birdhouse85
Legacy Member
hallo,
vandaag was ik dus even aan het wowen... en opeens begon ik artifacts op mijn scherm te krijgen...
ik keek naar binnen in mijn pc ( gelukkig heb ik een plexi-case!! )
en ik zag iets gloeien aan de bovenkant van mijn vid-kaart.... daar was toch geen LED? neen... de vid-kaart was aan het branden !
een IC is beginnen branden op de vid-kaart, vraag me niet waarom... het moest mij weer overkomen.
probleem dus, deze kaart is 2 jaar oud ( powercolor ati 9800 platinum ) en aangezien er daar bucht coolers opzitten staat er een ZALMAN op ( want de ori cooler heeft het ook al eens zwaar begeven )
dus ik denk, geen garantie meer...denk ik
dus ik weet niet meer wat ik moet doen, mijn moederbord en cpu is 1 jaar oud ( AMD 64 3400+ cpu ) zeker niet slecht dus, maar het moederbord is een AGP... weer beperkte mogelijkheden...
ik heb zitten rondkijken, en zo'n :
MSI NX6600GT-VTD128 Lite (AGP, 128MB DDR3, Tv-Out, Video-In, DVI)
POINT OF VIEW 6800XT (AGP, 512MB DDR3, TV-Out, DVI)
wat is het verschil tussen GT en XT?
staat mij wel aan ( bron: descom )
geen slechte prijs ook ( rond de 160-170 euro )
of is het beter mij een nieuw PCI-E moederbord aan te schaffen?
Welke AGP kaart zouden jullie mij anders aanraden, en hoe presteren ze tegenover een ATI radeon 9800??
ik was zeer blij met mijn 9800 voordat die in brand vloog.
ik ben iemand die graag games speelt, het stoort mij niet dat oblivion niet op high detail stond ( maar op medium ), maar de games moeten er ook nog deftig uitzien, anders is de fun er ( voor een deel ) af.
thx for help
vandaag was ik dus even aan het wowen... en opeens begon ik artifacts op mijn scherm te krijgen...
ik keek naar binnen in mijn pc ( gelukkig heb ik een plexi-case!! )
en ik zag iets gloeien aan de bovenkant van mijn vid-kaart.... daar was toch geen LED? neen... de vid-kaart was aan het branden !
een IC is beginnen branden op de vid-kaart, vraag me niet waarom... het moest mij weer overkomen.
probleem dus, deze kaart is 2 jaar oud ( powercolor ati 9800 platinum ) en aangezien er daar bucht coolers opzitten staat er een ZALMAN op ( want de ori cooler heeft het ook al eens zwaar begeven )
dus ik denk, geen garantie meer...denk ik

dus ik weet niet meer wat ik moet doen, mijn moederbord en cpu is 1 jaar oud ( AMD 64 3400+ cpu ) zeker niet slecht dus, maar het moederbord is een AGP... weer beperkte mogelijkheden...
ik heb zitten rondkijken, en zo'n :
MSI NX6600GT-VTD128 Lite (AGP, 128MB DDR3, Tv-Out, Video-In, DVI)
POINT OF VIEW 6800XT (AGP, 512MB DDR3, TV-Out, DVI)
wat is het verschil tussen GT en XT?
staat mij wel aan ( bron: descom )
geen slechte prijs ook ( rond de 160-170 euro )
of is het beter mij een nieuw PCI-E moederbord aan te schaffen?
Welke AGP kaart zouden jullie mij anders aanraden, en hoe presteren ze tegenover een ATI radeon 9800??
ik was zeer blij met mijn 9800 voordat die in brand vloog.
ik ben iemand die graag games speelt, het stoort mij niet dat oblivion niet op high detail stond ( maar op medium ), maar de games moeten er ook nog deftig uitzien, anders is de fun er ( voor een deel ) af.
thx for help

