafische kaart ook iets aan de spelsnelheid of is dit enkel dus de beeldkwaliteit (misschien domme vragen maar ik moet ergens beginnen leren he...)

Bedankt

Aap

Legacy Member
JiRhu zei:
Verandert een grafische kaart ook iets aan de spelsnelheid of is dit enkel dus de beeldkwaliteit (misschien domme vragen maar ik moet ergens beginnen leren he...)

Normaal gezien betere snelheid bij dezelfde resolutie (is voor een stuk afhankelijk van de processor ook)

Van beeldkwaliteit hangt het er vanaf wat je juist wenst. Je kunt een hogere resolutie nemen en/of hogere 3D instellingen aankunnen bij een spel (wederom voor een stuk afhankelijk van de processor)

JiRhu

Legacy Member
Ik bezit momenteel een AMD Phenom II X4 (quad core 2.5GhZ) voldoende toch?

mdgf

Legacy Member
Verandert een grafische kaart ook iets aan de spelsnelheid of is dit enkel dus de beeldkwaliteit (misschien domme vragen maar ik moet ergens beginnen leren he...)
Juist enkel de fps ed, beeldkwaliteit heeft daar niks mee te maken.

Uitgaande van 385-150=235W op de 12V lijnen is dat niet zo veel, uitgaande van 29A*12V=348 is dat dan wel weer veel, je kunt een 6850 Proberen te steken, dat zou wel moeten lukken zelfs al is het eerder een 300W voeding.
Ga hem dan wel niet overklokken en furmark of dergelijke draaien ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan