Archief - Telenet Router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deso

Legacy Member
Hallo iedereen,


een paar maand terug maakte ik deze topic aan: https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/wireless-internet-op-telenet-aansluiting.779169

Feit was dus dat mijn broer een standaard Telenet abonnement heeft waar ze televisie+internet combineren.
Mijn broer had graag draadloos gehad en dan hebben we zelf een router geinstalleerd.
Digitale TV gaat prima, internet werkt prima, maar nu kunnen ze niet langer Films a la carte huren.

Weet iemand of er een bepaalde instelling gewijzigd moet worden in de router, of hebben we een verkeerde move gedaan van zelf een router te kopen en te installeren?
Maw, did we fuck it up? :)

Thanks for the replies!

Dragje

Legacy Member
zelf u router kopen is geen probleem zolang ge de kabel van uwe digicorder daar ni insteekt. Die moet in het switchke / router van telenet zelf

Duckwhisperer

Legacy Member
Uw digicorder moet een ip-adres beginnend met 10 krijgen, niet 192.

Dit kun je oplossen door er een switch tussen te zetten.
Dus:
Modem -> switch -> router/digicorder.

deso

Legacy Member
Aha, ja we hebben dat routerke weggedaan en alles direct op de nieuwe wifi router aangesloten. DUs dat klein Dlink routerke (zag er zo uit KLIK) terughangen, alles via dat schakelen, inclusief de wifi router...? Correct? :)

deso

Legacy Member
Kzie wel dat het een afbeelding is van een ADSL router, maar het was dus een switchke die er zo uitzag ongeveer...

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik zou zeggen probeer gewoon. het enige dat kan gebeuren dat het niet functioneert...

Bram

Legacy Member
deso zei:
Aha, ja we hebben dat routerke weggedaan en alles direct op de nieuwe wifi router aangesloten. DUs dat klein Dlink routerke (zag er zo uit KLIK) terughangen, alles via dat schakelen, inclusief de wifi router...? Correct? :)

Gelijk Duckwhisperer zegt: van uw modem naar het oorspronkelijke switchke, dan van het switchke naar uw digibox en van het switchke naar uw nieuwe router.

Dragje

Legacy Member
deso zei:
Aha, ja we hebben dat routerke weggedaan en alles direct op de nieuwe wifi router aangesloten. DUs dat klein Dlink routerke (zag er zo uit KLIK) terughangen, alles via dat schakelen, inclusief de wifi router...? Correct? :)

Deso dat is gewoon een switchke ge sluit uwe modem aan op da switchke
van da switchke ne kabel naar uwen digicorder en ne kabel naar uwe router en dan ur set to go
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan