Archief - Upgrade PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frado2005

Legacy Member
Zie mijn sig voor mijn huidige PC. Ik merk in games zoals bv BF3 dat mijn cpu telkens op 100% loopt, en ik gok dat mijn muis enzo hier doorlaggen.
De grafische kaart heb ik eerder dit jaar al upgegrade. Ik dacht dus om mijn mobo/cpu/ram up te graden.
Is het aangeraden om te wachten met upgradne, hoewel ik hoor dat die ivy bridge pas voor maart 2012 zou zijn?
Ik heb wel 'maar' een Enermax 550 W voeding, die nu wel alles kan trekken(en hiervoor zelfs de veel meer verbruikende 8800 gtx graka). Dus geen idee of dit nog steeds voldoende zou zijn?
Maw nu: q6600 3.0 ghz, 4gb DDR2 en een asus p5k-e wifi.
Het mag gerust ook iets overclock gericht zijn, maar wel tot een veilige hoogte(evt ook nieuwe cpu koeler?)
*edit2: http://screensnapr.com/v/uEtYRs.jpg

Dit zelf eens samengesteld met hier wat rond te kijken. Ervan uitgaande dat mijn voeding nog goed genoeg is.

Thanks

*edit: en een nieuwe SSD zou ik ook nodig hebben. Nu werk ik met Vertex2 40 gb, maar heb iets groter nodig.

-BVR-

Legacy Member
Als ge toch gaat OC'en is een 2500K imo algenoeg.
SSD was tot voor kort de meest aangerade de Crucial M4 (kan veranderd zijn)
Die Mushkin, is dat 4Gb of 8? Want ge hebt 8Gb voor dezelfde prijs (ValueRAM, dus mss minder interessant als ge inderdaad gaat overclocken)

Frado2005

Legacy Member
dat was 2x4 gb van mushkin. Heb wel niet écht gekeken naar de latency tijden enz. Maar ik wil ook niet extreem OC'en waarbij ik veel voltages enz moet verhogen. Liefst gewoon zoals ik gedaan heb bij mijn Q6600: 2.4 naar 3.0. Nauwelijks voltage verhoging nodig ,gewoon een goede koeling.

FlameDB

Legacy Member
bij sandybridge mag je valueram hebben, je overclockt je cpu louter via de multiplier, en snel of traag ram merk je nauwelijks verschil.

phate_13

Legacy Member
I5 2500K nemen inderdaad. Een i7 biedt geen meerwaarde voor games.

En wat voor grafische kaart heb je nu dan? Een 8800GTX? Dat is ook echt geen performant kaartje meer hoor. Je voeding is alleszins geen probleem. Het voordeel van ineens een kwalitatieve voeding te kopen. :)

Frado2005

Legacy Member
phate_13 zei:
I5 2500K nemen inderdaad. Een i7 biedt geen meerwaarde voor games.

En wat voor grafische kaart heb je nu dan? Een 8800GTX? Dat is ook echt geen performant kaartje meer hoor. Je voeding is alleszins geen probleem. Het voordeel van ineens een kwalitatieve voeding te kopen. :)

nee die is vervangen door een MSI GTX 560 Ti Twin Frozr. Ik bedoelde met die 8800 GTX dat mijn voeding wss nog meekon gezien die grafische energie zoop:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan