Archief - upgrade huidige pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TitaTovenaartje

Legacy Member
Pc begint traag te worden
Is ondertussen ook al een 3-4jaar oud

Windows vista 32bit
intel core 2 duo CPU E8400 @ 3.00GHz
2GB Ram
Ati Radeon HD 3800 Series
250GB HD

Geen al te dure oplossing liefst
Games worden er niet meer veel op gespeeld.
films op bekeken, surfen, fora bezoeken,...
Denk dat het al goed komt met wat extra ram?

fortuneke

Legacy Member
2 gb bijsteken , formatje en zou weer goed moeten draaien

TitaTovenaartje

Legacy Member
ik weet dat er 2x1gb ocz gold geheugen insteekt

moet ik bij hetzelfde merk blijven?
kan ik windows 7 op deze pc draaien?

fortuneke

Legacy Member
misschien een 2x2 GB kitje komen , value ram


Systeemvereisten voor Windows 7
Als u Windows 7 wilt installeren op uw computer, hebt u het volgende nodig:

1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor

1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)

16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)

Grafisch DirectX 9-apparaat met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger

TitaTovenaartje

Legacy Member
Windows 7 zou dan wel werken
latjes vervangen kan ik zelf nog wel, maar hoe weet ik welke ik koop?
Een toenmalige vriend heeft deze pc in elkaar gestoken
oorspronkelijk met een ander merk ram en toen ging de pc niet...

fortuneke

Legacy Member
kijk welke moederbord je hebt , moederbord opzoeken , kijken welke ram die ondersteund en dan setje gaan halen

HWiNFO32 Download

zie je wat er in je pc steekt :)

pixbillye

Legacy Member
bekijk eens de specs van je moederbord, maar normaalgezien zal dat ddr2 800mhz moeten zijn voor uw setup.

Wat je ook kan doen als het een zelfbouw pc is is de cpu wat oc'n, met stock zou je tot 3.6 moeten kunnen gaan.

TitaTovenaartje

Legacy Member
is een zelfbouw pc, maar ken er niets van om te gaan oc'n

eens dat progje afhalen en kijken wat voor moederbord ik heb

TitaTovenaartje

Legacy Member
npni38.jpg


foto op link
kan eens iemand kijken

groter formaat

9qwvg8.jpg

pixbillye

Legacy Member
tis dus een asus P5Q = 4 x DIMM, max. 16GB, DDR2 1200 / 1066 / 800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memory supported.

Dus gewoon 2 latjes van 2gb DDR2 800mhz aankopen en je zit goed.
of 2x 1gb DDR2 800mhz kopen en die erbij steken

TitaTovenaartje

Legacy Member
pixbillye zei:
tis dus een asus P5Q = 4 x DIMM, max. 16GB, DDR2 1200 / 1066 / 800 / 667 MHz, non-ECC, un-buffered memory supported.

Dus gewoon 2 latjes van 2gb DDR2 800mhz aankopen en je zit goed.
of 2x 1gb DDR2 800mhz kopen en die erbij steken

had ook gezien dat het klein was
2de aan toegevoegd

wat is het snelste?
4x1gb of 2x2 gb

pixbillye

Legacy Member
beiden zijn even snel, maar je gebruikt dan gewoon meer ram-bankjes.
De 2x 1gb aankopen en bijsteken (bij deze die je nu al hebt zitten) zal het goedkoopst zijn.

edit: let erop dat je niet boven de 4gb in totaal zit want meer kan uw OS toch niet gebruiken

TitaTovenaartje

Legacy Member
en maakt niet uit dat ik dan 2 verschillende merken heb?

Tonerider

Legacy Member
pixbillye zei:
beiden zijn even snel, maar je gebruikt dan gewoon meer ram-bankjes.
De 2x 1gb aankopen en bijsteken (bij deze die je nu al hebt zitten) zal het goedkoopst zijn.

edit: let erop dat je niet boven de 4gb in totaal zit want meer kan uw OS toch niet gebruiken
behalve als hij ook win 7-64b gaat installeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan