Archief - Tablet voor den bompa

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jeuntje

Legacy Member
Hey !

Mijne bompa wilt al langer ne laptop of PC. Nu hij mijn smartphone gezien heeft is hij verkocht en wilt hij een tablet. De vraag is nu; WELKE is er goed voor? :)

specificaties waaraan hij moet voldoen :

- Snel, vlot machien
- Zo groot mogelijk
- Géén Ipad ( uit principe :) )
- Moet werken op android
- Geen 3G


Persoonlijk zat ik aan de Samsung Galaxy Tab te denken ?

Mvg

Mr. Humphries

Legacy Member
De Asus transformer?

Eventueel kan je daar nog zo'n keyboarddocking aan hangen, zodat hij gemakkelijk iets kan typen. Is ook goedkoper dan de Samsung.

Iulian7236

Legacy Member
Awel he, onzen bompa :baard: wilt ook ne nieuwe laptop ma kwil hem nen tablet aansmere :D

Ma tprobleem is da den bompa nogal nen hevige schaker is en hij schaakt ook online op Chesscube ofzoiets.

Zou dat vlot gaan op een tablet?

Matey

Legacy Member
Iulian7236 zei:
Awel he, onzen bompa :baard: wilt ook ne nieuwe laptop ma kwil hem nen tablet aansmere :D

Ma tprobleem is da den bompa nogal nen hevige schaker is en hij schaakt ook online op Chesscube ofzoiets.

Zou dat vlot gaan op een tablet?

Ik heb zelf die Asus TF, zal dat morgen eens opzoeken 'chesscube', als ik niet moet registreren. De Transformer krijgt trouwens ook de Android 4.0 (Sandwich) update, dit zal toch wel 'n vooruitgang zijn :).

Er bestaat vast en zeker wel 'n app om de fervente schaker te vriend te houden ;).

Als je 'n tablet koopt, zorg dan zeker dat ie Honeycomb (Android. 3.X) ondersteunt. Anders koop je eigenlijk gewoon 'n tablet die de apps van een smartphone draait op een iets groter scherm (slecht beeld dus en vrij nutteloos om 'n tablet te kopen).

BraveHeart

Legacy Member
De beste android tablet die je kan aanschaffen is de sony tablet s en de samsung galaxy tab.

De asus is meer voor pc hobyisten, zonder het extra keyboard dock heeft het geen meerwaarde.

Android heeft goede games in de android market, chess zal daar ook inzitten zo ook een kaartspelletje en wat dammen, je kent die spellen wel :)

ChessCube draait op adobe flash, dat is iets wat de iPad nu juist niet ondersteunt, Android gaat wel, je moet gewoon inloggen met je account en het spel online spelen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Of die nieuwe asus transformer prime? Die heeft een tegra 3 soc en is op moment de beste tablet die je kan krijgen! Batterijduur is enorm goed (waar de samsung en vooral de sony in falen) evenals het afspelen van goede kwaliteitsfilmpjes.

camino

Legacy Member
Jeuntje zei:
Hey !

Mijne bompa wilt al langer ne laptop of PC. Nu hij mijn smartphone gezien heeft is hij verkocht en wilt hij een tablet. De vraag is nu; WELKE is er goed voor? :)

specificaties waaraan hij moet voldoen :

- Snel, vlot machien
- Zo groot mogelijk
- Géén Ipad ( uit principe :) )
- Moet werken op android
- Geen 3G


Persoonlijk zat ik aan de Samsung Galaxy Tab te denken ?

Mvg

Ik hoop voor u uwen bompa ne krak is dan want ik heb ook al android gehad als tablet en smartphone zijnde en zelfs ik geraak er nog steeds nie volledig aan uit :).

De iPad is trouwens de in mijn ziens en test die ik heb gedaan met andere tablets de smootest tablet die er is, da ding werkt als een trein, vlot en snel, zelden problemen mee, scrollen, uit en inzoomen perfect, kantelen enz....allemaal top en vooral, eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
En de iPad gaat rond de dikke 8 uur mee als het bv op wifi surfen aankomt en als je er alleen bv films op zou kijken haal je zelfs de 9-10 uur.

Samsung galaxy tab vind ik persoonlijk geen vetten maar das persoonlijke mening, er zijn er beter die op android draaien dan deze.

MMOSeppe

Legacy Member
Ik heb een ipad aan mijn gehandicapte nonkel gegeven en hij kon er zelfs op spelen dus ik raad de ipad aan

Jeuntje

Legacy Member
Ik heb dus gisteren even met de bompa gebeld en hij vond 550 euro wel iets te veel :) hij was nog niet zeker over het budget want da moest hij met de bomma beslisse xP ( waarom hij het eventueel teveel vind--> hij heeft van die smart TV's gezien waar je ook op youtube enz kunt en die kosten iets meer dan 600 ).

Maar 1 van de dagen zullen ze het met wel laten weten wat het mag kosten :)

Lan

Legacy Member
Surfen op de ipad?? Allez nu dan ben je niet veel gewoon van surfen. Enkel naar gehandicapte sites dan want geen flash.
Je kan nog niets eens volle site van vtm, vrt of eender wat zien.
Ipad betekent alles via apps dus in vele gevallen nog extra dokken.

Android tablet: zie dat je android 3.x of 4.x hebt dat is ideaal voor tablets.

MMOSeppe

Legacy Member
op de ipad bestaat de app het nieuws van vtm en een van de gazet van anwerpen. Die van het laatste nieuws kan je hele kranten lezen. De tijd heeft ook een app.

MMOSeppe

Legacy Member
Fout die laten werkelijk alles zien kijk maar naar de app van vtm je hebt al het nieuws voor het nieuws van 7 uur

FlameDB

Legacy Member
heeft de iphone4s dan wel flash? de ipad2 moet dat dan toch ook hebben?

want mijn iphone 4s heeft gelijk wel flash hoor. Alle ik kan toch alles zien van de vtm website, alle filmpjes bekijken. Ook andere sites kan ik altijd de flash filmpjes zien...

YaMo

Legacy Member
camino zei:
Ik hoop voor u uwen bompa ne krak is dan want ik heb ook al android gehad als tablet en smartphone zijnde en zelfs ik geraak er nog steeds nie volledig aan uit :).

De iPad is trouwens de in mijn ziens en test die ik heb gedaan met andere tablets de smootest tablet die er is, da ding werkt als een trein, vlot en snel, zelden problemen mee, scrollen, uit en inzoomen perfect, kantelen enz....allemaal top en vooral, eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
En de iPad gaat rond de dikke 8 uur mee als het bv op wifi surfen aankomt en als je er alleen bv films op zou kijken haal je zelfs de 9-10 uur.

Samsung galaxy tab vind ik persoonlijk geen vetten maar das persoonlijke mening, er zijn er beter die op android draaien dan deze.

Maar misschien dat zijn bompa geen verstandelijke beperkingen heeft.

Mr. Humphries

Legacy Member
Niets van Apple ondersteunt flash, maar er zijn veel websites aan het overschakelen naar html5 en dat wordt wel ondersteund door Apple. Die websites dat je met je iPhone bekijkt, kunnen natuurlijk wel de mobiele webistes zijn.

LaBuenaVida

Legacy Member
Acer Iconia tab a500? Android 3.2 --> 4.0
Is hetzelfde als transformer en galaxy en blabla, alleen goedkoper

camino

Legacy Member
Voor de iPad moet je iswifter aanschaffen, goeie flash app.

Op de iPhone heb je puffin en photon web browser.

Ik moet eerlijk zeggen; ik kom zelden zaken tegen die niet werken op mijn iPad, ik kom maar zelden flash filmpjes of sites tegen en waarbij ik die apps nodig heb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan