Archief - upgrade advies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

birdhouse85

Legacy Member
hallo,

vandaag was ik dus even aan het wowen... en opeens begon ik artifacts op mijn scherm te krijgen...

ik keek naar binnen in mijn pc ( gelukkig heb ik een plexi-case!! )
en ik zag iets gloeien aan de bovenkant van mijn vid-kaart.... daar was toch geen LED? neen... de vid-kaart was aan het branden !

een IC is beginnen branden op de vid-kaart, vraag me niet waarom... het moest mij weer overkomen.

probleem dus, deze kaart is 2 jaar oud ( powercolor ati 9800 platinum ) en aangezien er daar bucht coolers opzitten staat er een ZALMAN op ( want de ori cooler heeft het ook al eens zwaar begeven )

dus ik denk, geen garantie meer...denk ik :)


dus ik weet niet meer wat ik moet doen, mijn moederbord en cpu is 1 jaar oud ( AMD 64 3400+ cpu ) zeker niet slecht dus, maar het moederbord is een AGP... weer beperkte mogelijkheden...

ik heb zitten rondkijken, en zo'n :

MSI NX6600GT-VTD128 Lite (AGP, 128MB DDR3, Tv-Out, Video-In, DVI)
POINT OF VIEW 6800XT (AGP, 512MB DDR3, TV-Out, DVI)

wat is het verschil tussen GT en XT?

staat mij wel aan ( bron: descom )

geen slechte prijs ook ( rond de 160-170 euro )

of is het beter mij een nieuw PCI-E moederbord aan te schaffen?
Welke AGP kaart zouden jullie mij anders aanraden, en hoe presteren ze tegenover een ATI radeon 9800??
ik was zeer blij met mijn 9800 voordat die in brand vloog.

ik ben iemand die graag games speelt, het stoort mij niet dat oblivion niet op high detail stond ( maar op medium ), maar de games moeten er ook nog deftig uitzien, anders is de fun er ( voor een deel ) af.


thx for help :)

boostah

Legacy Member
(minder legale methode, originele cooler opvijzen en weersturen, toch nog garantie) het mag imho niet dat die IC opbrandt, zelfs met een andere cooler die imho beter coolt

wa is uw budget?

birdhouse85

Legacy Member
mijn budget? geen idee, iets rond de 200 euro, meer wil ik daar niet aan geven :)

zo'n 6800 GT - XT is toch al deftig?

zijn er geen nieuwe ATI AGP kaarden?

boostah

Legacy Member
idd 6800 is goed, maar dan de gs, rest is overpriced

voor ati naar vorige generatie kijken x800pro x800xt x850xt x850pro enzo, hoewel ze sm3 missen is da geen verschil want de 6 serie is der toch te traag voor

maar voor lager dan 200 euro zouk toch durven zeggen 6600 of 6800 (ati is in die range overpriced)

tele(n)ettertje

Legacy Member
opgelet voor die pov 6800xt 512mb, daar zit geen gddr3 geheugen op maar wel ddr2

birdhouse85

Legacy Member
welke is dan beter, die 6600 gs of xt, of 6800 gs of xt ? ( zou je eventueel eens kunnen opsommen van slecht naar goed?)

en welk prestatieverschil is er?? t.o.v. mijne ati 9800?

en in welke winkel zou ik die best halen? ( morgen ga ik naar brussel )

thx voor info,


ik ben hopeloos achterop geraakt ivm vid-kaarten

boostah

Legacy Member
6600<6800, hoe het zit met gs of xt weet ik niet

wat ik wel kan zeggen, (wel vooral source welke ati based is) 6600gt = 9800xt, ma in andere games zal de 6600gt een pak sneller zijn (ma dan ook echt een pak, bv doom en quake en nog opengl spellen ruwe schatten als ge op settings met de 9800xt 20 fps haalt zulde met de 6600gt der minstens 40 halen denk ik)

en de 6800 is dan nog een pak sneller

RealFlub

Legacy Member
je hebt geen 6600GS of XT..
je hebt enkel 6600 LE, gewone en GT (traag naar snel)
6600GT < 6800XT < 6800GS

boostah

Legacy Member
ah das goe om weten, en ik denk da ge de 9800xt boven de 6600 en onder de 6600GT kunt positioneren

TekkaBlade

Legacy Member
boostah zei:
ah das goe om weten, en ik denk da ge de 9800xt boven de 6600 en onder de 6600GT kunt positioneren

ja maar die 9800's hebben vaak problemen dacht ik :)

boostah

Legacy Member
tja da denkt hier iedereen over ati (kweet ni ma 7900GT wordt ook nog altijd aangeraden en zijn superveel problemen mee)

TekkaBlade

Legacy Member
boostah zei:
tja da denkt hier iedereen over ati (kweet ni ma 7900GT wordt ook nog altijd aangeraden en zijn superveel problemen mee)

Ik zeg de 9800, ik zeg nix over ATI in het algemee o_O

birdhouse85

Legacy Member
welja problemen, da mijne kot afbrandt door ne stomme 9800... :d

welja, ik weet ongeveer wat ik zal pakken ne 6800 XT of GS :)


thx for help
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan