Archief - uitbreiding internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

matthias

Legacy Member
halo,
ik heb nu dus 1 pc met internet (belgacom adsl)
maar nu heb ik dus 2 oude pc's gekregen en kzou deze graag ook aangesloten krijgen op internet (weliswaar wil ik maar 1 internet connectie betalen)
wat zou ik hiervoor alemaal moeten kopen ?

grtz
matthias

Yank

Legacy Member
- indien usb modem: ofwel een router met USB-aansluiting (vrij moeilijk te vinden) ofwel router met ingebouwde ADSL-modem (voorbeeld) ofwel een ADSL-modem op RJ-45 en een router met RJ-45 als WAN (voorbeeld)

- indien al modem op RJ-45: router met RJ-45 als WAN (voorbeeld)

Voorbeelden zijn allemaal zonder wireless, met wireless zijn ze meestal iets duurder.

Wat elke pc ook moet hebben: netwerkkaart (RJ-45, minstens 10Mbit) en een netwerkkabel van de router naar de pc (straight UTP)

[bug]

Legacy Member
Nee, die is op usb.
Ik stel voor (wat Yankee al zei) dat je een Router koop met ingebouwde ADSL modem. Dan sluit je je telefoonstekker aan op die router en leg je een kabel van aan je router naar al je pc's (indien niet draadloos). Een bijkomend pluspunt is dat je nooit meer hoeft in te bellen ;)

matthias

Legacy Member
welke zouk pakken prijs/kwaliteit ?
eigelijk liefst draadloos

deluc

Legacy Member
its your lucky day!!
ik ben gisteren overgeschakeld op telenet
dus heb ik voor adsl een router met interne modem liggen van topcom
altijd zeer tevreden over geweest
dan nog een pci kaartje dade in nen 2de pc kunt steken en dan geeft die draadloos netwerk-internet
de router geeft 4 poorten en 1 draadloze poort
ligt sedert gisteren op de kant dus ge moet maar seintje geven
groeten

Yank

Legacy Member
http://tones.be/shop_product.php?idx=101640
Die heeft alles wat je nodig heeft:
- ingebouwde ADSL modem
- WLAN
- 4x LAN-poorten (voor moest je toch nog pc's met kabel illen aansluiten)

Andere merken (Belkin, Linksys, SMC, D-Link) zullen ook wel vergelijkbare producten hebben voor +- zelfde prijs.

matthias

Legacy Member
als ik dat dus koop
wat moet ik dan nog kopen van aansluitingen/ontvangers voor op die andere pc's ?

matthias

Legacy Member
Yankee zei:
1 ontvanger of kabel per pc, afhankelijk hoe je ze zult aansluiten.

Ontvangertje: http://tones.be/shop_product.php?idx=USROBO PCI 100MBPS voor gewone pc's of
http://tones.be/shop_product.php?idx=USROBO PCI100 voor laptops (zijn maar voorbeeldjes he, moet ook niet van hetzelfde merk zijn. Wel zeker 802.11g = 54Mbits)

Kabel: UTP Cat5e of Cat6, iedere pc-winkel heeft dit wel.
dat eerste is pci
geeft dat niet dat mn moederbord agp is ?

*edit*
hoever is het bereik eigeliljk van zo een ding ? , kan dat door een muur gaan ?

Yank

Legacy Member
- elk moederbord heeft wel een PCI-slot
- bereik: goh, da's afhankelijk van omstandigheden (dikte muren, plafonds, eventueel storende elementen) en materiaal natuurlijk. Maar 20-25m moet toch vlot gaan, natuurlijk wel niet overal de volle snelheid he.

matthias

Legacy Member
mijn vader vind het te veel geld draadloos
kzou dus ook eens willen informeren wat het niet draadloos kost ?
grtz
matthias

mystery Xena

Legacy Member
koop zo'n speedtouch 510 van thomson,belgacom winkels verkopen diene voor 100€,kun je tot 4 pc 's aanhangen of ook spelconsole's

Gunstn

Legacy Member
uhmm,n @ laatste, als ge dat doet, zal dacht ik maar 1 pc internet hebben, bij telenet is dat toch zo, dan moet ge een zwaarder abbo nemen om met 2 pc's te kunnen werken ...

deluc

Legacy Member
mocht ge eens de moeite doen contact op te nemen he
als ge 1 verbinding hebt kunde met mijn installatie zowel op het internet via de adsl ingebouwde modem,hebde ne router voor 4 pc's aan te hangen en hebde een pci kaartje voor draadloos verbinding te maken plus nog eens een kaartje voor draadloos verbinding te maken met ne laptop
en ge moet geen andere verbinding nemen voor meerdere pc's want die router regelt uw verbinding automatisch en splitst die eventueel op in het aantal pc die er aan hangen
ge hebt hier een pakket die snel tussen de 175€ en 200€ kost en ge moogt het hebben voor 100€
dus moden router in 1
pci kaart voor extra pc en nog eens kaart voor de laptop
aan u de keuze
groeten
en bij telenet is da nie zo,geloof mij nu maar
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan