Archief - Upgrade processor of de graka?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stryker000

Legacy Member
Hey 9livers. Nudat Battlefield 3 er is, wordt het tijd voor een upgrade, want m'n huidige systeem kan het nogal moeilijk aan:

Cpu: Intel Q6600 @ 2,9 Ghz
Moederbord: Gigabyte P43-ES3G
Ram: 4GB DDR2 @800 Mhz
Graka: XFX HD4890 1GB Black Edition
Voeding: Coolermaster 650w

Via m'n G15 met sirreal kan ik zien dat m'n CPU toch aan z'n 75% zit te stompen op battlefield 3, dus om wat meer FPS te krijgen, moet ik dan m'n CPU upgraden of m'n graka? (bf 3 settings zijn medium tot low soms)

Bedankt op voorhand!

pixbillye

Legacy Member
voor games speelt vooral de graka de hoofdrol.

kzou eventueel kijken voor een HD 6950 en de rest van je setup laten gelijk ze is, en misschien de cpu nog wat verder oc'n maar kdenk niet dat het nodig zal zijn.

je kan eventueel ook nog wachten op de 7xxx reeks van amd

stryker000

Legacy Member
Als ik m'n cpu verder wil overclocken, zal ik eerst ander ram geheugen moeten kopen. Bij het verder OC'en wilt m'n pc niet meer opstarten (heb het al bij experts van gigabyte OCers gevraagd).
En om nu nog ander DDR2 geheugen te kopen vind ik zonde van het geld :p

Dus het kan geen kwaad dat mijn PC in de 70's-80's % loop tijdens het gamen. (bij world of tanks wordt 1 core zelfs altijd rond de 90% gestressed)?

Ik wil gewoon dat het vlot loopt, het moet niet van mij op ultra draaien.

pixbillye

Legacy Member
dan is zo'n 6950 wel voldoende denk ik voor u, en van de cpu kan het geen kwaad

stryker000

Legacy Member
dus dan toch voor m'n graka gaan.
Ja een vriend van me zei dat ook de graka inderdaad wel het belangrijkste is, maar dat m'n CPU toch al aardig wat ouder werd en dat die 4890 normaal nog wel zou meekunnen. Daarom dat ik twijfel :p

Bassism666

Legacy Member
Die Q6600 kan wel gemakkelijk 3,4Ghz halen als je een degelijke cooler installeert. Ik werk nu met ééntje van Coolermaster die me 50€ kostte en ik haal gemakkelijk stabiel 3,3Ghz. Beste "upgrade" ooit voor mij. M'n CPU gaat nu al 3 jaar lekker mee en kan alle nieuwe games perfect mee. Ik probeer toch hardwarematig altijd het maximum te halen zonder grote kosten.

stryker000

Legacy Member
Ja ik weet niet waarom, maar als ik hem verder probeer te pushen, wilt m'n moederbord zelfs niet voorbij de POST gaan. De temperaturen op everest komen nu gestressed uit op 45°C, dus daar kan het al zeker niet aan liggen.

Maardus, het zou een GTX 560 Ti worden, of een i5 2500k.
Liefst zou ik natuurlijk wachten op de AMD 7xxx reeks, maar als het zeker de gpu is, dan zal dat m'n eerste upgrade worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan