Archief - Upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phoenix26

Legacy Member
ik heb momenteel een Asus P6X58D-E moederbord een een i7 920
ik ben van plan om een Z68 moederbord te kopen.
heb er 2 op het oog.
-P8Z68-V PRO
-P8Z68 DELUXE
en een i7 2600.
ik heb momenteel een Vertex 2 120GB en een western digital 1TB caviar black 64MB sata 3 steken.
met een 1155 moederbord zou ik eventueel 2 x vertex 3 120GB in raid gaan
en 2 x western digital 1TB in raid.daar hij 4 sata 600 aansluitingen heeft.
of gewoon men huidige cpu upgraden?of ineens wachten op de socket 2011?
wat betreft men grafische kaart.
ik heb een sapphire HD 5770.er een 2de bijsteken of ineens een zwaardere kopen?
dacht misschien aan een 560TI?

M_K_

Legacy Member
wat in godsnaam kan je i7 920 niet meer aan dat je wilt upgraden?

mdgf

Legacy Member
Waar moet die pc voor dienen? Begin daar mss eens mee...

RAID 0 (dat bedoel je toch hé, je bent gans de tijd bezig over raid zonder nummer, weet je wel waar je over bezig bent?) is voor een normale gebruiker echt NIET aan te raden, veel te grote kans op dataverlies, veel te weinig voordelen (dubbel zo snel read/write betekent niet dat alles dubbel zo snel gaat gaan, er zijn meer factoren).

Vertex 2's zijn ook allesbehalve de meest betrouwbare ssd's, als je die dan nog eens in RAID 0 gaat zetten speel je met vuur.

Bij SB moet je de k series cpu's hebben om te kunnen overklokken, als je niet gaat overklokken dan ben ik zeker dat je geen i7 nodig hebt.

p.s. die WD hdd's kun je gewoon op SATA II steken, dat doet er niet toe.
p.p.s. ik hoop echt dat dat niet bedoelt is om te gamen, anders moet je dringend eens wat onderzoek verichten (de enthusiast series i7 zijn echt NIET bedoelt voor een gaming pc)...

R3L4X

Legacy Member
Hou die i7 920 bij en upgrade dan je graka richting AMD 6850/6950

Die CPU kan zeker nog wel meer dan een jaar mee.

mdgf

Legacy Member
Upgraden naar een 6850/6870 van een 5770 is in mijn ogen ook niet echt de moeite, das maar zo'n 25-60% sneller, niet zo veel dus in de gpu wereld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan