Archief - Tablet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
Netbook...? Ik heb al een laptop voor pc-ervaring, schermgrootte moet juist klein zijn, ik wil een touchscreen (daarvoor kopen mensen een tablet...) batterij van een tablet is dikwijls even goed/beter. Meer mogelijkheden? Ik kan geen apps van android op zo'n mini windows xp draaien ofzo ze... (allee dan enkel angry birds fzo)

Tegen dat ik 300 euro heb om aan een tablet te spenderen is dit academiejaar voorbij :p (en zou het graag nu nog willen gebruiken). En 330 euro aan een Tab 7 met 3G zal wel 2ehandsprijs zijn dan zeker?

Ik ga die viewpad 7 halen(2dehands), en als ik ééécht niet content ben verkoop ik die aan m'n zus, die die "snelheid" totaal ni nodig heeft, dus content is met iets simpel.

In principe vind ik het ook geen 300 euro waard om gewoon te kunnen fb'n, twitteren, hln, 9gag enz. Die viewpad draaide dat ook perfect in de fnac (al die apps geinstalleerd)

R3L4X

Legacy Member
Die Galaxy Tab 7 is 330 euro nieuwprijs. Ik zou daar toch zeker voorrang aan geven, je zit met een mooie, lichte tablet + een lange batterijduur.

Pedroo

Legacy Member
R3L4X zei:
Die Galaxy Tab 7 is 330 euro nieuwprijs. Ik zou daar toch zeker voorrang aan geven, je zit met een mooie, lichte tablet + een lange batterijduur.

moustii zei:
Mss een novo 7 advanced. Kun je via ebay kopen voor 150euro

Ah, was die Tab P1000, staat voor 300 nieuw in de Saturn... Is idd een mooi tabletje voor die prijs. Draait std. op 2.2, maar zou al op 3.2 draaien bij sommigen.. Maar ik vind het geen 180 euro meer waard persoonlijk. En zoals ik al zei is geld nogal een issue... (als iemand nu mijn verdomde laptop is koopt :p)

Ik koop ni graag via ebay... (ivm evt. garantie, of DOA's..) Daarom, als die viewpad 7 echt op niets trekt, koopt me zusje die wel over en spaar ik door (al vind ik het voor mezelf niet echt nuttig). Voor 'tgeen ik getest heb voldeet ie echt wel zeh :)

MrKingston

Legacy Member
Aha, sorry ik had over het hoofd gezien dat je al een laptop hebt, dan is een netbook idd overbodig. Ja die galaxy tab is wel zeer goed prijs/kwaliteit :niceone:

ToasT

Legacy Member
Ik heb ff zitten rondneuzen en Archos heeft net zijn nieuwe tablets gereleased, de 80 G9 Turbo.
ICS al geinstalleerd, 1.5ghz processor en 1gb aan ram voor 250€ lijkt me wel nice.
Nog niet veel reviews gelezen maar het screenprobleem zou opgelost zijn.
Er is zelfs een versie met een hybride HD in van 250GB, maar die draait nog op Android 3.2 (al zou er al een update te dl'en zijn van Archos zelf). Ook geen sd kaart slot door plaatsgebrek door de HD en slechts een 1.2Ghz cpu voor 50€ meer.

Keuzes, keuzes :)

R3L4X

Legacy Member
Pedroo zei:
Ah, was die Tab P1000, staat voor 300 nieuw in de Saturn... Is idd een mooi tabletje voor die prijs. Draait std. op 2.2, maar zou al op 3.2 draaien bij sommigen.. Maar ik vind het geen 180 euro meer waard persoonlijk. En zoals ik al zei is geld nogal een issue... (als iemand nu mijn verdomde laptop is koopt :p)

Ik koop ni graag via ebay... (ivm evt. garantie, of DOA's..) Daarom, als die viewpad 7 echt op niets trekt, koopt me zusje die wel over en spaar ik door (al vind ik het voor mezelf niet echt nuttig). Voor 'tgeen ik getest heb voldeet ie echt wel zeh :)

Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus Grijs prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Blijkbaar geen webshops, is misschien aan dezelfde prijs te vinden hier in de MM. Dit is de nieuwe versie, en die is misschien zijn geld wel waard :). Haalt een acht uur bij tests bij engadget.

Ik zou persoonlijk niet voor zo een goedkope tablet gaan (Zoals die Yarvik etc.), kwestie van dat dat later misschien zou tegenvallen.

Heb je een smartphone met MV/GC? Dan zou ik die als hotspot gebruiken en voor een wifi-only gaan.

Yuut

Legacy Member
Ben naar Fnac is geweest vandaag, viewpad en archos wat zitten rondzien..
viewpad leek me iets beter te reageren (demo modellen)

Morgen misschien eens naar Van Den Borre.

Iemand toevallig ervaring om ebooks te lezen daarop, in Fnac stond er geen ebook op die archos. Ik had het gevoel dat een ereader toch nog een pak aangenamer is voor de ogen of ben ik mis? Totaal geen ervaring mee dus..

R3L4X

Legacy Member
Ebooks lezen is echt moeilijk, ik heb het al geprobeerd om m'n LG Optimus Black (Smartphone) en daar krijg je pijn van aan je ogen, natuurlijk zal een tablet dat verhelpen (door het groter scherm), maar in welke mate is de vraag. Uiteindelijk staar je nog altijd op een scherm en daar kan je wel eens last van hebben.

Ik prefereer nog steeds een echt boek.

Pedroo

Legacy Member
Ik ga gewoon voor de viewpad gaan. Ik zie wel wat er achteraf mee gebeurt :)
In de Fnac in 't stad hangen er veel ereaders, en dat is idd een pak aangenamer als een gewone tablet... Maar daar kunt ge ni veel andere dingen mee doen uiteraard ;)

Matey

Legacy Member
Ik heb een asus TF 101, en moet zeggen dat het ding ok is als e-reader. Net zoals het lezen van teksten op pc, is het bij een tablet ook vrij vermoeiend en 'fel', zeker in buitenlicht. Binnen, op de sofa en dergelijke lukt dat nog goed, je kunt uiteraard de helderheid e.d. ook bijregelen.

Tablet > E-reader indien je meer wilt dan lezen ;-).

LaBuenaVida

Legacy Member
Ik wilde zelf ook zo'n Archos, maar wanneer ik hem teste, heb ik hem meteen afgeschreven.
Ik kreeg die bekende vlekken te zien, het touchscreen voelde, vreemd genoeg, anders aan en ik wilde niet meteen een kat in een zak kopen en heb mij dan een Acer iconia tab a500 gekocht, en daar ben ik nog altijd content van.

Anders, zoek eens op tabletstore.be

jiggyland

Legacy Member
Waarom geen 2e hands ipad van de 1e generatie? met alle respect, maar die kan nog zeer goe mee met de meeste tablets tegenwoordig :-D

ToasT

Legacy Member
Deze thread nog eens van onder het stof gehaald want ik heb een 'mooie' aanbieding zien staan. De 16GB voor de prijs van de 8GB variant op de archos webstore.
Alleen de shop staat me nog wat tegen, al heel wat slechte reacties gelezen op t internet, maar op dit forum vooral positieve antwoorden.

De prijs voor de versie met de 250GB HDD is 'slechts' 20€ meer, maar hier vrees ik dan vooral de prestaties en de batterijduur. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat de HDD erin een hybride is en dat zodoende de prestaties niet sterk beinvloed worden. Iemand die hier meer info over vindt want ik vind het niet meer terug

Pedroo

Legacy Member
Bij vandenborre kan je deze ook kopen voor 250 euro. Ik zou persoonlijk gaan voor de 8gb dan, enfin, ik gebruik die 16gb toch ni echt :) en dus bij vandeborre gaan (hun garantie/service vind ik toch best bon!)
Ik zou absoluut niet voor zo'n 250gb versie gaan ofzo. Dit zijn geen flashschijven dus gaan door bewegingen en schokken sneller kapot...

ToasT

Legacy Member
Het model op de vandenborre site is volgens nog het vorige model, dus een 1Ghz cpu ipv 1.5 ghz.
Met bewegingen en schokken had ik idd nog geen rekening meegehouden en aangezien hij vooral moet dienen om me gezelschap te houden in mijn reis door Ierland, is dat natuurlijk wel een belangrijk argument.

Pedroo

Legacy Member
Inderdaad ja! ;) Maaar die turbo is 1,2 Ghz hé, geen 1,5 ...
Zou dan inderdaad daarvoor gaan. Is best een mooie aanbieding. Laat maar hier iets weten hoe hij is als je heb hebtgekocht ,)

ToasT

Legacy Member
De nieuwe generatie die nog maar een paar weken geleden werd gelanceerd, is de Turbo 1.5Ghz tov 1.2Ghz van de eerste generatie.
En het is bij Komplett dus idd nog de vorige generatie met 1.2Ghz. Ik kon gezworen hebben dat er gisteren 1.5Ghz bij stond.

Beetje misleidend dat er bij staat dat hij ICS heeft, zoals de nieuwe generatie en dan onderaan de pagina de link geven naar de update pagina geven van Archos om de Honeycomb die op die tablet staat up te graden naar ICS.

=Wet_Willy=

Legacy Member
Spijtig dat de playbook geen optie is, beperkende os maar staat aan 199 voor de 16gb, 249 voor 32gb mm schoten, qua customization heb ik geen ervaring met het toestel, maar qua snelheid en beeld ga je in die prijsklasse geen tegenstander vinden

R3L4X

Legacy Member
=Wet_Willy= zei:
Spijtig dat de playbook geen optie is, beperkende os maar staat aan 199 voor de 16gb, 249 voor 32gb mm schoten, qua customization heb ik geen ervaring met het toestel, maar qua snelheid en beeld ga je in die prijsklasse geen tegenstander vinden

HTC Flyer is ook rond die prijzen te vinden, alleen lijkt me dat niet zo'n goeie keuze.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan