Archief - Twijfels bij aankoop ASUS

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sebbe912

Legacy Member
Hallo,

Vandaag heb ik me een nieuwe laptop aangeschaft.
Gebruik voornamelijk:
Office
Outlook/Windows live mail staat altijd open
Films/series/muziek (itunes): zeer vaak
Surfen
Occasioneel een spelletje nog (absoluut geen prioriteit, voor gamen heb ik mn 360)
Verder eens skype ofzo

Daarop gelet leek het beter wat meer ram te hebben dan grafische kracht. Ik koos dan ook deze boven deze laptop. Mooi meegenomen was dat deze eerste ook 1TB hdd had tegen 640 van de tweede..

Nu heb ik thuis gemerkt dat het geluid van de aangekochte laptop echt zwak is. In die tweede zit een B&O installatie. Gezien geluid toch wel belangrijk is voor mij vraag ik me af als ik de juiste keuze heb gemaakt.

Betaal ik niet beter 100 euro meer, voor goed geluid. (zeer goed wss, gezien B&0) Dan geef ik wel 4 gig ram op en wat schijfruimte (heb portable hdd van 1TB dus dat laatste is eigenlijk totaal geen probleem). Gaat die 4 gig minder ram me parten spelen als ik EN mail programma's EN in word/excel aan het werken ben EN facebook heb openstaan EN itunes aan het syncen is, ... Of is dit allemaal zo beperkt dat dit niet uitmaakt.. Ik ben wel iemand met weinig geduld op dit gebied, alles moet dus vlotjes gaan.. :s

Wat denken jullie? Morgen terug gaan? (niet goed geld terug) Zie ik nog dingen over het hoofd?

Ik begin zelf te twijfelen over alles. Heb ik niet gewoon een te zwaar systeem gekocht? (nogmaals, ik hou er wel van dat alles op mn laptop wat vooruit gaat)

Zeer dringend jullie input nodig. Gezien ik tijdens de week in Leuven zit moet ik eventueel morgen terug gaan.

Alvast bedankt!

Psy

Legacy Member
Op zich zal die 4GB ram niet het einde van de wereld zijn maar is toch wel leuk om die extra te hebben om de boel goed draaiende te houden.
(in de huidige pc "wereld" is 4GB total nog altijd een goed gemiddelde, al begint het stilletjes aan wel naar 8GB te lopen)

Hou er gewoon rekening mee dat laptopgeluid nooit echt superkwalitatief is, die speakers hebben gewoon de ruimte niet in zo'n dingen om echt goed te klinken, het zal misschien een beetje verschil maken, maar of het echt die moeite & die downgrade waard is stel ik m'n twijfels bij.

Denk dat ge dan eerder beter af zijt met gewoon een goeie headset aan te schaffen of een paar kleine, maar goede speakers, die sowieso nog altijd een stuk kwalitatiever zullen zijn dan gelijk wat ze met afkomen in laptops.
Nu goed, hangt allemaal af van jou of je liever gewoon met een direct speakersysteem zit zonder continue met een headset op te lopen of continue externe speakers aan wil sluiten .. als je toch terug zou gaan zou'k in ieder geval toch eens vragen of je de speakers eens kan horen zodat je toch een duidelijk verschil kan opmerken voor jezelf.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Je zou kunnen opteren voor externe boxen evt met een usb geluidskaart, maar echt portable is dat ook niet of een headset. Meestal is de geluidskaart wel cava, maar zijn het echt de speakers.

mdgf

Legacy Member
Ik moet nog altijd de eerste laptop tegenkomen waarvan de speakers mij niet het gevoel gaven dat mijn oren verkracht werden. Dat is incl laptops met zogezegd "premium" geluid van "harman/kardon" en "beats". Daar zou ik geen cent extra voor geven, koop u een koss portapro van 20€ en die laat die speakers wss alle hoeken van het universum zien.

Zo'n laptopgeluidskaart is nooit super, vooral op het vlak van power, maar voor een low-impedance headphone (portapro bv) maakt dat niks uit.

4GB geheugen is echt wel meer dan genoeg voor een normale gebruiker (2GB lukt voor 90% van de bevolking perfect).
Gaat die 4 gig minder ram me parten spelen als ik EN mail programma's EN in word/excel aan het werken ben EN facebook heb openstaan EN itunes aan het syncen is, ... Of is dit allemaal zo beperkt dat dit niet uitmaakt.. Ik ben wel iemand met weinig geduld op dit gebied, alles moet dus vlotjes gaan..
Tenzij itunes echt GB's gebruikt is dat geen enkel probleem.

FlameDB

Legacy Member
Maak je geen zorgen, je hebt de goede keuze gemaakt. Alle laptopspeakers zijn slecht. Die van het andere model zullen mss iets beter zijn maar nog steeds slecht.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan