Archief - Upgrade advies gevraagd.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Maikel.v

Legacy Member
Hallo !
Om te beginnen,mijn huidig systeem :
Pentium 4 2.00 ghz skt 478
768 MB RAM
ATI RADEON 9800 PRO sapphire

Waar ik een oogje op heb laten vallen :

AMD Athlon 64 3200+
ASUS A8N-E PCI-E
Corsair Twinx 1024 MB 400Mhz geheugen (vervangt het origineel geheugen om optimaal te genieten van de snelheid)

Nu is mijn vraag, is dit een degelijke investering , of zijn er nog andere dingen waar ik best eens naar kijk ?

En : is het de moeite om een nieuwe grafische kaart aan te schaffen(moet waarschijnlijk wel met het moederbord wat ik zinnens ben om te kopen).
Zoja : welk wordt aangeraden ? Binnen een budget van 300 euro (voor de graka)

Nu , voor ik het vergeet, deze setup is vooral om te gamen , ATM vooral om TES IV : Oblivion te spelen. Dus ik zou liefst een graka hebben met HDR als het de moeite is om mijn 9800 te vervangen.

Alvast bedankt

EDIT : Hoeveel kan ik nog krijgen als ik mijn graka,ram en processor verkoop (dus ATI radeon 9800pro sapphire,768 MB DDR RAM,pentium IV 2.00ghz)


EDIT II : Beetje overzichtelijker gemaakt.

Stre@mus

Legacy Member
Goeie investering, maar je gaat zeker een nieuwe graka nodig hebben, omdat je oude kaart (AGP) niet op je nieuw systeem (PCIe) gaat passen.

Aanraders:
XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express - 210€
MSI NX7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express - 330€

Wat je oude systeem op gaat brengen hangt echt af van de verschillende componenten. En ook van het soort mobo. 'k Heb er eigenlijk geen gedacht van.

RealFlub

Legacy Member
als je kunt zou ik voor de 7900GT gaan.

voor u systeem zoude toch nog iets van 200 a 300€ moeten krijgen.(max)

het is trouwens PCI-E, knoopt da goed in u oren!

maar is goed mobo en processor ;)

Davion

Legacy Member
Als graka: 7600GT/7900GT, zie ook dat de voeding sterk genoeg is.

Maikel.v

Legacy Member
ah, mijn excuses, op de site waar ik deze opstelling heb gemaakt stond PCI-X :p

@ Davion , hoe weet ik of deze sterk genoeg is ? *blush* geen flauw idee van voeding.

Nu, is deze investering echt zijn geld waard, of zou ik beter gewoon een hele nieuwe setup kopen en nog een paar maanden bij mijn gewone setup blijven ?
Ik wil echt wel niet dat ik investeer in deze onderdelen en dan binnen half jaar weer een compleet nieuw systeem moet aanschaffen om de nieuwste games te spelen.

Davion

Legacy Member
- Welk merk en Wattage heb je nu ?
- Investering is zeker goed :)

Maikel.v

Legacy Member
Davion zei:
- Welk merk en Wattage heb je nu ?
- Investering is zeker goed :)

Is er een manier om het merk en wattage te vinden ? want ik heb enkel een garantiestickertje op mijn voeding kleven , waa rniets opstaat behalve het serial number

Stre@mus

Legacy Member
Ik vrees dat je dan een budget voeding hebt zitten. Want op een merkvoeding zal je meestal een stickertje vinden met de naam op en het geleverd vermogen per voltlijn.

Misschien is het dan toch aan te raden om je nieuwe config ook van een nieuwe voeding te voorzien. Dat hoeft daarom niet duur te zijn:
- LC-Power 420W Super Silent 12cm fan Black Edition Revisie 2 @ 30€ @ www.jaha.be
- ANTEC SmartPower2.0 400 Watt @ 72€ @ www.tones.be
Antec is heel goed, en in zekere zin wel zijn geld waard. Maar imo is die LC Power de beste koop.

*Edit: Je kan natuurlijk ook altijd voor een nieuwe case + power supply kiezen. Dan heb je onmiddellijk een nieuwe case én een nieuwe voeding. Let er dan wel op dat je een case koopt met een goeie voeding in, anders helpt het je niet vooruit:
- ANTEC Sonata II 450W Black - 116€ @ www.tones.be
- Chieftec DX-01BD-U 400W zwart front usb en firewire @ 115€ @ www.jaha.be

**Edit: Ik geef maar voorbeelden, hé. Er zijn natuurlijk nog tientallen andere cases en voedingen te verkrijgen...

Maikel.v

Legacy Member
thanks, ik denk dat ik dan ook maar een nieuwe voeding neem, maar ik heb een custommade case (homemade dus heeft ze wel wat emotionele waarde) dus ik ga alleen voor de voeding zonder case gaan

AccuCore

Legacy Member
als je wil investeren zou ik deze upgrade nu al doen! dan kan je na verloop van tijd mss nog iets kleins bijkopen dat ook weer een groot verschil gaat maken he(ram geheugen of zo!)

Maikel.v

Legacy Member
ok, ik ben nu praktisch zeker dat ik hiervoor ga gaan.
AMD Athlon 64 3200+
ASUS A8N-E PCI-E
Corsair Twinx 1024 MB
XFX 7600 GT
LC-Power 420W Super Silent 12cm fan Black Edition Revisie 2
samen voor 583 euro
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan