Archief - Upgrade OF aankoop gaming pc!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Dan kom je ruim toe hoor. Zelfs met overclock CPU & GPU EN crossfire zou het (nipt?) lukken met de 650Watt voeding. Dus zonder crossfire heb je een zeer ruime marge.
Zonder crossfire optie zou je moederbord overigens wel nog goedkoper kunnen.

Namexx

Legacy Member
phate_13 zei:
Dan kom je ruim toe hoor. Zelfs met overclock CPU & GPU EN crossfire zou het (nipt?) lukken met de 650Watt voeding. Dus zonder crossfire heb je een zeer ruime marge.
Zonder crossfire optie zou je moederbord overigens wel nog goedkoper kunnen.

Welke mobo stel je voor?

Ik probeer op systeem 1 nog zoveel mogelijk te besparen: Imageshack - nieuwepci.png

phate_13

Legacy Member
ASRock P67 Pro3 SE is normaal wel interessant dan.

Verder besparen : I5 2300/2310/2320/2400 (afhankelijk van de prijs) + ASRock H61 Icafé (Dit is dan zonder overclockmogelijkheid.)
Toch de HD6870 nemen spaart je heel wat geld uit, maar zorgt dan natuurlijk ook voor iets lagere prestaties in games.
...

Namexx

Legacy Member
phate_13 zei:
ASRock P67 Pro3 SE is normaal wel interessant dan.

Verder besparen : I5 2300/2310/2320/2400 (afhankelijk van de prijs) + ASRock H61 Icafé (Dit is dan zonder overclockmogelijkheid.)
Toch de HD6870 nemen spaart je heel wat geld uit, maar zorgt dan natuurlijk ook voor iets lagere prestaties in games.
...

Die CPU verandering is geen optie voor my, GPU is idd nog een optie.

Wat biedt de ASRock P67 PRO3 (B3) boven de SE versie? En klopt het dat je geen frontpanel USB 3.0 kan aansluiten op dat mobo? (user review)

mdgf

Legacy Member
De pro3 heeft pci en pci-e (1 keer x16, paar keer x1) sloten, de se heeft enkel pci-e, waaronder een x4 slot.

En om een frontpaneel usb 3.0 via header (sommige cases werken met een verlengkabel) aan te sluiten moet je uiteraard een mobo hebben met zo'n header, maar das al sebiet 30€ derbij waarschijnlijk.

Vic 40+

Legacy Member
Namexx zei:
En klopt het dat je geen frontpanel USB 3.0 kan aansluiten op dat mobo? (user review)

Dat kan noch op de pro3 noch op de se versie.Daar zou je een ander bord voor moeten kiezen,overigens leveren ze bij die corsair case wel een kabeltje zodat je de usb3 poorten iig kunt aansluiten op een usb2 header.

Namexx

Legacy Member
mdgf zei:
De pro3 heeft pci en pci-e (1 keer x16, paar keer x1) sloten, de se heeft enkel pci-e, waaronder een x4 slot.

En om een frontpaneel usb 3.0 via header (sommige cases werken met een verlengkabel) aan te sluiten moet je uiteraard een mobo hebben met zo'n header, maar das al sebiet 30€ derbij waarschijnlijk.

Die eerste Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, heeft die zo'n header/verlengkabel dan? :)

En nog een paar vragen die onbeantwoord bleven:

- Is er een goeie vervanger voor de Scythe Mugen 2RevB die men kan kopen bij Alternate.be?

-Is er een manier hoe ik myn (legale!) Windows van myn huidig Acersysteem kan hergebruiken in mijn toekomstig systeem? (de koper heeft zelf al windows)

Vic 40+

Legacy Member
Die gigabyte heeft idd zo'n header.

Goede vervangers zijn imo de volgende ,thermalright hr-02 macho.
Voor wat minder geld ook een goede imo,Thermalright True Spirit (120)
Wil je een hele goeie dan de duurdere thermalright silver arrow.

Voor waterkoeling in die prijsklasse kan je eens kijken naar de antec kuhler H2O 620.

Zoek over die koelers eens wat reviews op.

Staat die w7 op de hd waar die origineel opstond(?),dan zou je eens kunnen kijken of je het opnieuw kan activeren op je nieuwe hardware configuratie.Zie,
Windows 7 activeren op deze computer
Lukt dat dan heb je geen nieuwe w7 nodig.

Namexx

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Die gigabyte heeft idd zo'n header.

Goede vervangers zijn imo de volgende ,thermalright hr-02 macho.
Voor wat minder geld ook een goede imo,Thermalright True Spirit (120)
Wil je een hele goeie dan de duurdere thermalright silver arrow.

Voor waterkoeling in die prijsklasse kan je eens kijken naar de antec kuhler H2O 620.

Zoek over die koelers eens wat reviews op.

Staat die w7 op de hd waar die origineel opstond(?),dan zou je eens kunnen kijken of je het opnieuw kan activeren op je nieuwe hardware configuratie.Zie,
Windows 7 activeren op deze computer
Lukt dat dan heb je geen nieuwe w7 nodig.

Ik heb juist wat gelezen over mobo's en veel mensen raden de ASRock Extreme3 Gen3 aan ipv die Gigabyte. Is hij daadwerkelijk beter?

Vic 40+

Legacy Member
Qua prestaties zou je toch reviews erop na moeten lezen.

Ik weet wel die die geen 3.0 header heeft op het mobo zelf.

Namexx

Legacy Member
Ik ga deze namiddag bestellen :)! Ik ben nog niet 100% zeker van het systeem, wat denken jullie ervan?

Processor: Intel Core i5-2500K
CPU-koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B (Ik bestel alles bij alternate, zou enkel de mugen bij Azerty bestellen dom zijn?)
Geheugen: Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 Low Profile
Moederbord: ASRock Extreme3 Gen3 (Front USB niet kunnen aansluiten zou me kunnen gaan storen, toch beter bv een ASUS P8Z68-V/GEN3?)
Videokaart: SAPPHIRE HD 7950 OC Edition (Waar voordeliger dan Alternate.be?)
SSD: Crucial m4 64GB
HDD: WD Caviar Blue SATA III 500GB
Case: Corsair 500R
PSU: XFX 650W XXX Edition OF Corsair AX650
ODD: Samsung SH-222AB

Als myn systeem definitief is zal ik nog eens alles formuleren in't net met prijzen erbij enz :)

Thanks, 9lives!:applause:

FlameDB

Legacy Member
Denk omdat je acer pc een OEM windows versie heeft staan, dat je dit niet kan overzetten, correct me if i'm wrong. Je kan altijd proberen: sticker met windows key van de acer pc halen en bijhouden, de windows versie downloaden en branden op dvd, installeren met die key op nieuwe pc, hij zal zeggen windows niet geactiveerd -> telefonisch activeren!

Namexx

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
Denk omdat je acer pc een OEM windows versie heeft staan, dat je dit niet kan overzetten, correct me if i'm wrong. Je kan altijd proberen: sticker met windows key van de acer pc halen en bijhouden, de windows versie downloaden en branden op dvd, installeren met die key op nieuwe pc, hij zal zeggen windows niet geactiveerd -> telefonisch activeren!

Voor windows heb ik al een oplossing, maar toch bedankt! :niceone:

phate_13

Legacy Member
Moederbord: ASRock Extreme3 Gen3 (Front USB niet kunnen aansluiten zou me kunnen gaan storen, toch beter bv een ASUS P8Z68-V/GEN3?)

En dat Gigabyte moederbord bestaat niet meer of wat?

Namexx

Legacy Member
phate_13 zei:
En dat Gigabyte moederbord bestaat niet meer of wat?

'k heb veel slechte reviews gelezen over dat bordje. (Loop-bugs enz). Ook dat de BIOS en overclock-possibilities minder zijn. Tenzij ge kunt beargumenteren waarom ik voor Gigabyte moet gaan heb ik liever een ASUS bordje (of ASRock om wat geld te besparen)

Namexx

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Qua koeler zou ik dan toch voor de hr-02 gaan.
reviews,
Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler

Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler | Thermalright,Macho HR-02,CPU Cooler,High-Performance,Heatsink,Reviews,David Ramsey,Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler High-Performance Heatsink Review by David Ramsey

De usb 3 poorten kan je wel op dat asrock bordje aansluiten,maar dan alleen op een usb2 header,via een verloopstukje dat bij de case geleverd word.

Ik ga dan idd opteren voor die thermalright ipv de scythe (puur voor't gemak van alles bij alternate te bestellen). thanks

EDIT: is de 140 True Spirit niet NOG beter? :)

Vic 40+

Legacy Member
Namexx zei:
EDIT: is de 140 True Spirit niet NOG beter? :)

Dat verschilt per review,in de één iets beter in de ander weer iets minder.Voor het prijsverschil maakt het niet zo veel uit,past ie in je case (170mm hoog) dan kan je ook die nemen als je die er beter (Minder lomp?) vind uitzien.

Gezien het volgende review is de true spirit 120 ook nog steeds een optie,die keuze is aan jou.
HARDOCP - Introduction - Thermalright TRUE Spirit CPU Air Cooler Review

Namexx

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Dat verschilt per review,in de één iets beter in de ander weer iets minder.Voor het prijsverschil maakt het niet zo veel uit,past ie in je case (170mm hoog) dan kan je ook die nemen als je die er beter (Minder lomp?) vind uitzien.

Gezien het volgende review is de true spirit 120 ook nog steeds een optie,die keuze is aan jou.
HARDOCP - Introduction - Thermalright TRUE Spirit CPU Air Cooler Review

'k zal wel met de HR 02 Macho gaan! :niceone: Ik weet dat ik dit al duizend keer gevraagd heb, maar ik sta nu op het punt om op de bestelknop te drukken: Alles staat vast buiten de Corsair AX650 voeding en het ASUS P8Z68-V /GEN3 moederbord. Zou ik hierop besparen of niet?


Voedingen meer dan 600 Watt
(Art.-Nr.: TN6V63)
AX650 (650 Watt) € 139,90* € 139,90*


verwijderen
CPUs Socket 1155
(Art.-Nr.: HR5I05)
Core™; i5-2500K (4x 3300 MHz) € 209,90* € 209,90*


verwijderen
Geheugen DDR3-1600
(Art.-Nr.: IDIF57JC)
8 GB DDR3-1600 Kit (8192 MB) € 44,99* € 44,99*


verwijderen
Moederborden Socket 1155
(Art.-Nr.: GREA82)
P8Z68-V/GEN3 (Intel® Z68 Express) € 159,90* € 159,90*


verwijderen
Grafische kaarten ATI PCIe
(Art.-Nr.: JDXSX1)
Radeon HD 7950 OC (AMD Radeon HD7950) € 449,-* € 449,-*


verwijderen
Solid State Disk 2,5 inch SATA
(Art.-Nr.: IMGMC5)
CT064M4SSD2 (64 GB) € 89,90* € 89,90*


verwijderen
Harddisks 3,5 inch SATA
(Art.-Nr.: A9BW87)
WD5000AAKX (500 GB) € 79,90* € 79,90*


verwijderen
Behuizingen Midi Tower
(Art.-Nr.: TQXV6E)
Carbide 500R (4x 5,25" extern, 6x 3,5" intern) € 109,90* € 109,90*


verwijderen
CPUs Koelers
(Art.-Nr.: HXLR27)
HR-02 Macho (775, AM2, 1366, 1156, AM3, 1155, FM1) € 37,99* € 37,99*


verwijderen
DVD-reWriters Serial-ATA
(Art.-Nr.: CEBU40)
SH-222AB (22 / 8 / 16 speed) € 16,99* € 16,99*
Subtotaal: € 1.338,37*
bijkomende verzendkosten

Totaalprijs :1.338,37
incl. 21% BTW. € 232,28
Nu bestellen:
Winkelwagen extra's
Winkelwagen laden Winkelwagen opslaan Winkelwagen versturen

Vic 40+

Legacy Member
Als jij het er voor over hebt kan je daar best voor gaan (beide).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan