Archief - upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zjellatine

Legacy Member
yoo

ik zou graag een upgrade doen van cpu ram mobo en voeding.
mijn budget is €300

specs nu
cpu: p4 1.9hgz (willimate)
ram: 512mb sdram
moederbord: hp moederbord
voeding: 185 wat

dit zou ik als upgrade nemen

cpu: p4 D 805
ram:INFINEON 512MB 400MHZ DDR Value Series
mobo:ASUS P5P800-MX Socket 775
voeding: XILENCE 400W Silence Power Supply

dit is een upgrade van +-€ 300 (prijzen van www.tones.be)

zijn er nog dingen die ik moet veranderen?
grtz

hummel

Legacy Member
snap nie waarom gij ne upgrade nodig hebt ? voor office en msn ? da draait op ne pent 2 zelfs

zjellatine

Legacy Member
tis oook nie enkel voor office en msn kbedoelde gwn dat het geen super pc moest zijn
grtz

Grutman

Legacy Member
Het is wel nog een AGP-moederbord: dan kan je beter voor iets meer geld de MSI 915PL NEO F nemen daar zit PCI-Express op. Kan je later nog een 'recente' 3D-kaart opsteken.

Voor de rest wel OK.

PineMangoes

Legacy Member
hummel zei:
snap nie waarom gij ne upgrade nodig hebt ? voor office en msn ? da draait op ne pent 2 zelfs

Zei hij dat 't slechts voor office en msn was? nee? Wat leuter je dan?

@TS: Zou ook zeker een pci-e bordje aanraden. Processor lijkt me ok, kan ook zwaar overclocked worden. Kzou ook 1 Gig geheugen pakken, das tegenwoordig toch wel de norm. Voor de rest goed systeempje. Als je af en toe een game wil spelen zou ik je ook een grafisch kaartje aanraden, X1300 pro of 7300 GT zijn goeie kaartjes voor relatief weinig geld (+/- 90€).

duploxxx

Legacy Member
tja, de vraag is waarom ge nu deze upgrade gaat doen... binnen een paar maanden hebde die intel procs zelfs voor de 1/2 tot 2/3 van de prijs, als ge dan toch bij intel wilt blijven. das eigen keuze natuurlijk

waarom intel en dual core? koop voor dat zelfde geld een amd 3200 of 3500 en ge zijt veel beter af prijs/performance/verbruik

of wacht nog een paar maanden voor conroe budget dualcore

hou der wel rekening mee dat die proc stroom zuigt en dat ge beter af zijt met een degelijke koeler

zjellatine

Legacy Member
hummel zei:
euhm ja da zei die wel ? hij zal het ge-edit hebben

idd heb ik ge-edit

PineMangoes zei:
Als je af en toe een game wil spelen zou ik je ook een grafisch kaartje aanraden, X1300 pro of 7300 GT zijn goeie kaartjes voor relatief weinig geld (+/- 90€).

de grafische kaart is in orde

duploxxx zei:
tja, de vraag is waarom ge nu deze upgrade gaat doen... binnen een paar maanden hebde die intel procs zelfs voor de 1/2 tot 2/3 van de prijs, als ge dan toch bij intel wilt blijven. das eigen keuze natuurlijk

waarom intel en dual core? koop voor dat zelfde geld een amd 3200 of 3500 en ge zijt veel beter af prijs/performance/verbruik

of wacht nog een paar maanden voor conroe budget dualcore

hou der wel rekening mee dat die proc stroom zuigt en dat ge beter af zijt met een degelijke koeler

ik dacht dat de proc van intel juist zo gezakt waren in prijs. Het budget is nog altijd €300 (daarvoor: voeding mobo ram en cpu)de amd 3200 en 3500 staan toch wat duurder. En welke koeler had je dan voorgesteld (best niet zo'n grote tis een platte kast kweet de naam daar nie van).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan