Archief - upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gigi

Legacy Member
spec:

Cpu = Amd64 3500+(winchester)
Ram = 2 x 512 ram pc 3200
Gpu = xfx6800gt
Mobo = msi k8n neo II
Hd = 120 Gb ata 133

Ik zou dit systeem wat willen opwaarderen om oblivion beter te kunnen draaien.

Is een upgrade naar 2 gb ram aan te raden?

-Timo-

Legacy Member
RAM is mss wel aan te raden. Kan je met die 6800GT niet goed obloivion spelen ? Mss een 7900GT (7600GT met kleiner budget) overwegen.

Davion

Legacy Member
Kzou eerst die 2x512Mb verlappen en 2x1024Mb DDR400/PC3200 CAS2.5 kopen.

Yank

Legacy Member
Wat extra ram gaat helpen voor vlotter te spelen en laadtijden verkorten, maar FPS zal niet (veel) stijgen vermoed ik.
Maar echt grote upgrades zou ik bij deze pc niet doen, 't gaat duur zijn voor de winst die je krijgt.

@Thammels: 7600GT is niet veel sneller dan 6800GT, dat gaat het verschil niet maken.

smason

Legacy Member
Een zwaardere videokaart zou Oblivion meer goed doen dan 2GB RAM. Maar ik zie dat je nog een AGP moederbord hebt, dus een ultieme prijs/prestatie 7900GT zal er niet inzitten voor jou.

Ik zou nog even doorsparen (Conroe..) en dan een heel nieuwe basis (mobo, cpu, ram, vga) kopen.

stormsman

Legacy Member
gigi zei:
spec:

Cpu = Amd64 3500+(winchester)
Ram = 2 x 512 ram pc 3200
Gpu = xfx6800gt
Mobo = msi k8n neo II
Hd = 120 Gb ata 133

Ik zou dit systeem wat willen opwaarderen om oblivion beter te kunnen draaien.

Is een upgrade naar 2 gb ram aan te raden?
Kan me niet voorstellen dat je met zoon systeem oblivion niet deftig kunt spelen

Maar ontopic nu,
-Cpu overclocken
-2*1024MB ram kopen
-grafische kaart vervangen door 7900GT
-overige HW verkopen die je niet nodig hebt

smason

Legacy Member
stormsman zei:
Kan me niet voorstellen dat je met zoon systeem oblivion niet deftig kunt spelen

Maar ontopic nu,
-Cpu overclocken
-2*1024MB ram kopen
-grafische kaart vervangen door 7900GT
-overige HW verkopen die je niet nodig hebt

Hij heeft nog n NEO2 = AGP
Veel te duur om een AGP systeem nog te upgraden imho.

Oblivion draait naar eigen ervaring idd niet al té vlot op een 6800GT-alike.

gigi

Legacy Member
wat koop ik best:

2x een gewoon latje van 1024 Mb

of zo'n mached set van ozc bvb(OCZ 2048MB Kit (2x1024MB) 400Mhz PC3200 DDR Gold Gamer eXtreme XTC Series 2-3-3-8)

Maakt dat veel verschil?

smason

Legacy Member
gigi zei:
wat koop ik best:

2x een gewoon latje van 1024 Mb

of zo'n mached set van ozc bvb(OCZ 2048MB Kit (2x1024MB) 400Mhz PC3200 DDR Gold Gamer eXtreme XTC Series 2-3-3-8)

Maakt dat veel verschil?
Van prijs idd wel ja ;)

Als je niét overclocked best een value setje nemen...

En toch zou ik nog wat wachten om te upgraden, die 2GB RAM zal het verschil in FPS niét maken in Oblivion imo.

stormsman

Legacy Member
smason zei:
Hij heeft nog n NEO2 = AGP
Veel te duur om een AGP systeem nog te upgraden imho.
Niet op gelet,
Als het zo zit zou ik wachten tot conroe uit is en dan een grote update doen.
Ik denk wel als je de details een beetje trugschroeft dat het spel vlot draait.

gigi

Legacy Member
smason zei:
Hij heeft nog n NEO2 = AGP
Veel te duur om een AGP systeem nog te upgraden imho.

Oblivion draait naar eigen ervaring idd niet al té vlot op een 6800GT-alike.

ik speel op 1024x768,HDR,distant rendering allemaal aan en alles zowat in't miden van schuifbalken.
Binnen 40/50fps ,buiten ong 20/30Fps
maar als ik de game afsluit duurt het lang voor ik naar mijn bureaublad terugkeer.
daarom acht ik aan ram.
mobo en graka zijn wat duur om te veranderen nu.

Ik wil er gewoon nog eens iets extra uitkrijgen zonder al te grote veranderingen.

Moest die physicx kaart nu op oblivon werken,zou dat iets opleveren?

gigi

Legacy Member
stormsman zei:
Niet op gelet,
Als het zo zit zou ik wachten tot conroe uit is en dan een grote update doen.
Ik denk wel als je de details een beetje trugschroeft dat het spel vlot draait.

Dat is juist zowat het rare.
als ik de details wat terugschroef levert dit niet echt veel winst op.
ik heb dit bij andere games ook al gemerkt.
ALs ik oblivon op 800*600 draai en al de rest af natuurlijk wel.
maar van hdr naar bloom bvb levert niets op an snelheidswinst.

smason

Legacy Member
gigi zei:
Moest die physicx kaart nu op oblivon werken,zou dat iets opleveren?
Oblivion maakt bijna geen gebruik van real time physics (lijkt me toch raar als dat wél zou zijn?).

Zowiezo zou ik zo'n rommel absoluut niet aanschaffen, geld weggegooid. Voor het geld dat dat kost mag je mn pc wel een week lenen om Oblivion uit te spelen ;)

Advies imo: w8en met upgraden, totaal zinloos atm

Koop een roze spaarkonijn en schrijf er in het groot CONROE op (natuurlijk wel geregeld geld in steken ;)).

gigi

Legacy Member
als ik voor de ram zou gaan zit ik bij een gewoon setje rond cas 3 en bij zo'n ocz set rond cas 2.
nu heb ik cas 2.5
M a w welke ram raden julie mij aan?
en wat gebeurd er waneer een pc4000(500Mhz) set op 400Mhz draait?

gigi

Legacy Member
wat gebeurd er waneer een pc4000(500Mhz) set op 400Mhz draait?

Yank

Legacy Member
Behalve het feit dat je dan eigenlijk gewoon een goedkoper setje kon kopen niets speciaals. Dat werkt evengoed.

En persoonlijk zou ek niet zoveel kijken naar de timings, eerder naar de prijs.

smason

Legacy Member
gigi zei:
wat gebeurd er waneer een pc4000(500Mhz) set op 400Mhz draait?
dan draait die gewoon op 200MHz (DDR400) hè...

edit: damn Yankee, nu lijk ik de meeloper :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan