Archief - Upgrade 3jaar oude pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

city boy

Legacy Member
Heb mijn huidige setup dus al 3jaar en vindt het tijd voor een upgrade.
Eisen zijn om Skyrim/battlefield 3 op high te spelen.

Huidige setup

Moederbord: ASUS P5K/EPU
RAM: Corsair XMS DDR2 4096MB 800MHZ (2x 2GB)
CPU: Intel Core2 Duo E8400 3.00GHz
GPU: Sapphire ATI HD4870 512MB
Voeding: OCZ ModStream 520W (van 2005)

Moeite om te wachten op AMD Radeon HD 7000 series? Of nieuwe reeks van Intel?
Budget 600-700 euro.

fortuneke

Legacy Member
cpu zal wel nog volstaan ( kan je misschien nog een tikkie overclocken )

nieuwe GFX ( 6870 of 6950 ) en voeding ( xfx 450 - 550 w ) zou misschien wel handig zijn ( uw voeding is dan al 6 jaar oud )

de 7xxx reeks zou maar pas eind deze jaar zijn of Q1 2012

city boy

Legacy Member
fortuneke zei:
cpu zal wel nog volstaan ( kan je misschien nog een tikkie overclocken )

nieuwe GFX ( 6870 of 6950 ) en voeding ( xfx 450 - 550 w ) zou misschien wel handig zijn ( uw voeding is dan al 6 jaar oud )

de 7xxx reeks zou maar pas eind deze jaar zijn of Q1 2012

Dus niet de moeite om te upgraden naar een i5-2500K?
Core Temp geeft nu al 73 graden aan met boxed koeler dus ik weet niet of dat overclocken een goed idee is :)

Als ik een 6950 koop zal ik wss een moederbord moeten kopen niet?

pstubru

Legacy Member
city boy zei:
Als ik een 6950 koop zal ik wss een moederbord moeten kopen niet?

Ik zou niet weten waarom, maar als je inderdaad over dat budget beschikt zou ik niet twijfelen om meteen die setup (van upgrade lijkt me geen sprake meer) van fortuneke aan te schaffen :)

city boy

Legacy Member
fortuneke zei:
73 °c niet overclocked , EEEK ! dat is veel te hoog ! zou nieuwe paste eens op doen als ik jou was

in principe met nieuwe paste , gfx + voeding zou het voldoende moeten zijn

Azerty

dit zou kunnen doen als een upgrade (dan zal je wel weer goed zitten voor een tijdje)

Ik had inderdaad zoiets in gedachten eventueel nog een ssd (Crucial m4?) en 8Gb ram ipv 4GB.
Is die nieuwe voeding echt nodig of komt ik nog toe met mijn huidige voor die setup?
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?product[230178]=1

Grtz

TrsH

Legacy Member
voor het extra geld dat een degelijke voeding maar kost zou ik deze erbij nemen, dan zit je weeral goed voor een volgende upgrade eventueel naar een 2de 6950 in crossfire.

crucialm4 is idd een goede keus snelheidswinst hierdoor is enorm.

8 gig is niet nodig maar voor de prijs dat ram maar kost dezer dagen kun je het doen, 8 gig steken is leuker om te zeggen tegen vrienden dan 4 gig. <===== nu ik smijt geen steen want hebbet ook gedaan :D

fortuneke

Legacy Member
als je een 2de 6950 zou willen ga dan voor een 650 W voeding

4 gig is genoeg voor gaming pc

64 gb crucial SSD is een optie ( zou eigenlijk moeten zeggen een must )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan