Archief - upgrade systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shooting_Mad

Legacy Member
ik heb mijn mobo verleden week vernield en dus op zoek naar een nieuw. nu ik toch nieuw mobo wil kopen zou ik dan ook direct overschakelen op PCI-E en een nieuwe processor. aangezien ik van hardware niet echt op de hoogte ben kom ik het maar aan jullie vragen :p wa vinden jullie van deze? zou ik hiermee een jaarke of 2-3 verder kunnen?

Asus A8N-E PCI-E Nforce4

AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice)

Asus EN7800GT/2DHTV 256MB VIVO/2xDVI-I HDTV

(en eventueel zou ik daar nog 512mb of 1gb Ram (nu reeds 768mb) aantoevoegen, maa da hangt ervan af hoe de onderhandelingen met mijn ma lopen en hoeveel ik er dus zelf van moet betalen :D )

Yank

Legacy Member
Wat is de rest van systeem dat je zou gebruiken (voeding, type en snelheid geheugen, hd,...)?
Maar 't ziet er zeker niet slecht uit

Shooting_Mad

Legacy Member
Yankee zei:
Wat is de rest van systeem dat je zou gebruiken (voeding, type en snelheid geheugen, hd,...)?
Maar 't ziet er zeker niet slecht uit

da is alles uit mijn oud systeem da nog werkt.

hd is ne maxtor van 80GB
geheugen 768mb van 3200
en voeding is van chieftec maa die specs wetek nie precies meer zal ik ne keer voor moete zoeken.

R.Winters

Legacy Member
Yup, ziet er best uit, zeker ook upgraden naar 1GB RAM omdat het toch een vereiste is geworden voor de laatste serie games.

RealFlub

Legacy Member
idd, 2x512MB gaan, of 1x1024MB dat je later nog kan uitbreiden naar 2048MB ;)

R.Winters

Legacy Member
RealRoot zei:
idd, 2x512MB gaan, of 1x1024MB dat je later nog kan uitbreiden naar 2048MB ;)
Kun je ook met 4*512 eh ;) Als het mobo 4 slotjes heeft toch (normaal wel eh)

neomitochondria

Legacy Member
2 gig ram is nu ook weer niet nodig, en jij zit ferm boven zijn budget dan.

gewoon 1 gig ram kopen en de rest zoals je zegt in 1ste post.

Davion

Legacy Member
- Goede config, en koop nu 1 latje 1024Mb, want met 4x512Mb valde op T2 Command Rate terug :)

Shooting_Mad

Legacy Member
voeding is wel maar 300W. da zal ik best ook nog mogen upgraden zeker??? en indien wel, naar hoeveel dan???

EDIT: heb het al uitgerekend met website die ik hier op het forum gevonden heb en ik moet daar dus ook uitbreiden

aangezien mijn budget niet al te veel meer toelaat dacht ik aan deze: Coolermaster PSU ATX, 380W UltraPower+SATA Pow C Retail. iemand ervaring mee???

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Goede voeding die goedkoop is en voldoende vermogen geeft:

100-018
LCPower 420w v2.0 black 120mm fan (zeer stil) 5 9 36.90 €

100-019
LCPower 550w v2.0 black 120mm fan (zeer stil) 1 6 46.90 €

100-020
LCPower 550w Silent Giant 140mm fan (zeer stil) 1 5 52.00 €


420W zal wss al volstaan maar met meer zit je natuurlijk voor langer goed.
LC-Power is te vinden bij http://www.itware.be/ en http://www.jaha.be/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan