Archief - toekomstgericht aankoopadvies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

durchgefallen

Legacy Member
Na het bekijken van de trailers van brothers in arms3 en moh airborne vrees ik dat mijn pc hier zich wel eens zwaar zou kunnen aan verslikken. Ik heb wel een PIV 3.0Ghz met 1024Mb maar volgens mij is mijn grafische kaart wat aan de zwakke kant (gf6600 van 256Mb)
Ik dacht eraan om deze kaart te vervangen door de 7900GT van 256Mb aangezien die van prijs nog meevalt. Zou dit met het oog op de toekomst een goede aankoop zijn of denken jullie dat mijn huidige kaart dit ook nog aankan en dat ik mss beter eerst nog wat de kat uit de boom kijk (een andere optie zou de aankoop van de 7600Gt mss kunnen zijn maar kdenk dat de 7900Gt een betere aankop zal zijn). Of mss kan ik maar beter van de eerste keer een nextgen console kopen. Wat is jullie advies??

Nog een vraagje. Is er eigelijk superveel verschil tuusen de 256Mb versie en de 512Mb versie van deze kaart?

thx

boostah

Legacy Member
op uw eerste vraag denk ik dat davion het best zal kunnen antwoorden

maar 256mb vs 512mb, maakt normaal gezien enkel verschil bij zeer hoge res (bij 1600*1200 een beetje, bij 1920*1200 zie je pas goed verschil), maar kan wel zijn dat toekomstige engines wel zoveel ram vragen, ook op lagere resoluties

stormsman

Legacy Member
U kaart zal die games nog wel aankunne, maar als het volgens u ni snel genoeg meer gaat kan je dan als je nog geld hebt gespaart een betere grafische kaart kopen.

RealFlub

Legacy Member
ik denk dat jij nog AGP hebt...
welk mobo heb je?
indien PCI-E zou ik u een 7600GT aanraden, is ongeveer dubbel zo sterk als een 6600GT

ik zou voor het moment niet direct een 7900GT kopen, er zijn enkele kleine problemen met die kaart (zie topic erover)

(enne boostah, er is niet enkel Davion eh)

Davion

Legacy Member
Welk mobo idd?
Kzou persoonlijk in die config geen 7900GT steken.

512Mb is waste voor een graka, alleen op de 7900GTX en de X1900XTX heeft da nut op de hoogste reso's (zoals boostah aanhaalde :))

durchgefallen

Legacy Member
PCI Express 6600/256 MB staat hier op mijn factuur te lezen. Ik veronderstel dat dit die PCI-E is die jullie bedoelen.
Het enige wat ik hiervan weet is dat AGP volledig aan het verdwijnen is maar wat is eigelijk hiervan de invloed voor de keuze van de grafische kaart? (Zoals jullie wss al kunnen zien is mijn kennis op gebied van hardware van een bedroevend laag niveau :sad: . In ieder geval al heel erg bedankt voor de geleverde hulp)

boostah

Legacy Member
zijt blij da ge pci-e hebt, keuze te over

agp was het vroeger (zo tussen een jaar en 2jaar geleden, en is nu bij high end al volledig verdwenen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan