Archief - tft rond de 400euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brainwashed

Legacy Member
hey
omdat ik hier nog zit met een heel oude monitor.
van men eerste pc. (siemens nixdorf :p )
wordt het tijd dat ik een nieuw schermke ga kopen.

het tft scherm moet 19'' zijn en heb een budget van 400euro mag ook breedbeeld zijn (kan mischien wat meer af als men ouder goe gezind zijn:D)

waar voor ik het gebruik
-game
-game
-game
-internet
-msn en soms filmke zien

alvast bedankt

RealFlub

Legacy Member
als je game, game en game, zou ik een breedbeeld afraden

Samsung SyncMaster 940BF 19'' kost 399€..
en is een goed scherm, naargelang de reacties erop ;)

piotke

Legacy Member
voor 200 euro heb je een 19" ja bij forcom. Voor iets over de 400 euro heb je een 20" bij dell :)

mayhem1985

Legacy Member
of de Samsung SyncMaster 930BF 19'' . kheb zo 1 en ksen enorm content

Vitabis

Legacy Member
RealRoot zei:
als je game, game en game, zou ik een breedbeeld afraden

ik zou juist wel breedbeeld pakken
de meeste spellen ondersteunen da toch en er zijn genoeg manieren om oude spellen in breedbeeld te spelen

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Viewsonic VX922
Hyundai Q90U
Belinea 10 19 20

Informeer je goed, bekijk tft's bij vrienden, collega's, familie, in de winkel
Zijn maar enkele mogelijkheden dat ik op opsom , allemaal +/- €400.
Zeker ook reviews lezen op i-net, er zijn er veel

Good luck ermee !

Gunk Acolyte

Legacy Member
Samsung Syncmaster 740BF 17''
Samsung Syncmaster 940BF 19''

Beide topschermen: 2ms reactiesnelheid.
De ene is uiteraard goedkoper dan de anderemaar niet veel...een € of 50 dnekik...
349/399€

steffoe

Legacy Member
als ge dezelde vind met 4 ms is da ook goe
want da verschil ziede ni

piotke

Legacy Member
Alles onder 20 is goed ....

Vanaf dat punt is er mogelijke kans op ghosting...

Mette2

Legacy Member
Ik heb de Samsung 940BF, heel tevreden op gebied van games, alleen kan je 'm niet in de hoogte regelen.

Cobra11

Legacy Member
Ik heb Dell 17'' TFT 16ms... doet het prima. Ik heb ook Acer schermen gezien van 8ms maar ik zie daar nauwelijks verschil wat ghosting betreft.

boostah

Legacy Member
SF|.MoRPHeuS zei:
Viewsonic VX922
Hyundai Q90U
Belinea 10 19 20

Informeer je goed, bekijk tft's bij vrienden, collega's, familie, in de winkel
Zijn maar enkele mogelijkheden dat ik op opsom , allemaal +/- €400.
Zeker ook reviews lezen op i-net, er zijn er veel

Good luck ermee !

imho zijn deze beter

de 940bf is niet echt een goed scherm, veel mensen hier staren zich blind op de 2ms, maar is amper sneller dan de 930bf (4ms) en heeft veel meer last van overdrive ghosting (welke veel ambetanter is dan gewone ghosting)
de schermen die die hierboven aanraadt, zijn zeer goed voor gamen (vooral eerste2), het derde scherm is een klasse apart (ander soort paneel) waarop de kleuren mooier en natuurgetrouwer zijn, meer contrast eigenlijk alles beter behalve de responsetijd van 8ms, maar kzou zeggen ga eens kijken, ik ken niet veel mensen die bij 8ms nog ghosting zien, maar dan wel weer bij de 2ms van de bf940
imho is bij een scherm, kijken is weten

brainwashed

Legacy Member
ja ksal dan morge is gaan zien in wa winkel naar schermen
wa bedoeld ge me overdrive ghosting ?

voorstellen zijn nog altijd welkom

Beavis_69

Legacy Member
brainwashed zei:
ja ksal dan morge is gaan zien in wa winkel naar schermen
wa bedoeld ge me overdrive ghosting ?

voorstellen zijn nog altijd welkom
Overdrive ghosting... Er bestaan overdrive panelen zoals je weet dwz panelen die altijd het maximale voltage gebruiken om van kleuren te veranderen waardoor er zo goed als geen ghosting meer zou mogen zijn. Maar nu krijg je het omgekeerd probleem. De pixels die van kleur moeten veranderen krijgen even de witte kleur als gevolg van de spanning die erop gezet wordt. Eén frame later (16,7 ms) krijgt de pixel weer de juiste kleur. Als die kleur veel verschilt van wit (donkere tinten dus), krijg je een wit spoor.

Je hebt er voornamelijk last van bij trage games, niet bij snelle dus.

correct me if i'm wrong

boostah

Legacy Member
Beavis_69 zei:
Overdrive ghosting... Er bestaan overdrive panelen zoals je weet dwz panelen die altijd het maximale voltage gebruiken om van kleuren te veranderen waardoor er zo goed als geen ghosting meer zou mogen zijn. Maar nu krijg je het omgekeerd probleem. De pixels die van kleur moeten veranderen krijgen even de witte kleur als gevolg van de spanning die erop gezet wordt. Eén frame later (16,7 ms) krijgt de pixel weer de juiste kleur. Als die kleur veel verschilt van wit (donkere tinten dus), krijg je een wit spoor.

Je hebt er voornamelijk last van bij trage games, niet bij snelle dus.

correct me if i'm wrong

ik dacht juist wel bij snelle games (witte strepen zoals hierboven gezegt) terwijl dat je bij normale ghosting strepen in de kleur krijgt die er tervoor was (wat imho 1000 keer minder irritant is als overdrive ghosting)

Beavis_69

Legacy Member
boostah zei:
ik dacht juist wel bij snelle games (witte strepen zoals hierboven gezegt) terwijl dat je bij normale ghosting strepen in de kleur krijgt die er tervoor was (wat imho 1000 keer minder irritant is als overdrive ghosting)
Idd, vooral in snelle games.

nico

Legacy Member
Xtermie zei:
Ik vind persoonlijk den Acer AL 1951AS zeer goed

Wel : de Widescreens ook, en kosten ni veel.
19 " WS : 299euro.
20" WS : 399 euro

Probleem is dat die een 16/10 verhouding hebben en dus voor gamen zwarte balken moeten trekken....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan