Archief - TV 40-46"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mythe

Legacy Member
Ik zoek een nieuw televisie'tje voor op mijn kamer (kan altijd donker gemaakt worden).
TV moet liefst plat zijn, zou hem eventueel aan de muur willen bevestigen.

Mijn budget is vrij beperkt, hoewel hij enkele jaren moet meegaan, ga hem dan ook binnen 2-3 jaar in mijn eigen woonst meenemen.

Budget: 500 tot 800 euro. Duurder mag, maar dan moet het kwalitatief wel een STUK beter zijn. Liefst lager natuurlijk.

Liefst 46". Ik sta open voor elk merk: toshiba, Sharp, ... Ik had er enkele gevonden, maar 1100 euro vind ik wat veel geld voor een TV'tje :).

Mogelijkheid om hem aan te sluiten op internet mag, maar is geen must.
TV zal vooral gebruikt worden voor PS3 + PC (streaming). Indien mogelijk streaming via een NAS schijfje zonde PC te moeten aankoppelen, dat zou perfect zijn :). (eventueel door mediastreamerke)

Momenteel had ik:
TOSHIBA 40VL748
Salora 42LED7100C
Panasonic Viera TX-P42G30
Sharp Aquos LC-40LE830E

I know: 40" schermpjes en zeg liefst 46", maar het prijsverschil is wel vrij groot en heb de indruk da de kwaliteit dan ook een stuk achteruit gaat :)

Iets bijkomstig: een bijpassend homecinema'tje mag ook. Budget samen: 1000 euro.

Lan

Legacy Member
Als je het donker kan maken zou ik voor plasma gaan.
50" LG 50Pz250 heb al voor 699 €, 42" panasonic gt30 voor 710 €.

Home cinema kit voor dat budget: niet doen, koop eventueel een a/v receiver (onkyo) nu en koop dan langzaam de speakers erbij. de kwaliteit van de speakers in de home cinema sets is meestal verschrikkelijk slecht

mythe

Legacy Member
die panasonic geniet wellicht de voorkeur?
En plasma sowieso boven lcd? Ik had gelezen dat plasma pas interessant wordt vanaf 50", zoals die lg. Enige uitleg? :) ben ik weer wat wijzer.

Iets wat ik mss nog moet zeggen: PS3 en PC (voor streaming) zullen de voornaamste bronnen zijn, TV pas als ik alleen ga wonen, geen behoefte aan nu.

Ik dacht al dat 300 euro voor home cine nogal crap ging zijn :). Wil toch iets deftig van geluid maar niet te duur.

ALF 2.0

Legacy Member
Ik vind plasma in de betaalbare klasse net het interessantst omdat het verschil in beeldkwaliteit juist daar het meest opvalt.

mythe

Legacy Member
Jap, maar is het dan nuttig plasma te pakken voor 99 % van de tijd PS3 of PC op aan te sluiten.

Hoe zijn deze eigenlijk: http://www.salora.nl/best/ps/SALORA 42LED7100C.pdf
Werk er bijzonder weinig info over.

En Samsung 6-series
I know: beide LCD, maar ge kunt de mogelijkheden maar openhouden :). Weet wel niet van die Samsung of hij er boven uitsteekt, mits het toch een stuk duurder is.
(media streaming blijkbaar genen vetten bij de Samsung)

ALF 2.0

Legacy Member
Voor games is plasma de aangewezen keuze omdat het snelle beelden veel beter kan verwerken. De eerste maand zou ik hem nog niet gebruiken met je pc omwille van het potentiële gevaar voor inbranden (vanwege te lang stilstaande beelden).

Tribal

Legacy Member
Zou dan toch eerder voor een lcd gaan. Zeker voor pc gebruik is een lcd beter geschikt (geen enkele plasma geeft bv. 4:4:4 chroma weer). Ook voor te gamen is die meestal beter, meeste (console)games zijn gelocked op 30fps en dit komt beter over op een lcd, bij plasma bestaat de kans dat je dubbele frames ziet (bij 60fps heb je dit neveneffect niet). Samsung heeft over het lgemeen de meeste uitgebreide mediaondersteuning (via DLNA of USB). Deze Samsung UE46D5000 - LED Televisie, Full HD, DVB-T/C/S - Samsung  | redcoon België (LED model) of anders de 46D550 (vindt je ook voor rond de 650€) is hetzelfde maar dan een "gewone" LCD.

mythe

Legacy Member
Net gezien dat die ondersteuning niet persé nodig is. Koop ik wel een Boxee box'ke voor.

@Tribal: PC gebruik is voornamelijk op mijn Dell schermpje, maar voor films ga ik hem koppelen aan mijn Plasma scherm. Nu ja, de kansn dagge is iets vergeet af te zetten is bij mij vrij reëel dus ik zie het nog gebeuren dat het ingebrand is. Maar dat is tijdelijk zeker (inbranden?)

Wat is het grootste verschil tussen de 5-series en de 6-series buiten 3D?
Smart TV niet interessant genoeg voor zijn meerprijs?

Geluid van die 6-series is vrij pover, maar dat kan ik wel tijdelijk oplossen met mijn Altec Lansing FX-6021 speakertjes.

Tribal

Legacy Member
Inbranden is definitief, image retention is tijdelijk. De 5 reeks is 100 CMR en de 6 reeks 400 CMR (CMR =Clear Motion Rate, andere aanduiding van Samsung voor Hz) en die heeft ook zoals gezegd 3D. De 5 reeks is wel beter geschikt om te gamen, de 6 reeks heeft veel meer inputlag. Smart tv is leuk voor even, zou er wel niet direct meer voor betalen. Geluid van praktisch elke platte tv is maar juist voldoende.

mythe

Legacy Member
Ah cava. Dan is kijken voor die 5-series, 100CMR is meer dan voldoende voor 2D. 3D hoeft voor mij niet, liever 50" 2D dan 40" 3D. +3D van nen 6-serie is krap volgens veel sites.

=> beeldkwaliteit 5-series same as 6-series?

Merci voor de info trouwens :).

Solora laat ik al vallen, te weinig info over.
Nu nog:
Panasonic ST30 vs Samsung 5-series.

Gamen + streaming van films, series, ...

mythe

Legacy Member
Moet die veel onderdoen voor de ST30? Want volgens reviews zijn ze alle twee goed :p. Maar scheelt wel rap 100 euro.

Tribal

Legacy Member
Neen, dit geven ze trouwens ook aan in de review. Deze is vergelijkbaar met de ST30 en zoals je zelf al aangaf goedkoper.

mythe

Legacy Member
sorry, had de review zelf niet gelezen maar andere :). Merci, ga het straks is lezen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je op prijs gaat zien, zal je nooit voorbij Samsung kunnen gaan...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan