Archief - Upgrade pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fubranky

Legacy Member
Ik heb nu een athlon64 5200+
4gb ddr2

Gebruik vooral om te surfen, photoshoppen, full hd films, cad tekenen,
Maar zou graag in afwachting van ps4 toch ook kunnen gamen,
Moet niet in ultra settings want kwil geen fortuin aan een graka geven

Budget is eigenlijk onbeperkt, maar ben wel gierig dus als het echt voldoende meerwaarde heeft mag het duurder zijn.

Scherm
Hdd
Bluray writer
Case
Psu
En alle randapparatuur en os heb ik al

Heb nu een antec sonata 3 case met de voeding die erbij was denk 500w
Dus alles moet erin kunnen

Cpu dacht ik aan 2500k ( overclocken, als hij trager wordt in de toekomst )
De rest is aan jullie
Vooral graka heb ik lang niet opgevolgd en ken ik niets van

Ssd zou ik ook nog willen toevoegen graag 64gb crucial schijnt oke te zijn

Mijn scherm is samsung syncmaster 2333bw

phate_13

Legacy Member
I5 2500k ~200€
ASRock Z68 Extreme3 Gen3 ~130€
8GB ram ~35€
AMD HD6870 ~150€
Crucial M4 64GB ~100€

Totaal : 615 euro.

Meer moet dat niet zijn. :)
(Buiten mogelijks een CPU-koeler, dat zou de stilte ten goede komen en de overclock vergemakkelijken:
Scythe Mugen 2 Rev.B. ~35€)

Fubranky

Legacy Member
En hoe goed is die graka, kan het cheaper?
Ik heb nu onboard chip 3200 hd denk ik
En eigenlijk mis ik niets, maar game nu nog op ps
Zou eigenlijk enkel nfs the run en gta 5 als het komt deftig willen spelen
Past alles dan in mijn case?

phate_13

Legacy Member
Meet je case eens na. Dan weet je het zeker.

En het kan altijd goedkoper. Met de HD6870 haal je echter de ideale kaart in huis. Als je 25% goedkoper gaat ben je al snel 50% prestaties aan het inboeten. Een HD6870 is immers (bijna) dubbel zo snel als een HD6770.

Fubranky

Legacy Member
Is het met die cpu en mobo mogenlijk zonder graka te werken?
De cpu heeft built in visuals en het mobo heeft een dvi uitgang

En welk mer voor de 6870 of is da eender?

phate_13

Legacy Member
Probeer je post te editten ipv rechtstreeks na je vorige te posten. Alsook let een beetje op duidelijk taalgebruik. Als ik alles echter juist ontcijfer :

Ja dat is mogelijk, deze is echter veel minder krachtig dan een deftige discrete GPU. Zeker niet geschikt voor GTA5 and the likes.

Het merk maakt niet uit. Neem gewoon een goedkope versie. Vanaf 150 euro. Sommige plaatsen pas vanaf 160 euro.

Fubranky

Legacy Member
Ok sorry, maar werk via tapatalk en ben er nog nieuw mee sorry,

Ik zag net sapphire 6870 geeft 500w stroomtoevoer op, maar mijn voeding is denk ik maar 500, moet die dan zwaarder?

phate_13

Legacy Member
Een HD6870 heeft zeker geen 500Watt voeding nodig hoor. Men geeft dat bij AMD gewoon aan om zich in te dekken tegen brol-voedingen.

Fubranky

Legacy Member
Ok voorlopig wordt het zoiets

I5 2500k nog kopen
8gb ddr3 nog kopen
Asrock extreme3 nog kopen
Scythe mugen2 nog kopen
Crucial 64 nog kopen
Hdd 1tb
Hdd 500gb
Radeon hd 6870 nog kopen
Bluray rw
Dvd rw

Past dit alles in mijn antec sonata3?
En is de standaard earthwatt 500w voldoende

Voor die 6870 is sapphire ok?

Had 4launch en alternate ingedachten ofwel tones ( duurder maar vlakbij )

Fubranky

Legacy Member
Wat zijn de verschillen tussen deze 22 borden buiten het merk,?
En is er kwaliteitsverschil want de asus kan ik zo kopen bij tones hier
En het ander moet ik bestellen
ASUS P8Z68-v LE
Asrock z68 extreme3 gen 3

phate_13

Legacy Member
Asus moederbord biedt minder features. Kwaliteitsverschillen zijn niet relevant aanwezig. (Als ik al iets terugvind, dan is het eerder Asus dat een hogere failurerate lijkt te hebben tegenwoordig.)

phate_13

Legacy Member
From the top of my head : Met dat Asus bord kun je geen deftige Crossfire/SLI opstelling zetten. Verder kun je altijd features gaan vergelijken door op de sites van de moederborden te gaan kijken.

Fubranky

Legacy Member
ik zou bij alternate gaan afhalen aangezien de prijzen daar redelijk zijn;
echter is de asrock extreme 3 rev 3 niet in voorraad
kan dit bord ook overclocken Z68 Pro3 asrock, ik denk dat het enige verzchil is dat deze geen crossfire/sli heeft, maar dat ben ik zeker niet van plan

ook vind ik de scythe mugen 2 rev b nergens in voorraad is de mugen 3 veel slechter?

Fubranky

Legacy Member
Ok bedankt, ik kom er wel uit nu hopelijk

Kheb nog een laatste vraag, kan je bij alternate gewoon een winkel binnen gaan en zeggen dit moet ik hebben zoals bij bv tones of moet je eerst online bestellen en dan afhalen?

phate_13

Legacy Member
Bij tones moet je toch ook eerst online bestellen? Ze hebben daar toch ook niet altijd alles in voorraad?

-BVR-

Legacy Member
(slightly off-topic: op de ps4 kan je nog wel even zitten wachten hoor)

Fubranky

Legacy Member
phate_13 zei:
Bij tones moet je toch ook eerst online bestellen? Ze hebben daar toch ook niet altijd alles in voorraad?

Bij tones kan je toch gewoon in de winkel binnengaan zonder online bestelling en zeggen wat je wil en dan pakke die da ter plaatse bijeen!

Ik bedoel dus, stel ik wil vrijdag alles afhalen bij alternate, kan ik dan vrijdag daarheen rijden, zeggen dat wil ik en even later gesteld naar huis ( indien er stock is natuurlijk ) of moet ik donderdag online bestellen en vrijdag afhalen.?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan