Archief - Tablet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skidz

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een Tablet.
Nu wil ik er niet direct 500 euro aangeven natuurlijk.
Eigenlijk wil ik gewoon kennis kunnen maken met Tablets en Android.
Wat zullen de doeleinden zijn: Films,Facebook,Skype(?),Angry Birds(etc).
Ik weet niet of Skype gaat via tablet.
Maar als dit gaat dan zou een camera aan de voorkant van de Tablet ook wel handig zijn.

Zoals ik zei ik wil er niet al te veel aan geven. Maar ik wil ook gene brol waarvan het touchscreen traagt volgt en constant vastloopt.

Mvg,

Ik was wat aan het rondkijken op tweakers en kwam op de Blackberry Playbook.
NU vraag ik me af welke voor/nadelen het BB OS brengt tov Android.
Ben op het moment een review aan het lezen en het lijkt me zeer deftig.


Nu ben ik aan het denken om gewoon een 16GB model te nemen en dan gewoon films apart op SD kaartjes te zetten.
Lijkt me goedkoper.

Mr. Humphries

Legacy Member
Is de app market niet veel kleiner dan die van Android? Mij lijkt het dat Blackberry niet zo lang meer aan zijn eigen os gaat vasthouden en sneller overschakelen naar Android.

BraveHeart

Legacy Member
Ik heb een Sony Tablet S, alles gaat zonder slag of stoot voor een Android-noob, terwijl dat bij anderen puur prutsen is werkt alles vlot.
Natuurlijk is de Sony Tablet S niet voor ieders budget, kan ook gezegd worden over de Samsung Galaxy Tab.

Wil je een goede koop doen, koop u een tablet waar je Android 4.0+ kunt opzetten of is meegeleverd om van de laatste mogelijkheden te profiteren.
Het OS bepaalt namelijk wat op een Tablet & Smartphone mogelijk is :)

Je hebt zekere goedkopere tablets, het enige verschil wat je gaat hebben is de schermkwaliteit (de kijkhoek) en de levensduur van de batterij.

Een tablet moet minstens honeycomb draaien 'Android 3.1+" om volwassen genoemd te worden, het komt voor dat oudere Android besturingssystemen nogal eigenzinnig reageren en onstabiel, ook is de oude Android 2.3+ niet gemaakt voor tablets, en bevatten ze meestal geen "android market" wat nodig is voor het installeren van app's.
Ik zou toch maar goed uitkijken met tablets van die prijsklasse, een miskoop is nogal groot en als je een tablet hebt die je niet kunt updaten, daar schiet je ook niet veel mee op :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Zoals braveheart zegt.

Ikzelf ben/was ook aan het zien voor een tablet, maar deze moet wel 3G ondersteunen. Aangezien ik deze voor het werk ga gebruiken, dient deze een lange batterijduur te hebben en een goed scherm. Moest ik voor Android gaan, zou ik gaan voor de Sony S of de Asus transformer A700, maar ik ga me wsch de nieuwe iPad 3 aanschaffen vanwege het waarschijnlijk betere scherm en de hopelijke ondersteuning voor 4G.

Skidz

Legacy Member
BraveHeart zei:
Wil je een goede koop doen, koop u een tablet waar je Android 4.0+ kunt opzetten of is meegeleverd om van de laatste mogelijkheden te profiteren.
Het OS bepaalt namelijk wat op een Tablet & Smartphone mogelijk is :)
Die update naar Android 4.0 kan met een Tablet die nu wordt aangekocht met Honeycomb?
Ik zal er op letten of het dan kan updaten of niet.

Samus007

Legacy Member
Wat Mr Humphies zegt, ik zou ook gaan voor die Sony S of Asus transformer, maar ik zou toch nog even afwachten op de Ipad3 voor te vergelijken.

Lan

Legacy Member
Als je een lager budget hebt, kijk dan zeker ook naar de Kindle Fire.

Skidz

Legacy Member
Lan zei:
Als je een lager budget hebt, kijk dan zeker ook naar de Kindle Fire.
Raad je dit aan uit eigen ervaring?
En het draait op Android maar is toch beïnvloedt door Amazon?
Ben je door dit Tablet ook gebonden aan Amazon. Of heb je dezelfde vrijheid als elke andere tablet.

vinteg

Legacy Member
om de kindle moet je al gaan rooten om volledige android functionaliteit te verkrijgen en ben je gebonden aan de amazon app store.

als je iets zoekt dat prijs/prestatie op dit moment het best is zou ik gaan voor een acer A200 gaan die voor een prijs van 349€ te vinden is. en anders voor een samsung tab 7.0 als je liever dat formaat hebt :)

Lan

Legacy Member
Ikzelf heb een Viewsonic 10S, een generische android pad waar de community er voor zorgt dat de pad alle laatste nieuwe updates krijgt (de alfa van ICS draait al). Heb ook ervaring met een asus eepad, ook prima ding met een veel beter scherm (kijkhoek is toch wel belangrijk op een pad).
Ik moet zeggen dat er een wereld van verschil is tussen android 2.x en 3.x op een tablet. Nu is dit een echt werkinstrument geworden, alles draait prima op een dual core en met volle GPU acceleratie.

Ik heb ook een Kindle maar dan een "echte" om te lezen. Heeft niks met een Fire te maken. Maaar de prijs van de Fire alleen al is echt de moeite waard. Rooten en een andere rom opzetten is vrij eenvoudig

Lan

Legacy Member
Geen android 3.x, slechts 7", single core. Maar de prijs is ongelofelijk laag.
Probeer uit te vinden wat voor type het is en of er custom roms zijn.

PausBastianus

Legacy Member
Ik heb een Tomtec Ultimate10 Android tablet, gekocht in december bij Bart Smit.
Deze heeft een 9.7 inch IPS scherm met 4/3 verhouding (zoals de iPad).
Hij heeft me 199 euro gekost.
Ook Blokker verkoopt hem, onder hun merk Xiron.

Wat voordien gezegd werd over minstens Android 3.0 vind ik onjuist.
De Tomtec draait op Android 2.3 met een aangepaste launcher met Android 3.0-features (on screen controls voor home, back en multitasking).
Hij werkt zeer vlot en ik ondervind geen hinder met de 2.3-versie.

Er is een uitgebreid topic op Gathering of Tweakers, waarin je een link vind naar de ICS-beta die de manufacturer van de tablet heeft vrijgegeven.
Ook vind je er een custom ROM op basis van de 2.3 software én de ICS-beta.

Ik heb hem zelf (nog) niet naar ICS overgezet, dus hier heb ik geen ervaringen mee.

Even voor de hardware:
Er zit een 1.2 GHz Cortex-A8 processor in, met 1GB aan geheugen en 4 GB intern flash geheugen.
Ook heeft hij 2 camera's, 1 vooraan en 1 achteraan.
De camera vooraan is goed te gebruiken met Skype, maar de ingebouwde microfoon was niet veel soeps.
Ook heeft hij (in tegenstelling met andere budgettablets) wél de toegang tot alle Google apps, waaronder de Market!

Ik heeb geen exacte uren, maar de batterij gaat bij mij erg lang mee. Ik heb het nog niet getimed.

Wel moet je wat opletten voor de bouwkwaliteit. Het scherm zat bij m'n eerste niet goed vast. Even gaan omruilen en heb een perfect exemplaar.

Ik weet niet of hij in de huidige versie nog te krijgen is (zul je zelf voor moeten gaan zien), maar op de site van Bart Smit zie je nu dezelfde tablet, met ingebouwde 3G-mogelijkheid voor 70 euro meer.

Hopelijk heb je er wat aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan