Archief - upgrade: processor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Suphafly

Legacy Member
mijn systeem nu:
- amd athlon xp2000+
- asus a7v8x mobo sound, lan, onboard
- 768 DDR pc 2700
- ati radeon 9600 pro

'k vind dit pc goed genoeg voor mij buiten als ik:
- cs: source speel dan is mijn fps net iets te laag met alles op low
- bij msn 7.5 heb ik zo gelijk wa happering als ik kadertjes sluit enzo

ik zoek ni veel geld eraan te hangen
is het voldoende om alleen die processorte veranderen?
in een AMD Sempron64 3000+ S754 boxed
of past die niet op mijn moederbord?
'kheb hier ook nog een watercooling zitten die ik feitelijk beu ben

iemand andere goedkope opties?
2de hands ofzo?

Insaniacx

Legacy Member
Je moet ook een nieuw moederbord hebben he ;). Videokaart valt nog iets of wat mee.

Als het niet veel mag kosten:
AMD Sempron64 3100+ Boxed Sckt754 1 € 89.95
Gainward 6600GT 128Mb Tv/DVI 1 € 115
Gigabyte K8N51GMF nVidia Geforce6100/nForce410 1 € 59

Totaal : € 263.95

Heeft wel een videokaart onboard maar steek daar die 6600gt er maar op. Denk wel dat je voor je oud mobo,cpu en vid kaart een 100€ kan hebben dus is het niet zó duur.

Goedkoper kan door een AGP bord te nemen en je videokaart te behouden natuurlijk...

Suphafly

Legacy Member
het is nog altijd zo van sound(5.1?), lan, blablabla on board?

videokaart zou ik niet echt moeten hebben aangezien ik geen hardcore gamer ben

ik zou wel graag source zonder fps drops op low grafics kunne spelen op resolutie 1028*768

Suphafly

Legacy Member
AMD Sempron64 3100+ S754 boxed 115€
Asus S754 K8N Nforce3 SATA,Lan 49€
is dit ok? denk je
overclockenk enzo hou ik mij ni mee bezig maar ik wil wel vloeiend kunnen surfen, muziek, downloaden, cs'en, msnen beetje photoshop zo

miejas

Legacy Member
Als je dan toch een nieuw mobo neemt, zou ik er één met PCIe kopen. Moest je graka dan toch niet voldoende zijn, kan je zonder probleem een normale nieuwe opsteken.

R-evolution™'

Legacy Member
miejas zei:
Als je dan toch een nieuw mobo neemt, zou ik er één met PCIe kopen. Moest je graka dan toch niet voldoende zijn, kan je zonder probleem een normale nieuwe opsteken.

of een 2de bijsteken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan