Archief - upgrade pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bitsarecool

Legacy Member
Hey omdat vandaag delen van men pc gecrashed zijn gaak maar ineens op zoek naar nieuwe onderdelen. Men budget is 700 euro.
Wat heb ik nog: geheugen, scherm, muis, toetsenbord, voeding,case,...
ik zoek een cpu, vga en een S-ata harde schijf.(schijf hoeft niet groot te zijn , ikkoop later wel een 2e) Ik twijfel overal nog fel dus suggesties zijn welkom.
ps: het is bedoeling voor game-systeem*

dank bij voorbaat

koendg

Legacy Member
Welke onderdelen heb je nu precies (details) overgehouden?

bitsarecool

Legacy Member
512 mb DDR geheugen, scherm, 400wat voeding, case, muis,...
men geheugen upgrade ik ook nog wel eens , maar daar heb ik nu het geld niet voor , eerst een cpu, vga en schijf

DPL

Legacy Member
X2 3800+ /318€
7900GT 256 Mb DDR3/ 320€
250 Gb WD 7200RPM 8 Mb Cache S-ATA/€ 105

DPL

Legacy Member
K8N Neo 4 FI €85
7600GT €230
X2 3800+ €318
250Gb €105

Of anders toch met de 7900GT (====>PRACHTKAART<=====) ietsje duurder

bitsarecool

Legacy Member
staat normaal gezien toch altijd bij de specs van het moederbord zelf en bij deze staat alleen amd 64/ amd64fx

boostah

Legacy Member
staat ver bij elk moederbord, en toch kunnen ze een x2 aan

kan ook wel zijn dat ie nog oude bios heeft, en eerst moet biosflashen

bitsarecool

Legacy Member
kan zijn dat het gaat hoor , alleen vond ik het raar dat het er niet bij stond

bitsarecool

Legacy Member
wat denken jullie van dit:

XFX 7900GT 256MB PCI-EXPRESS 7900 GT 322,95
ASUS A8S-X SOCKET 939 67,90
AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939 208,00
WESTERN DIGITAL 80GB 8MB SATA150 7200RPM 60,50

gevonden op tones.be , alleen het mobo lijkt me zo goedkoop , weet iemand wat deze mobo dan mist (als het dan iets mist) of vertraagt dit mobo mijn systeem

Stre@mus

Legacy Member
bitsarecool zei:
ASUS A8S-X SOCKET 939 67,90
De S in de benaming van het moederbord toont aan dat het gebouwd is rond een SiS-chipset. Een minder performante chipset dan bvb een nVidia.
Ik raad mensen meestal toch aan om een nVidia (of VIA als het budget moet zijn) chipset te nemen.

Ook de harde schijf vind ik niet zo'n goede keuze. SATA300 (ofte SATA-II) is tegenwoordig voor dezelfde prijs verkrijgbaar als SATA150 (ofte SATA-I)
En 80Gb schijven zijn vrij duur als je het bekijkt in "aantal gigabyte per &#8364; "
De 250Gb of 300Gb schijven zijn momenteel het best als je het zo bekijkt.

'k Zou dus eerder blijven bij de config die DLP reeds voorstelde, MAAR je kan dan wat geld uitsparen met de CPU door een A64 3500+ te nemen (zoals in jouw laatste config). Dat geld kan je eventueel in je graka steken.

bitsarecool

Legacy Member
k bedankt voor de uitleg :niceone:
(en dan zegge dak informaticabeheer doe omfg) flame on me :p

bitsarecool

Legacy Member
dan heb ik dus nu :

MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939 94,00 euro
AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939 208,00 euro
XFX 7900GT 256MB PCI-EXPRESS 7900 GT 322,95 euro
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM 99,00 euro

van de harde schijf is de 8MB versie duurder hm nuja
dan zalk het zo gaan doen e , thx voor de hulp

SMa

Legacy Member
als je niet wilt overclocken kun je gerust besparen op je moederbord en meer geven aan je cpu
ieder moederbord is stabiel bij gewoon gebruik, dus ook al die budget-mobo's ;)

en als je wel wilt overclocken neem je imo beter een Asus en zeker geen MSI

Davion

Legacy Member
Goede config
@sheep: Als je wilt overklokken moet je bij DFI zijn, ASUS is niet beter dan MSI.

bitsarecool

Legacy Member
zeg dom vraagje : ik heb nu 2 geheugen latjes van 256mb elk. ik zou 1gb willen bijsteken, mag ik dat dan in 1 latje doen of moetk 2 van 512mb nemen? we hebben zoiets gezien bij hardware maar kweet het niet meer. help pls
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan